Rett før snøen faller…

I dag da trodde jeg det var noe feil, da jeg kom til jobb.. Kaldt var det… og mørkt var det… Faktisk så mørkt at jeg trodde det var noe feil..

Hadde jeg glemt å skru klokka til sommertid?? Vintertid?? Eller hva det nå er som skal skues på av tid denne gangen?? Det var INGEN på jobb…det var HELT mørkt overalt…Og i tillegg var det kaldt…Sånn kaldt som det er når snøen kommer…

Så nå spår Meteorolog- Frodith at snøen kommer senest til helga… Og når HUN dukker opp , Meteorolog-Frodith,  da kan du stole på det er sant 😉 Og det betyr jo ikke at verden og livet er over!! Ikke overhode!!  For selv om vi oppfører oss som om det skulle være verdens undergang med litt vinter, så er det altså ikke DET..

Neida..I år som i fjor, skal vi “ta vinteren tilbake” , gjøre den til en årstid vi kan REGNE MED… En helt egen årstid med sine egne gleder og overraskelser… Vinteren er ikke bare en bro mellom høst og vår… Vinteren er ikke bare en VENTETID… Men en årstid som står stolt på egne ben… 

Så la oss ta i mot denne årstiden med åpne armer….snart… 😉

Men først noen små fargeklatter , før snøen legger seg over…

Er du glad i vinteren?

Blir du med å  “ta vinteren tilbake”? 😉

 

 

#foto #årstider #vinter #høst

50 kommentarer
    1. Vakre bilder og takk for oppfordringen. Jeg gleder meg til det hvite pynter naturen, men jeg liker ikke glatte veier. Men hvem gjør det? Vi får håpe på en skikkelig vinter med vinterveier, glitrende snø på trærne, skiføre, akebakker og is på vannene. Jepp, vi tar tilbake vintergleder sammen!!! 🙂

    2. maiken: Så koselig du likte det 🙂 Ja, det er bedre med litt snø, vinter blir det uansett, og å ta fine vinterbilder er en måte å benytte seg av vinteren på 🙂 Altså ta den tilbake 🙂

    3. Tusen takk for fint innlegg med fine bilder! For meg er det nesten slik du skriver at vinteren er en bro mellom høst og vår… Jeg stopper litt opp i Desember da, for jeg liker den måneden , når man tenner masse lys , også utendørs. For det er dette mørke… Jeg ønsker meg snø fordi da blir det lysere. Og JA, jeg vil bli med å i det minste prøve å ta vinteren tilbake….

    4. Helge: Jeg må få meg ski først 🙂 Ja, og ofte er det ikke så mye snø her i byen, man må dra et stykke å oppsøke den.. Men det er rett rundt hjørnet nå tror jeg … Ha en fin og varm dag 🙂

    5. etdiktomdagen: Jeg gleder meg også til alle bildene med snø og is og noen gresstuster 🙂 Og svaner på isen osv 🙂 Det kan bli fint 🙂 Og sånn som det kjentes i går kunne det godt ha vært en snøfylt morgen…men det magnglet en ting….snøen…ellers var alt på plass 😮

    6. ~Lin: Helt enig EGENTLIG midt i byen her blir det ikke stort skikkelig vinter heller…MEN jeg nekter å gå år etter år å bare vente på neste årstid, jeg MÅ prøve å finne noe festlig ved vinteren også. Jeg fant foto i fjor, og det hjelper mye det altså, men kanskje jeg må mer ut i lufta også…i skogen…for å få det til… Og da betyr det å stå på ski og det har jeg ikke…Men må skaffe kanskje?? 😀 Klemmer <3

    7. ladyaugust: Så bra søs, da skal vi leke i snøen skjønner du 😀 Jeg kommer til deg, med sjiraffdrakt og ullstilongs, og så drar vi på aketur i nærheten der et sted 😉 Hi-hi Nå er jeg å vei ut i stresset her snart, og SÅ er det hjem og pakke 😉 Klemmerflatklemmen<3

    8. Litt skiføre hadde vært greit det. Men først må det bli kaldt så må det snø. Før det er det full fokus på frem med votter, lue og varme jakker. Ha en varm dag.

    9. Det er kanskje mer vinteren som tar meg tilbake. Men jeg må venne meg til den, fram med de varme klærne, vottene, isskrapa og alt det der. Når alt er på plass går det bra.

    10. Hei!
      Så flotte bilder <3
      Ja jeg er glad NOK i vinteren - om den er stabil 🙂 Det har vi ingen garanti for.
      Jeg synes det er vakkert i naturen når sneen daler ned. Frostroser og frosne elver og bekker. Snetunge trær. Ja mye fint. Knitring under føttene når du går på sne. Joda - greit med vinter. Det som ikke er morsomt er om det snør en dag og neste dag regner det.......... lit sånn sørpevinter.....
      Joda, jeg gleder meg til vinterbilder i alle fasonger <3

    11. det beste med vinter er advent og jul….når det er over så kunne det blitt vår for min del…men det blir det jo ikkje…..hvertfall ikkje her..i år fikk vi vår i juni og litt sommer og høst i august…..så vi hade høst fra i fjor til juni….null vinter….
      anyhuh det er væromslag på gang for eg er kald og har sykt hodepine så kanskje du har rett…håper ikkje det ;///

    12. karidansen: Vinteren er på 4. plass hos meg…det vil si siste…men jeg har tenkt å plassere den på 2. i år. Så får sette i gang å lage noe moro ut av den .-)

    13. fruensvilje: Ja, og vinteren kommer jo uansett 😀 vi får bare sette i gang å gjøre den fin 🙂 Og med kamera blir nesten alt fint 🙂 Koselig med venninne -besøk da 🙂

    14. Fantastiske farger på de høstbildene! Vinteren har også sin sjarm….da kan vi gå litt i hi……”Når alle lyder pakkes inn i vatt!” Ellers liker jeg nok våren og sommeren best. Det er så lettvint å kle på seg, veiene er bare og man slipper å bære inn ved! 🙂

    15. Supre fargeklatter før vinteren setter inn fra fargeklatten “herself”. Kanskje du har rett? Kan du spå for Trøndelag også? Jeg er glad i alle årstider jeg, så la vinteren bare komme 🙂

    16. Så fine farger, og fine bilder 🙂
      Jeg er glad i vinteren selv om den kommer nederst på lista mi når jeg rangerer årstidene etter hvor mye jeg liker dem. Alle er fine på hver sin måte. Men jeg vil helst slippe å fryse. Varmt tøy, noe varmt i koppen – så kan minusgradene bare komme.

    17. Jeg er ikke veldig glad i vinter, bare om det er snø som ligger og det ikke er altfor kaldt (sånn -3 til -5 er helt ok). Og akkurat det er ikke veldig vanlig her i Bergen. Men jeg vil jo gjerne bli mer glad i vinteren, for det er en årstid som kommer hvert år. Så JA jeg vil gjerne bli med på å ta vinteren tilbake! For det blir hva man gjør det til, og vinteren kommer uansett 🙂 Men foreløpig – høstklem <3

    18. Elsker høsten og de flotte fargene du viser bilde av. Og vinterens er også deilig! Fin-fint med fire årstider, alle har sin sjarm.

    19. i dag hadde jeg 3 venninner til lunch hos meg,da dei skulle hjem gikk vi først en liten tur sammen,da oppdaget vi att snøen hadde lagt seg i fjelltoppane medan vi hygget oss inne 🙂 jeg var derfor snar og fikk blomsterløkane i jorda,så da kan vinteren komme,men helst ikke før i desember hi hi.
      Jeg liker ikke snøen,men jeg liker att det blir kvitt og reint og fint ute,så joda på sin måte er vinteren vakker og det vakre tar vi imot 🙂

    20. Vakkert 🙂 Men nå venta jeg på at du skulle konkludere med at du hadde stått opp to timer for tidlig 😛 Det har jeg nemlig gjort et par ganger og lurt på hvorfor i alle dager det ikke var et menneske å se 😛 Vinteren står så visst på egne ben. Jeg begynte jo å blogge på slutten av vinteren i fjor.. og dessuten er jeg jo et vinterbarn 😀

    21. Det som er så fint når snøen kommer, er at alt blir så mye lysere. Tenk å gå gjennom vinteren uten snø, da hadde det blitt mørkt. Dessuten er det flott for ungene og de gleder seg skikkelig til snøen kommer, – husker det selv. Masse gøy å finne på med ski og aking. De er flinke til å kjøre opp skiløyper her, så det kan bli mange turer på ski. Det jeg liker dårligst med vinteren er at det er så kaldt, og at vi må ha på masse klær når vi skal ut. Gleder meg til bildekonkurransene dine og så nærmer jo julekalenderen seg også!😀👍🎄

    22. Så flotte farger..ja jeg er glad i vintren å..hvis det er vinter å ikke bare slaps men med mye snø å kaldt da er vintren fin ..ha en fin fin kveld

    23. Hmmmm. ….. liker ikke vinter med snø….. Den ødelegger for skauturer – iallfall dersom en ikke vil stolpre rundt på glatte ski eller vasse rundt på truger…… så…. vet ikke……. Ellers var det supre bilder! 🙂

    24. Elin Slåen: Jeg spår helga 🙂 Men vi skal jobbe skikkelig med å moro oss i vinter Elin, masse bilder, og bildekonkurranser.. Noe som får frem artige bilder og lek i snøen. Satser på du er med 😉

    25. Liker ikke vinter! Ha ha.. Men litt spennende skal det blir å se Petter i sitt aller første møte med snøen- det er alltid like gøy med hunder 😀 he he.. Men, jeg håper ikke snøen kommer så tidlig her nede 😛

    26. birdbay: Jeg har jobbet skikkelig med saken et par vintre nå. Vi kan ikke bare sette oss ned å vente på våren. Vi må leve litt i vinteren også. Og det er ikke bare snørr-ungene med bobledresser som skal få regjere hele vinteren, NEI…vi må i gang vi også 🙂 Det kommer oppgaver utover vinteren som skal få oss i gang 🙂 GLeder meg <3 Ha en nydelig kveld <3

    27. For noen fantastiske farger:) Jeg er ikke særlig glad i vinteren, den bruker jeg mye til å syte og klage over været. hehe.. Jeg er litt usikker på om jeg er istand til å ta vinteren tilbake, men jeg gjør gladelig et forsøk, da jeg ellers synes den er alt for lang:) Fortsatt nydelig tirsdagskveld til deg:)

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg