Et lite eventyr …:-)

Akkurat nå om dagen er det som et lite eventyr der ute… På trærne….under trærne… i gresset… i skyggen ….i sola… 

Sola skinner, og fine stråler lyser opp trærne i de vakreste farger.. Noen i gull…noen i bronse og alt like vakkert…. Og dette er vi vant til …Hver høst…når vi runder oktober…Det skal liksom være sånn..

 

Men sjelden går jeg helt ned…å bakkenivå… Og titter på lyngen…fra FLUE-perspektivet… Det gjorde jeg i dag…

For tenk om man hadde vært en flue…eller en bille i dette landskapet… Det hadde vært som et eventyr det….


Vakker lyng…Med fine blader….som man kunne klatret på …

Slik blir lyngen på nært hold…hvis man er en liten….

 

Og slik er bildene, når JEG er stor….og slett ingen bille… 😉

Liker du høsten?

Hvilken plass har høsten på “liker-best”-listen  din? (hos meg er den nr 3)

 

 

#høst #natur #lyng #foto #forstørring #redigering

 

 

23 kommentarer
    1. Så vakkert:D Et veldig fint perspektiv, det og det var gøyt å se:D For min del er høsten soleklar 1! Jeg er utrolig glad i våren også og sommeren er fantastisk også (når det ikke er så drepende varmt eller regner hele tiden) – eneste årstiden jeg virkelig ikke liker, er dessverre høsten. Men 3 av 4 er ikke så gale;)

    2. Liker bildene dine 🙂 Du er flink til å se sånt. Jeg tar mest bilder av folk, jeg, så mine blir ikke så kunstneriske 🙂 Høsten har fine farger, men akkurat DENNE høsten er mer enn travel, og jeg går litt rundt meg selv… Rekker ikke se på farger! Nå har jeg en liten pause i noe oversettelsesarbeid for jobben, og strever med noe jeg ikke får til. Dessuten har jeg pakket, og er LITT mer klar for hotellivet. (Tok med litt knekkebrød 🙂 en vet jo aldri hva slags mat en får!)
      God natt herfra 🙂

    3. Flotte bilder! <3
      Høsten er fantastisk. Jeg må innrømme at jeg ikke er så glad i de regnværsdagene og den råe lufta, men i dag var det bare herlig! Det var litt kaldt, sola skinte, og alt var bare flott! Sola lyste opp landskapet, var fantastisk å være ute på jobb ^^

    4. Så morsomt å se de små ting! Man må ned på knærne i mellom for å få med seg alt. Jeg har høsten ganske langt opp på listen. Fargespillet gjør meg glad og lufta er så frisk og god. Koser meg, når jeg har tid da! 🙂 Klemsiklem 🙂

    5. “Flue-perspektiv” – ja, DET var et nytt ord…. Jeg liker høsten og fargene (sånn som på bildene her). Samtidig gruer jeg litt for kulde og glatte veier. Senhøsten er nok ikke min favorittperiode, men august og første del av september liker jeg veldig godt! da er det masse frisk frukt og gode grønnsaker å få tak i! 🙂 Vil vel si at høsten totalt sett er nr.3 på lista mi også……..:)

    6. Flotte farger er det, det er sikkert. Og når solen skinner , så kan det jammen være fint her i Bergen også… Jeg tenker høsten også blir min nr.3 årstid

    7. alle har så vakre tanker og meniner om høst……min erfaring er desverre at den blåser eller regner bort..og varer fra oktober til juni….
      i dag er det vakkert vær ute og det er fint med høst da……men eg blir bare ikkje varm i dag…..
      nydelige bilder <3

    8. Fint med slike nærbilder…nydelige høstfarger 🙂 Jeg liker høst..ingen spesiell plass..men kommer jo mye ann på hvordan været er da ..vill heller ha en strålende høst med sol enn en sommer med bar regn… Klem …og kos deg med dagen videre <3<3

    9. Nydelige krabbebilder.. rene yoga med kamera 🙂 Nå er jeg så dum at jeg bruker svært lite energi på å like eller mislike årstider og vær og alt som hører med i den ”pakken’ . Jeg trives best når det er varmt og vakkert,, men lever veldig godt med alle de andre sju årstidene. For det har jeg funnet ut.. at det er ikke fire.. men minst åtte – og de kommer hulter til bulter… så det så

    10. Så fine bilder 😀 Jeg elsker fargene med høsten men de er så triste også for når jeg ser dem vet jeg liksom at sommeren er over og DET liker jeg ikke. Høsten er ikke helt på liker lista mi i det hele tatt. Selvfølgelig er det fine ting med den for da kan man være inne med god samvittighet og drikke masser av kakao med krem og strikker og pledd og gode bøker på sofaen og sånt, men våren, DEN er fin for da ligger hele den deilige sommeren foran 😀 Ha en nydelig høstdag, her er det full fyr i peisen og hundene venter på kjøttboller med ris til frokost gooooodklæmme <3

    11. Fantastisk fine farger akkurat nå ja. Her også begynner det å bli fint 🙂
      Av årstidene, er høsten nummer 3 hos meg også 🙂
      Ha en fin høstdag søte du <3
      Klemmer <3

    12. Høsten…. Jeg elsker jo naturens farger på høsten så det må være langt oppe på listen. Så lenge jeg har klær på er det jo ikke noe problem. Stearinlys, herlige lukter, masse turer.. I alle fall nr 2
      Jeg synes bilder tatt i alle slags forhold er ok så lenge det er planter med. Glad jeg ikke er en liten flue::)

    13. Fine bilder, også fra en billes synspunkt! Det er mange som ikke liker høsten fordi de synes det er så trist at bladene faller av eller at det blir mørkere. Bladene faller jo av for at trærne skal klare seg gjennom vinteren og ikke fryse, dessuten hadde de kommet til å knekt når de får mye snø på seg. Det at det blir mørkere synes jeg bare er koselig, og deilig å være inne i varmen med mye lys og kanskje noen stearinlys. Jeg liker nesten høsten best, jeg. Våren er fin den men da er det så travelt på en gård og sommeren kan ofte være i varmeste laget (bortsett fra iår) + at det er mye insekter da. Her skinner sola idag, men det har vært årets første frostnatt. Kos deg i finværet!🌞💕

    14. Flotte bilder og herlige farger 🙂
      Jeg elsker høsten. For meg er den et fargesprakende eventyr <3 Alt det vakre blir bare enda vakrere <3
      Ha en flott onsdag!

    15. Hæsten er fin og det er naturens eget kunstverk man kan se i skogen nå. Tar meg en tur i skogen i morgen. Burde tatt en tur i går men da ble det utsatt pga ymse ting. Ha en fin dag.

    16. Du fineste frodith. Så koselig innlegg, jeg er nesten der nede på bakke nivå jeg, med mine 1,54 på strømpelesten:) Jo jeg liker høsten:) Det er fantastiske farger og deilig frisk luft. Og roen senker seg over her jeg bor, når sommerturistene reiser hjem:) Men som hos deg er høsten også nr tre på lista etter sommeren som er min største favoritt og våren på neste. Så kommer høsten og vinteren er jeg bare bitte litt glad i 🙂 Ønsker deg den aller beste dagen i dag. Klem:)

    17. herlige bilder da 🙂 ja en bille har vakre farger rundt seg nå om dagen 🙂
      Jeg liker i grunnen alle årstidene,det er noe som gjør godt inni kroppen for hver skiftning,en forventning så jeg tror nesten jeg deler opp poeng på 4 eg :)) likt på alle fire,våren som kommer med bud om nytt liv,sommeren med all sin varme og nytelse,høsten med farger og innhøsting og vinteren med det kvite teppet som blinker som diamanter når sola skinner på det 🙂 den kalde klare luften og peiskos inne med en varm kopp kaffe 🙂

    18. Eg liker høsten eg og men er nok aller mest glad i sommeren og våren 😉
      Eg liker alle årstidene på hvær sin måte. Men Sommeren er på 1, Våren på 2, Høsten på 3, Og vinteren på 4 😉
      Ønsker deg en super dag 😉

    19. Så flott innlegg:) flotte bilder – som vanlig:) jeg elsker høsten så lenge den er fargerik og vakker slik som nå:) jeg vet ikke , men kanskje en 4 ‘er? Ønsker deg en vakker dag kjære deg<3

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg