Hvis jeg var et insekt…

Hvis jeg var et insekt…

Så hadde jeg helt klart vært en sommerfugl…

En flagrende og lettbeint sommerfugl…

Med sterke, klare farger og med følehorn som peilet inn de de fineste blomstene..

 


Hvis jeg var et insekt..

Så hadde jeg vært en sommerfugl..

En som hoppet greit over dumpene som måtte dukke opp i blomstens klare flate…

En som holdt seg godt fast i blomsten, når stormen tok litt for kraftig tak…

Og landet med et lett lite hopp…når vinden ga seg… på rimelig støe føtter i blomstens trygge favn..

 

Ja, om jeg hadde vært et insekt… 

Så hadde jeg vært en sommerfugl…

Men det visste du vel allerede… 😉

 

 

Hvilket insekt hadde DU vært?

 

 

 

 

#insekt #sammenlikninger #sommerfugl

 

 

 

45 kommentarer
    1. Ingen tvil om at du er en sommerfugl. Jeg hadde nok ikke vært det om jeg aldri så mye hadde ønsket det.
      Nei en maur passer nok bedre på meg. En som skal gjøre noe hele tiden, og gjerne bærer mye mere enn hva kroppsvekten tillater meg.
      En som gjerne går lengre enn langt for å hente akkurat den der liksom….

    2. Passet perfekt på deg! Jeg tror jeg kunne vært en gresshoppe som hadde sittet med sin jevne “summelyd” i et vakkert tre. Det herligste jeg vet på utenlandsturer er denne eksotiske “summingen”Jeg liker jo å være lenge oppe, B-mennesket i meg hadde likt det. Liker også så godt turer til fjerne steder.
      PS! Jeg så akkurat nå at du hadde skrevet gresshoppe i en kommentar over her, men det så jeg først etter at jeg bestemte meg for hvilket insekt jeg var, æresord 🙂

    3. Kasnskje en bie som eller en hummle. En sommerfugl med fine farger eller en veps. Men som flue hadde jeg hvertfall ikke passet og heller ikke mygg eller knott.

    4. Kjempe fin beskrivelse av deg Frodith 🙂 Jeg tror nok jeg hadde vært en edderkopp, siden jeg tror enkelte ganger at jeg har alt for mange armer, men så har jeg det ikke allikavel, men litt usikker faktisk på hva jeg hadde vært som insekt 🙂 Klemmer <3

    5. nei vet du frodith, æ har tenkt på d i hele dag, kosn insekt æ kunne vært.. Men veit faktisk ikkje…. Kanskje en humle me fargerike sommerfuglvinga?

    6. annebe: Jeg tenker også at marihøne passer deg 🙂 Og det går jo på hva man “kjenner seg som” . Jeg er uten tvil en sommerfugl i hodet mitt…selv om jeg har vært LITT en arbeidsmaur de siste månedene ;-D Klemmer godt <3

    7. Min matgale verden: Ja, noen vet jo at jeg er det. Jeg måtte bare få den på plass en gang for alle i kategorien: Hvis jeg var en… 😉 Å jasså ja, litt rundt å skremme folk 😀 Morsomt 🙂 Som en teater-rugg, passer det ypperlig 😀 Klemmer <3

    8. frufrydefull: Ikke sant, man bare får en assosiasjon til hva man ER liksom 😀 Du er altså en godmodig humle, og de gjør jo mye nytte for seg også. De skal vi ta vare på <3 Klemmer fredagsklemmen <3

    9. missmommy.blogg.no: Øyenstikkere er fine, og de gjør vel litt nytte for seg også, gjør de ikke? Jeg kunne vært en marihøne også, og en arbeidsmaur, av ulike årsaker. Men føler meg mest som en sommerfugl 🙂 Ha en vakker dag snupp <3 klem

    10. Hanne Beate: Jeg tror også jeg kunne vært en marihøne 🙂 Og en maur er jo ikke så dumt, flittige og jobber til fellesskapets beste. Føler meg litt som en maur om dagen også 😀 Håper du har det fint om dagen? Mye å gjøre for deg også? Nå er jeg ferdig med det verste for høsten, TROR jeg 😀 Klem <3

    11. Ja, du passer fint til å være sommerfugl og det er også det fineste insektet jeg vet. Jeg håper jeg også er en sommerfugl eller kanskje en marihøne. Jeg håper ihvertfall ikke jeg er en mygg eller en klegg, men er heller ikke så innpåsliten av meg. Håper du har en fin dag!😊

    12. Kanskje en øyestikker! De har også så vakre vinger men man kan nesten høre de når de kommer flyvende:) som noen små propeller 🙂 hører når jeg kommer ruslende med de du me krykkene mine 😉 ha en god fredag vakre menneske!

    13. Jeg tror jeg hadde vært en marihøne jeg.. En sånn bedagelig som nyter livets nektar, men som får farten på meg om noen truende dukker opp, og som gjemmer meg når det er dårlig vær 😉

    14. Åja, det visste jeg vel. Jeg tror jeg ville vært….tja…haha, en øyenstikker, for da kunne jeg suse rundt og skremme vannet av folk som meg som fremdeles blir litt skremt av øyenstikkere. For VET man nå egentlig at de ikke stikker ut øynene….er vi nå HELT sikker!! 🙂 hihi. klemmer

    15. Du er en fin, fargerik sommerfugl ja 🙂 Jeg kunne jo vært en irriterende mygg…hehe….neida , marihøne kunne jeg vært….den virker rolig og grei :))) Fredagsklem <3

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg