Når senge-monstrene forsvinner og erstattes med mystiske dyner…

Du som har kjent meg en stund vet det har vært mye senge-snakk over en periode… Neida, ikke av den dyne-løftende og tittende arten…Men mer i kategorien: Sengemonster. Og det er IKKE Hr Frodith vi snakker om da.. 😉

Nei….en lang periode led jeg, med senge-monster av en riktig plagsom art…Og mye skyldtes nok GAMMEL seng.. Det stakk fjærer opp over alt, og de var slett ikke snille…

Etter jeg  og Hr Frodiht flyttet inn i Frodiths Palass, anskaffet vi en  prinsesse-seng, som seg hør og bør for en ekte prinsesse å sove i….

Etter senge-monstrene forsvant har jeg sovet som en prinsesse for det meste jeg… Men det har dukket opp et nytt og merkelig fenomen: Klatredynen!!

For der man FØR slet med en dyne som lå i en tull nede ved fotenden, og man rev og slet for å få NOE oppe ved overkroppen for ikke å fryse i hjel….

….der er NÅ alt endret… Nå har KLATREDYNEN overtatt plassen…


Den jobber seg oppover hver natt….Klatrer og klatrer…Og når jeg våkner ligger den som en tull oppe ved skuldrene…Og nede ved fotenden ligger det kun en bit av dynetrekket…Fyllet, selve dynen, er helt oppe ved haken min…

Men….i den store sammenhengen er dette jo ikke et særlig betydelig problem…Verken for meg eller noen andre… 

Sola skinner nesten på utsiden…Og jeg er på vei ut i verden for å forberede mandagsfjas… 😉

 

Ha en nydelig lørdag <3

 

Har du klatredyne? 😉

 

#hverdagssyt #tegninger 

 

 

 

44 kommentarer
    1. Jeg har ikke klatredyne.. jeg har en dyne som liker seg best på gulvet.. 🙁 Og har hørt at jeg er ganske slem når det skjer..fordi jeg stjeler dyne av sidemannen.. woops..

    2. Min dyne klatrer hverken her eller der, den ligger helst under meg, og jeg oppå. Det kalles “hot-age”….:)
      Men kan jo hende du unnslipper dette fenomenet…:)

    3. venkesstrikk: Ja, fjeset fri her også… Og dynetrekket ligger fint på plass…under og rundt føttene…Men det er selve dyna som ikke kan oppføre seg, den klatrer sin vei på innsiden av trekket… og opp mot hodet 😀

    4. Jeg må tulle dyna rundt meg etter alle kunstens regler for å få sove, så her er det ekstra lang dyne som gjelder. Bare hodet som stikker ut. Fjeset må være fri:)

    5. Helge: Ja, sengetøy må man kjøpe hele tida 🙂 Slites fort. Men denne dyna er helt ekstrem og klatrer på innsiden av trekket. I dag har det vært flott vær ute, har tatt noen bilder til noe jeg har planlagt på mandag 🙂 Håper du har fine dager Helge, er det mye turer på gang? 🙂

    6. Det er viktig med ei god dyne. Dyna jeg bruker nå er tjukk og varm men det er tross alt bedre iogmed at det kan bli ymse temeratur veldig fort. Ei ekstra dyna er kjekt å ha itilfelle gjester. Skaffa nylig to nye laken og de slites veldig fort så det var en en sak.
      Ha en fin kveld.

    7. margarites:Nei, sånn konvolutt orker jeg ikke 😀 Og det er ikke dynetrekket som klatrer, det ligger der nede fremdeles, rundt beina…Men det er selve dyna, som klatrer på innsiden av trekket 😀 Her nytes det veldig 🙂 Du også <3 Klemmer <3

    8. Klatredyne, det har jeg ikke hørt om før. Kanskje du må skaffe deg en diger dobbeldyne og sette den fast nede i fotenden. Nesten som sånn konvolutt som de sover i i utlandet, bare at der er det ulltepper og løse laken over som gjelder. Det heter jo ikke konvolutt altså, men jeg synes at den måten de stapper fast dyner og tepper på i syden og andre steder er litt spesiell. Man må jo ligge i “giv akt” om man først klarer å klatre nedi 🙂 Jeg må alltid løsne på hele greien men beholder litt fast i fotenden, da går det greit. Eller kanskje du bare må skaffe deg en ny dyne eller dynetrekk som passer helt? Håper du finner ut av det. Nyt helgen, med eller uten klatredyne 🙂 Klem <3

    9. ~Lin: Uff er du dårlig igjen, hva da? Jeg blir jo borte, men blogger litt likevel. Det blir ingen GOD tur, men må gjennom den uansett… Ja-ja… Gleder meg til neste helg 🙂 Pass på dyna di, og hils jentene de må holde seg unna 😀 Klemmer i massevis og bli bra fort <3

    10. dedicat: Se der var DU ja, du er en sjelden mann om dagen, full fart i jobb igjen ? 🙂 Her er det full fart også, men blogge får jeg alltid tid til for det er så kos, så det VIL jeg ha tid til 🙂 Ja, de har sine krumspring disse dynene…Dynetrekket ligger helt i for, men dyna lever sitt eget liv inni 😀

    11. karidansen: Ja, lager lomme jeg også, men den lomme er bare dynetrekk før natten er ferdig, selve dyna ligger oppe rundt halsen 😀 He-he Jeg reiser bort en uke på jobb, i hutti-heita, så jeg fant ut noe lurt for å kunne blogge BITTELITT 😀 Og holde dere litt i ånde samtidig kanskje 😀

    12. min dyne pleier ofte å bli stjelt av en hundejente så eg ligger igjen med trekket og event et teppe..og eg har sovesokker for ellers blir eg kald på bena
      eg har blitt syk så du må ha en super helg og god tur neste uke -her blir man til og fra klemmetingene <3

    13. Akkurat.. da jeg endelig fikk satt meg ned å titta litt innom her. så var det sengedyneprat,,
      Men nå er saken den at vi har dobbeldyne. altså bare en dyne på deling.. Men den har jo sine krumspring i løpet av natta.. mulig,,, mulig at den klatrer også 😀

    14. Jeg sliter nok ikke med en slik klatredyne, men jeg tror min mann gjør det. Stort sett hver morgen når han skal vekkes må dynen rives lang ned for at jeg i det hele tatt skal finne ansiktet hans. Alt jeg ser når jeg kommer til rommet er en bylt av en dyne som det stikker to bein ut av. Hodet er fullstendig borte.

    15. Ha-ha! Jeg pleier å lage “En lomme” til føttene så “je itte skar bli frøsin på bena!” Ja dyner lever sitt eget liv ….der inne i dynetrekket! Spennende med mandagsfjas! 😀

    16. Uff da, slitsom dyne. Håper det enten går over eller at det finnes råd :). Og at du får en fin dag ute. Jeg har nok en rolig utgave av arten dyne. Superfin lørdag til deg :)).

    17. Moving On: Ja, mitt problem har jo mer vært den rømme-varianten…enten ut på siden eller nede… Men nå er det altså blitt en som prøver å kvele meg i stedet for 😀

    18. Åååh haha. Nei sliter heldigvis ikke med klatre dyne- eller omvendt.
      Men har derimot dynetrekk på rømmen. Hver kveld havner dynen på langs i trekke og halve dynen stikker ut!! Hver kveld!! :p haha
      Ha en fin fin dag du ogdå!! 🙂

    19. Hei 🙂
      Starten på dagen er fin. Har sittet i go’stolen siden jeg sto opp for noen timer siden. Og bare lytter til stillheten 🙂 Men snart er det i gang, kjøring av barn til trening, og henting av møbler til min mamma 🙂 Og overnattingsgjest i kveld. Men han skal heldigvis ut på noe, så der trenger jeg ikke tenke på annet enn han må få en nøkkel 😉
      Høres spennende ut med reise, selv om det er jobb 🙂 Men at vaskemaskinen er gåen, er jo ikke fullt så kjekt nei. For den trenger man jo ofte.
      Godt du sover godt. Ingenting er bedre 🙂
      Kos deg masse 🙂 Klemmer igjen <3

    20. Eva: Hei Eva, så koselig å se deg <3 Håper du har en god start på dagen. Her er det kaffe og mat, og blogg, og planer for neste uke på blogg, for jeg reiser på jobb-reise en UKE 😛 Og da må ting tenkes ut 😀 Jeg skal shoppe litt i dag også , for jeg trenger klær til uka, og vaskemaskinen er gåen... Ja, dyna for jammen skjerpe seg 😀 Men jeg sover rimelig greit likevel 😀 bare er litt rart 😀 klemmer og god helg <3

    21. Min dyne er (til tross for min korte lengde) av den lange sorten, og holder seg på plass hele natten 🙂 Og det er jeg glad for, for jeg er en skikkelig frysepinn.
      Håper dynen din tar til vettet snart, og skjerper seg. Ikke holde på sånn 😉
      Fortsatt god helg til deg 🙂 Klemmer <3

    22. Min matgale verden: Ja, denne er helt rar… Jeg trodde det var dynetrekket som bøllet…Men etter å ha skiftet til forskjellige slag, forskjellige stoffer, så oppfører den seg helt likt…Klatrer i vei 😀 He-he Ha en flott lørdag <3 klemmer <3

    23. Hihi, dynen min holder seg stort sett på plass. Derimot er det verre med junior sin, – den kan til og med krabbe ut av senga. Mystisk!😉 En nydelig lørdag ønskes deg også og lykke til med det du skal forberede til mandag, – vi gleder oss!😊👍

    24. haha… Hørtes ut som en merkelig dyne:) Men jeg kjenner litt til problemet med at den forsvinner i dynetrekket:) Ønsker deg en nydelig lørdag, og gleder meg til mandags fjas:)

    25. Haha. De der dynene altså! Min har sånt dun som legger seg helt nede i fotenden. Og hver kveld må jeg riste det opp igjen. Sånn klatredyne har jeg ikke hørt om. hehe, herlig bilde:) klemmer<3

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg