Bukseløse ved vannkanten… ;-)

I Andeby går de som du vet bukseløse hele gjengen… Så også i går… Men…uansett påkledde eller ei, jeg har ikke MYE peil på hvilken familie de kommer fra .. 😉

Men fine er de alle mann, både Donald, Guffen og alle de andre i Andeby… (dvs Østensjøvannet ;-))

Noen som har greie på disse svarte her…? Hvilket slag det er?

Og under her: Rødstrupe…sier Oslopadda.. Og henne stoler jeg på 😉

 

Yrende fugleliv ved Østensjøvannet, og det er kjempegøy. Ikke rart jeg holder på å gro nebb 😉

 

Hva liker du best å ta bilder av?

Har du vært ved Østensjøvannet?

 

 

 #østensjøvannet #fugler #foto #rødstrupe #

48 kommentarer
    1. Mamma er på rehabilitering nå..så det går fremover…snakker greit …men klarer ikke gå selv enda..og får bare i seg finmost mat…men det kommer seg heldigvis :)) Ha en fin dag videre <3

    2. Jeg har ikke vært ved det vannet nei…men jammen er du flink til å ta bilder av fuglelivet <3 Det er ikke jeg....;)
      <3

    3. Ved østensjøvannet har jeg ikke vært. Ser ut til at det var mange fugler å ta bilde av. Rødstrupen synes jeg er vakker, men har enda ikke fått noe blinkskudd av den. Den er vel litt større enn en vanlig spurv, eller? Jeg liker godt å ta naturbilder, både blomster, fugler og ikke minst elver, fosser og bekker. Det er noe ved den typen vann som tiltrekker meg. Klem <3

    4. Jeg satt og tenkte på at det kunne være skarv, men synes ikke det lignet. Den skarven vi har her har noe hvitt i ansiktet tror jeg……… men så var det skarv ja 🙂 Kuuuult! Mange flotte plasser i Oslo. Østensjø er flott og Sognsvann er flott og………… ja 🙂

    5. karidansen: Moro med bilder av dyr. Landskap er fint, og jeg føler jeg er flink med de bildene … Men litt utfordring med bilder av dyr, for de er i bevegelse.Og jeg VIL få til det også 🙂 Fuglen er en skarv 🙂

    6. toveview: Du tar også mye fine bilder, av alt mulig 🙂 Og det er så kos å fly ute med kameraet , ikke sant 🙂 ? Ha en flotters kveld du også 🙂

    7. etdiktomdagen: Det er fint der oppe ikke sant 🙂 Det er alltid noen flotte fugler å knipse 🙂 De dukker opp overalt, og det gjelder bare å ha tålmodighet å sitte å vente .:-) Den svart var skarv 🙂 Jeg tar også bilder av alt mulig 🙂 Klem <3

    8. annebe: Det var visst en skarv 🙂 Og rødstrupen nydelig ja 🙂 Ikke så klare bilder, men de ble bra NOK fant jeg ut 🙂 Jeg måtte jo zoome veldig 🙂 Ja, du er ganske allsidig med kameraet du også 🙂 Er det bedre med mammaen din? Håper det <3 Klemmer <3

    9. ~Lin: Det er veldig moro med fugler synes jeg, elsker å ta bilder av dem 🙂 fordi jeg har de tilgjengelig liksom…Jeg har jo ikke hunder å knipse jeg … 😀 Og føles frekt å løpe etter andres også 😉

    10. Min matgale verden: Jøss, har du dem INNE du 😀 Og Bonnie blir redd, og du er helt tøff , eller? 😀 ha-ha… Ja, Østensjøvannet er et must. Hvorfor var ikke vi der i sommer? 🙂 Med eggene våre? 😀 Ja, det var visst en skarv 🙂 klemmer <3

    11. Margrethe: Ja, mange fine fugler der, helt spesielt område med spesielle vekster, som gjør at fuglelivet er spesielt også 🙂 Det er en SKARV sies det her 🙂

    12. natheless: Det var mange sothøner der, og andre høner 😀 Men den svære visste jeg ikke, visste bare det IKKE var verken and, gås eller svane 😉 Klemmer <3

    13. Den svarte aner jeg ikke hva er for slags fugl…. Nei , jeg tror ikke jeg har vært ved det vannet. Jeg liker å ta bilder av folk og dyr…….Jeg kan godt ta bilder av landskap og ting…..men jeg liker best å fange opp det levende….det som kan endre seg hele tida.:)

    14. Fine bilder fra Østensjøvannet ! Jeg kan ikke fortelle deg hvilke fugler du har i fotolinsa, der er jeg “grønn”, men flotte var de ! Jeg liker å ta bilder av både små og store under i naturen. Aldri vært ved Østensjøvatnet. Artig å se de bukseløse i skjønn forening 😉
      Ha en trivelig kveld !

    15. Hei!
      Jeg var ved østensjøvannet da jeg bodde der, på 80 og 90 talet 🙂
      Flotte bilder du har tatt men den svarte fuglen vet jeg ikke hva er for slags type. FLott iallefall!
      Jeg liker å ta bilder av alt mulig. Ser motiver i det meste. 🙂
      Ønsker deg en flott dag!

    16. Så fine de var, disse bukseløse:) Har aldri vært ved Østensjøvannet, ser ut som jeg har gått glipp av noe:) Jeg liker å ta bilder av det meste, bare ingen tar bilder av meg:) Jeg er nemlig en veldig lite fotogen fugl. Men jeg har bukser altså:)

    17. Har ikke vært ved det vannet..men fine fugler du har fått tatt bilder av ..nydelig den rødstrupen :)) Tror ikke jeg har sett den øverste noen gang..spennende om noen vet hva den heter :)) Liker godt å ta bilder av all slags natur….eller egentlig liker jeg å ta bilder av alt mulig..hehe..
      I dag har jeg besøkt mamma og nå blir det snart å lage litt middag 🙂 Klem <3

    18. Jeg er ikke så veldig bevandret i fugler ved vann, men satser på at det er Storskarv. Jeg har aldri vært ved Østensjøvannet, men det ser ut til å være et flott sted rett ved byen. Ha en super dag!🌞🍁

    19. vakre fugler -du er så flink med bildene dine -eg er mer sånn her er noen det tar eg bilde av og så har eg en mening bak….men liker best hundejentene mine <3<3

    20. Nei hvilken var det da, en skarv? Men de skal vel være ved sjøen de…. Jeg hadde akkurat en kjøttmeis inne på badet jeg, fløy inn vinduet, Bonnie ble en smule hysterisk, heldigvis kom den seg ut igjen samme vei. Fugler er fine, og nå kommer de på vinduet og banker på om jeg har glemt å mat dem 🙂 Håper jeg får noen runder ved østensjøvannet i sommer og… klemmer<3

    21. Aldri vært der…. men så mange flotte fugler… vet ikke hva den svare er, men den andre er rødstrupe ja 😉 gøy å ta bilde av fugler og natur syns jeg!

    22. De med vingene er skarv og den svarte i vannkanten er nok sothøne! Herlig der ved vannet. Lenge siden vi besøkte stedet. Jeg har vært der en vår og da var det masse søte små andunger også! Ha en fin dag! Klemsiklem 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg