Med nesa “i fatle”… ;-)

Man trenger ikke ligge på latsiden selv om snørra renner…

Man må ikke la seg bikke HELT over selv om nesen er vokst til dobbel størrelse, og alle konsonantene får en LITT rar klang i munnen…


Neida…man får bare legge nesa “i fatle” , som man gjør med armene når det feiler dem noe… ELLER man får snyte og spraye og holde den ganske så dryppfri…

SÅ kan man likevel gjøre noe nytte under pleddet… 😉

Etter en liten tur ut med søsters i går, fikk jeg en ide om å hekle votter som julekalender-gave på bloggen..

Som sagt så gjort:


Noen små skjønnhetsfeil som vanlig, men til å være heklet på frihånd er de helt ok 🙂

 


Vesken ble heklet på fredag…

 


Og det ble luen også..

 


Nå går turen til mamsen noen timer, før det er tilbake til pleddet igjen..

 

Har du heklet/strikket noe i det siste?

 

 

 #håndarbeid #hekling #julekalender #forkjøla #syk #lue #veske #votter

21 kommentarer
    1. maiken: Ja, hekling går mye fortere,og med litt tjukk pinne raser jeg avgårde 🙂 Og ting blir det likevel 🙂 Hva strikker du da? 🙂

    2. Du er kjapp i vendingen, men så går det fortere å hekle enn strikke….Jeg har flere strikkeprosjekter på gang, skal snart ta pinene fatt om ikke det skjer noe spesielt….

    3. Wow, lagd alt det fine og attpåtil være forkjøla, – du er effektiv altså! Gleder meg til adventskalenderen din! Jeg har strikka én sokk til meg selv, men har funnet ut at junior trenger et par sokker, så da blir det det før jeg strikker den siste sokken til meg selv. Her har det vært travelt i helga, men nå er jeg tilbake igjen.😉 Fortsatt god bedring til deg!😊

    4. du er så kjapp som en heklemaskin!!!!
      håper du har en fin tur hos mamsen, klemmeting i lassevis -bli friskesen vennen <3<3<3

    5. Flink du er. her holder jeg på med en løper, men er ikke noen reser med hekle nålen alltså, å tålmodighet er en dyd, så får vi se da, om det blir gryte klut eller løper, he, he 🙂 Ha en fin kveld, å god bedring med forkjølelsen din 🙂

    6. Skal si du er flittig mens du pleier forkjølelsen din. Her var det fine votter, veske og lue! Jeg har begynt på sokker til meg selv, men fant plutselig ut at jeg tror jeg skal legge dem litt på vent, og heller strikke pulsvarmere. Det bør jo gå raskt, om ikke hender og håndledd krangler for mye da. Kos deg på landet, og fortsatt god bedring med forkjølelsen. Nesedråper/nesespray og papirlommetørklær blir forbruksvarer i sånne tilfeller. Klem <3

    7. Så stilige ting du har laget =) ble fine gaver i kalenderen din det 😉 Får se om eg klarer å henge meg på den i år da 😉
      Har ikke vært så aktiv her inne den siste tiden.. har drevet med litt små plukk her hjemme strikket litt luer og driver å hekle på en julegave.. så ting tar tid 😛 hehe…
      Ønsker deg god bedring da <3

    8. Ja, jeg har strikket dress til minstemann som nå er 2 mnd, kjole til en liten jentebaby og nå strikker jeg genser som 7åringen selv har plukket ut garn og mønster til. Vi er så heldige at fabrikken til Raumagarn ligger her så vi har et stort utsalg med masse garn og mønster 🙂

    9. Ååå, du så skikkelig forkjølt ut. Håper det begynner å gi seg. Men sikker lurt å pakke inn nesa slik :). Syns du er flink med aktiviteter under pleddet, og så votter på frihand da..:))).
      Jeg strikker for tiden…men det går så saaaaaakte.
      GOD BEDRING!!!!!!!

    10. Det ble kjempe fint:) Du er skikkelig flink:) Fortsatt god bedring, du får la mamsen stelle litt ekstra med deg i dag:) Det er ofte mamser veldig gode på:) Ha en nydelig søndag:) Og jeg skulle faktisk gjerne ha lært meg å hekle:) Men enn så lenge får jeg nyte å se på det andre får til:)

    11. Good bedring fineste du!:)
      Kjedelig og Være forkjølet!
      Holder på med et babystrikketeppe, men det er så veldig vanskelig så sliter som bare det med å få det til! Så håper det blir noe av det! 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg