Sommerfugl med tunge vinger?..

Ja…Du synes kanskje sommerfuglen har hatt litt tunge vinger i det siste…?

At det ikke har vært særlig mye lett flaksing å skryte av, og at de fargerike vingene har vært litt bleke..? Mmmm…Det kan hende det..

Når fargen på gradestokken kryper nedover og det gufser litt rundt hushjørnene, da er det ikke fritt for at jeg kanskje likner mer en NATT-svermer enn en vakker , fargerik sommerfugl jeg også innimellom…


Når mørket kryper tett opp i vinduskarmen med et sleskt smil, nesten før du har kommet inn dørene fra jobb og alle i byen sier “dørene lukkes” allerede kl 16, da er det ikke fritt for at vingene knitrer og knaker litt der de prøver å få til litt “lettbeint” flyging… 

Når jobben overtar kroppen for en periode, da er det nok LITT tunge vinger på denne sommerfuglen også.. 

 

MEN…Jeg er ikke en sommerfugl for ingenting… 

Fargene er fremdeles der…De må bare få litt lys…  For i mørket er alle katter grå, og dette gjelder sommerfugler også.. Men slipper man til litt lys, så flakser sommerfuglen lettbeint omkring igjen… Vingene smøres, og på innsiden av hodet er motoren i gang… 

Vel har sommerfuglvingene fått vinter-farge, men de kan fly like så bra likevel… 

Da er jeg snart på vei ut i verden, en bitteliten tur med søsters…. hun jeg er vokst opp med,,, Storesøster, som også er en av mine beste venner… <3

En ørliten flaksing på kafe…slippe inn litt lys…skravle….trene vingene mine…Kjøpe noen gaver…Før jeg tar turen tilbake til sofaen og pleddet igjen.. 🙂

 

Ha en vakker lørdag <3

 

#sommerfugl #vinterform #mørke #tristhet #glede

 

 

 

32 kommentarer
    1. Lillian: Ja, nå prøver jeg meg ut i lyset. Etter denne uken skal jeg danse cha-cha-cha i kulda.. Da er de vanskeligste tingene over forvirret høst 😉

    2. å, fineste sommerfuglen, du. Jeg skjønner hvordan den har det i mørket. Skulle gjerne jobbet når det var mørkt,jeg. Og flydd på tur når det var lyst. Klem

    3. Koselig det når familien er så nær at man kan finne på noe med dem, er blitt vanlig nå at folk treffes stort sett når det er noe spesielt…men vi har bare et liv, så det er kjekt å bruke en del tid på de man er glad i <3

    4. BforB: Det ble en nydelig dag med søsters. Mye latter og flir alltid, og energien kommer da 🙂 Ellers har jeg heklet en vott. Og en til skal det bli 🙂 Nå i kveld 🙂 Ha en fin kveld du også 🙂

    5. Håper vingene stråler etter dagen og møtet med søsteren din. Vi trenger den gode følelsen sjøl om verden er for kald for tiden. Ønsker deg en riktig fin kveld :))).

    6. missmommy.blogg.no: Koselig dag med søsters, og hekling nå etterpå 🙂 Håper du fikk en fin dag også <3 I morgen blir det en liten tur til mamsen <3

    7. margarites: Håper du har hatt en fin dag i dag 🙂 Jeg har hatt en god dag 🙂 Med søsters er livet alltid koselig , får ting i perspektiv igjen 🙂 Klemmer <3

    8. ~Lin: Joda jeg skulle sikkert ligget her og kjedet meg og blitt frisk og ikke smittet folk. Men jeg blir fortere frisk om jeg får litt mental føde fra annen steds fra , så får jeg bare unnskylde til alle jeg eventuelt har smittet i dag… 😛 Dagen har vært fin 🙂

    9. Asantemarkedet: Min bor ganske i nærheten og vi er masse sammen, på shopping, på turer og besøk. Som sagt, en av mine beste vener også 🙂 Og det er godt 🙂 Klem tilbake <3

    10. dedicat: Takk for det 🙂 Her er det bedre i dag, litt mindre tett i pappen. Litt mindre tett i desa. Litt mer impulser fra annet enn jobb…Litt mer energi. Nå er det bare EN uke til med litt småslitsomme ting på jobb…og så skal jeg FLATE ut 😀 og avspasere litt.. Snart jul, og det blir godt. Og da er det tid for julekalender på bloggen.. Og DET er jo alltid gøy 🙂 Håper ståa er bedre hos dere også 🙂

    11. etdiktomdagen: Det har vært en koselig dag, de timene ute 🙂 Og nå har jeg heklet og spist sjokolade noen timer etterpå 😀 En fridag til, og så er jeg nok FIT for FIGHT på mandag 🙂 Nesten… 😉

    12. Fru Stussli: Det var en fin dag i byen 🙂 Noen timer, og så var jeg her igjen på sofaen. Og heklet en vott…På frihånd 🙂 Vet ikke om den ble veldig fin men.. Prøver meg på en til..Så er det en kalendergave det også 🙂 Håper du har kost deg i dag 🙂 Klemmer min venn <3

    13. Håper du fikk deg en fin luftetur ut i dag. Her er det kaldt og det var hvitt på bakken når jeg sto opp. Men veiene er bare, og det håper jeg de fortsetter med en stund. Fortsatt god bedring. Klem <3

    14. sku ikkje du egentlig blitt frisk og ikkje flakset rundt og utsatt både deg og andre for mer gråtoner på sommerfugldrakten?
      god bedring og håper dagen din er ebdre enn i går <3<3

    15. Selv sommerfugler får sine stunder da fargene er blekere enn vanlig og kraften i vingeslagene ikke er like bestemte og kraftfulle. Og det er jo da sommerfugler skal skjønne at det kan være lurt å flate ut litt og være liten og tuske til seg så mye omsorg som mulig. Her er ikke overflod på sol og lys og sende som ”mellesin”.. men et godbedrings smil kan sommerfuglen få 🙂

    16. Så deilig med en tur ut 🙂 Kos deg max med søster.
      Håper jeg spiser middag på kafe i Oslo i kveld 😀 Men nå er det mere svømming her . Heldige meg som får plaske litt på lørdagsmårran sammen med masse fargerike damer <3
      Stoooor lørdagsklem

    17. Min matgale verden: Prøvebaking må til…flere runder…Så de får spist seg ferdig, de i huset, og lar den EKTE baksten være til jul 😀 Hi-hi Ha en flott dag min venn <3 klemmer <3

    18. birdbay: Takk for det 🙂 Ja, jeg skal hvertfall kose meg innadørs med gavekjøp og kaffe latte eller noe 🙂 Og med søsters som er verdens beste 🙂 Kos deg du også 🙂

    19. Herlig innlegg:) Måtte solen skinne litt ekstra på deg i dag, så sommerfuglen får litt ekstra opplading:) Ønsker deg en nydelig lørdag og kos deg masse med søsteren din:) De er ofte de beste vennene en kan ha:)

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg