Trekning av kalendergave bak luke nr 3

 

Etter mye skigåing i går, var det NOEN som var litt støle i dag… Skulle nesten ikke fått dem på beina på mårran.. Men etter en god frokost,og litt kos foran tv med kaffe og kokosboller fikk jeg da slept med meg et par-tre av småttingene  ut…

Vi gikk der så stille og fredelig… Morgensola glitret på elva..og byen hadde ikke helt våknet til liv… ENNÅ…

Men det skulle det kjapt bli en forandring på!! For plutselig får Vaniljeogpepper øye på noe hun er SIKKER på må være Rudolf, og nissens lille hjelper: Morten marsipan-gris… Og alle vet jo at når man ser Rudolf og Morten Marsipan-gris på sin vei, da er det bare å følge på…for dit DE skal der kan NISSEN befinne seg…

Så Vaniljeogpepper, Pepper og Salt pilte avgårde på små rotteføtter, med et mål for øye: -Å komme seg opp på Rudolf før han “lettet”

De travet i vei…

Først opp på den store “plattformen” der Rudolf så ut til å skulle “ta av”…..

 

Så videre via Morten Marsipangris…..

 

Her gjaldt det å holde seg fast!!!

 

Og HELT opp på Rudolfs fot… Nå var det rett før han skulle ta av…. trodde de..

Vel…DE landet hvertfall med et brak, mentalt….da de skjønte at han ALDRI kom til å ta av… At han satt fast… Og at Nissen muligens var 21 dager lenger fram…

 

Men som småttinger flest…de er lette å avlede, og da jeg minte om kalender-gave-utdelingen som skulle skje, så var de “back on track”…

Og siden de er småttingene som lettest klarer å snike seg med ut på moro….så er det noen ANDRE som fortjener å få dele ut kalendergave i dag…. Kanelogsukker…

Men før det skal trekkes noe som helst, her er svarene på jule-rebusene:

 

 Nissen var så klart:

 

Jens Stoltenberg!!

 

Og denne karen  var ingen ringere enn:

 

Carl I Hagen…..

 

Og du som skjønte deg på Røverspråket så at det sto: NÅ ER DET JUL IGJEN

 

Og nå er det Kanelogsukker sin tid i rampelyset..Han er rimelig misunnelig på all fartingen til småttingene, og sendte inn en søknad om å få dele ut kalendergave da han kom med kaffe på senga til meg i dag…

Så nå er han klar…Rotteføttene er sterke og raske og klørne kvesset…. Og INN i lua med han….

 
Litt rund i rumpa…men jeg kan høre han får krafset til seg en lapp med et navn…. Og han kommer i full fart ut igjen med en fin-fin lapp… Og på den lappen står det skrevet…..*trommevirvler*……:

 


Hurra!! Kjersti!! I dag ble det deg 🙂 Du vant -du vant!! 🙂

Gratulerer med luka. Noen fine pulsvanter er på vei til deg, som du kan ha i tidlige morgentimer på tur <3 Gøy at det var deg i dag. Kanelogsukker gjorde jobben sin tenker jeg 🙂 

 

Og til alle som var med i dag:

Tusen takk for at du var med!! Moro at så mange er med!

Nye muligheter i dagene som kommer. Jeg legger ut luke 4 i morgen tidlig, slik at alle får god tid til å kvesse, klør, hjerner, penner og annet de måtte trenge 🙂 Jeg har MAAAANGE kalender-gaver igjen som vil ut å reise 😉

God natt så lenge <3

 

 

#julekalender #kalendergaveutdeling #kalenderluke #premie

16 kommentarer
    1. Gratulerer til Kjersti! Stakkars små som trodde de skulle få seg en tur til Julenissen, men sånn er livet.noen drømmer går i oppfyllelse og noen blir knust. Men de kan jo treffe på mange nisser rundt om i butikkene fremover 🙂 Ha en fin fredag. Klem <3

    2. Så koselig innlegg 🙂 Minner fra fjorårets julekalender hos deg dukker opp. Du er kjempe snill som kjører kalender. Masse folk du gleder. Så får jeg se om jeg har tid å hive meg med å gjette underveis jeg også. Sånn bør man ta seg tid til og er koselig for deg at folk bryr seg når man er kanonsnill og flink. Går litt i ett her og
      har en 12 åring som helst vil være på
      nett hele tiden, så jeg må vel snu litt på egne uvaner også. Tror det ikke er så bra
      å være online heletiden, men det er kos å
      være på blogg, så innemellom blir jeg
      helt klart å komme innom 🙂 Ses

    3. Min matgale verden: Ja, ikkesant Kaneligsukker var flink? 😀 Nå må jeg skynde meg å legge ut ny luke 😀 snart Fin fredag <3 klemmer

    4. Ååååå, nå ble det glede i Bakkely. Bonnie tok en ekstra piruett her:) Også Kanelogsukker da, må få en stor suss på nesen, det har han fortjent. Jeg elsker pulsvanter så det var midt i blinken, perfekt for morgentur. Tusen hjerlelig <3 klemmer

    5. Hurra for Kjersti! Det er gøy å være med selv om man ikke vinner. Vi får skjerpet hjernen, får oss en fin historie med de fine rottentottene og kan glede oss over vinneren! Ha en strålende aften!

    6. Ha ha ha.. Carl I. Hagen og Per Sandberg er jo ganske like da- not! Ha ha.. Jeg hadde aldri tippet at det var Carl I. Hagen, men jeg hadde jo ikke akkurat peil på om det var Per Sandberg heller- så det var bokstavelig talt blind gjetting 😀
      Rudolf har vokst siden sist 😛 Herlige små tøydyr <3

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg