En gammel løve..Ingen moteløve… ;-)

Jeg har så god tro på meg selv at jeg kan si, at av og til føler jeg meg sånn… 

Jeg føler meg på de beste dagene ganske så ungdommelig, at jeg henger med liksom og at noen kan oppfatte meg som ganske så ungdommelig og moderne….

Men jeg lurer på om det er en liten livsløgn….som holder meg oppe i perioder som kunne tatt helt knekken på en, om man ikke hadde en livsløgn å støtte seg på…. 

Fordi ….for de under 20 så er det antagelig SÅNN man ser ut…

 

Og det hadde forsåvidt vært greit nok det, om det bare var noen ungfolers mening…Jeg bryr meg ikke SÅ mye om hva andre mener om synes…som regel får man jo ikke høre det en gang…

MEN….  Når jeg selv begynner å tenke på meg som litt vel utdatert, som en som “ikke har skjønt det”, som kjenner det knaker  litt i “gammel-fingra” der jeg står og klør meg litt i hodet…. da er det ikke FULLT så greit..

For i går når jeg stakk innom H&M, ungdommelig som jeg er… 😉 Så ble jeg stående og LURE….ved dette synet…


For vel er jeg enig i at leopardmønster kan være kult.. Jeg kunne like å ikle meg en leopardmønstret “cat-suit” jeg, og hatt et skjørt over midten der, og en jakke til… Blitt så fin atte… Men da jeg ser resten så lurer jeg på om det er ment som et KOSTYME til Halloween…og KUN det…ELLER om det er meningen at man skal gå sånn til hverdags også…. For antrekket har jo HALE…Og det var ikke bare til utstillings-dukken, det hang masse haler på stativet bak, til salgs.. OG Hår -bøyle med ører på ….


Og hadde dette vært hos “Standard” (kostymebutikk) så hadde jeg ikke vært i tvil… Men siden jeg har innbilt meg at H&M var en motebutikk så blir jeg litt i stuss….Er det tenkt at jeg kan bruke dette på jobb liksom…?

Så klart gjør man som man vil, og noen valser rundt i hverdagen i dette… Og det må de gjerne gjøre..Jeg har møtt på folk med vanlig klær og luer med kaninører som står rett opp jeg…Så det er antagelig mening at man skal bruke dette til hverdags… 

Men det er når jeg står der og klør meg i hodet med krokete fingre, og LURER…og ikke skjønner… Det er da jeg kjenner  at nå er jeg nok blitt litt sånn…

 

 

Sånn…da skal jeg bare gå inn å ta på meg Mammelukkene, ullstrømpene, kjoleforkleet, og golf-jakken, og så er jeg klar for lørdagen 😉  

(og for de som ikke vet det er disse plaggne skikkelig gammel-dame-plagg)

 

Hva tror du: Er det over her et kostyme eller et hverdagsplagg?

 

 

#klær #outfit #mote #moderne 

 

 

 

17 kommentarer
    1. Hei!
      Ja……. det der må da bare være et kostyme 😀 !!!!!
      Det er ikke all mote som er like fin, sier jo jeg da……. helt til jeg finner det som passer for meg og da er jo moten veldig fin 🙂
      Nå her om dagen spurte jeg på den butikken jeg handler litt klær, om de hadde SLENG-bukse da DET er på vei inn igjen ……. jojdatja …. jo de har EN modell men de vet liksom ikke om det er DET som er i vinden og om det slår an eller om det bare er et blaff….. Jeg prøvde buksen med SLENG jeg, og den var dødskul og passe for meg ….. men jeg kjøpte heller en POLOGENSER med striper 🙂 Jeg elsker pologensere <3 Og DE er i vinden de 🙂
      Nei det er ikke alt som er moderande heller da, og ikke alt er til for å brukes. Noe skal nok bare henge og se lekkert ut eller se umulig ut å få på seg og eller kunne i det hele tatt brukes 🙂
      Ha en flott lørdag fortsatt 🙂

    2. Halloween er jo rett rundt hjørnet, og skulle jeg ha gått på Halloweenparty, så skulle jeg jammen hatt en sånn drakt altså 😀 Men sånn ellers, så tror jeg at jeg ville gjemt den inderst i skapet 😉
      Og man er ikke eldre enn man føler seg. Jeg føler meg ikke eldre enn….tja… Jaja…det kan nå være det samme 😉 Kos deg videre i helgen, du spreke Dame 🙂 Moten er ikke for oss vanlige…den er bare til pynt…sier vi 😉
      Klemmer <3

    3. det er jo en fetisj det for dem som føler seg animalsk…de får jo full uttelling her vel?
      ja nei hale har eg fra før -ektra ledd i min egen så eg trenger ikkje en med hverken prikker eller hår på :D:D

    4. Gulp,nå måtte jeg svelge to ganger. Selvfølgelig kan man ha hale om man vil ,men jeg står lett over. Jeg skrev en gang en eventyrhistorie om en jentunge som fikk hale, men som voksen? Hmmmm, jeg satser på kostyme. Kattedrakten var festlig til deg den, om du vil kle deg ut, men har du sett de strømpene på hun lenger bak da? Sånne hull har jeg hatt i mine også, men jeg kastet dem jeg. Jeg er i hvert fall steingammel og du er gammel? Tror jeg finner fram tøflene og strikkejakka jeg også….. Ha en fin lørdag!

    5. Det må være et kostyme, selv om det ikke er karnevalstid nå, og så skummelt at det passer til Halloween er det heller ikke. Jeg synes du er ungdommelig både utenpå og inni jeg, og det viktigste er hvordan en føler seg selv. Husker bestemoren min gikk med de gamle klærne du nevner, – jeg orker ikke å gå med ullstrømpebukse (klør), og husker at de kalte det golf-jakke som vi nå sier cardigan. Ha en strålende dag i sola!🌞🍁

    6. håper nesten det er kostyme jeg!
      De var det første jeg tenkte vertfall, for er kun slik jeg kunne tenkt meg og brukt det! haha
      hadde IKKE følt meg pass til og gåtti noe slikt uten at det hadde vært et kostyme valg =P
      Så da joiner jeg deg på hvordan de yngre ser på en bilde!! hahah

    7. Slapp helt av søs, det er bare nattklubbklær det der. Hale kan jo være greit å ha uansett liksom skulle en tro hahahaha Tror jeg begynner å dra på årene for det første jeg tenkte var at den leopard-drakta er neimen ikke særlig varm liksom hahahaha Nå er det på med tjukkstrømpebuksa og en tykkgenser og lester her i alle fall. Du er akkurat passe ung du søs <3 Goooodklæmmefiiine dagen 😀

    8. nei dette må da være kostyme,kan ikke få meg til å tro noe annet.
      Det er litt morsomt også å lese innlegget ditt i dag 🙂 for jeg hadde en jakke i svart kunstig pels,i går lurte jeg på om elsdte datter mi ville ha den,ja hun er 30 🙂 hun tok den på og sa att uff nei hun var ikke der ennå,hun følte seg lit for konete ut i den hi hi ,men lillemor på snart 8 ble overlykkelig 🙂 så får vi se om mammaen tar henne med til ei sydame som kan sy den om.Datter så derimot ja takk til en midjekort jakke i leopardmønster,glatt pels på den også 🙂
      Så litt leopard har jeg vært i min tid

    9. Haha haha hahaha 🙂 så herlig…. jeg er jo 19 tror jeg…. og dette kostymet – for det MÅ det vel være????? – hadde nok jeg vært lekker i….. NOT! Ha en moteriktig dag! 🙂

    10. Ha-ha…..Den leopradgreia må vel være et kostyme? Det andre er “Ordentlig” tror jeg.Den turkise kjolen bak ser jo riktig fjong ut….og kler nok “Den Rette”. Du er absolutt ungdommelig, Frodith. Det er ikke noe mål i seg sjøl å se ut som om man er 30 når man nærmer seg 50, men å ha et ungdommelig sinn – være åpen og leken, DET tro jeg er vesentlig! Jeg føler at jeg har funnet en stil jeg liker godt nå…..litt knalle farger og masse som kan kombineres.Samtidig skal man ikke LÅSE seg til EN stil. Det er spennende å variere og overraske seg sjøl litt i blant. “Oi, dette kledde jeg da jammen! ” For meg er det også viktig at klær og fottøy er noenlunde behagelige – i alle fall det jeg skal gå med til daglig! 😀

    11. Hahaha…. For et fantastisk innlegg:) Ja en kan jammen begynne å lure litt:) Jeg tar meg til takke med mammelukkene jeg da altså:) Ønsker deg en strålende flott lørdag:) Forresten kan du jo bare ta på dg kostymet fra i går:) Da sklir du jo rett inn:)

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg