Frodiths Julekalender- åpning av luke nr 4 – kom inn, bli med :-)

Salt og Vaniljeogpepper er som små-jenter flest…Og store også for den saks skyld…De er opptatt av å se fine ut..Nå har det seg sånn at det er jo julebordstider for noen og enhver… Det er ingen unntak for disse her..Klart vi skal ha julebord!! Og på julebord må man jo pynte seg…og det er gjerne litt bling og stæsj og ekstrapaljetter når julebordsklærne er i butikkene… 

Jeg har hatt to runder i butikkene. En med Vaniljeogpepper…og en med Salt…Og det som er felles er at de gjerne vil ha noe litt “storslagent” til julbordet…

 

Og hos Cubus kan man jo finne litt av hvert….

 

Vaniljeogpepper ble helt henført over noen glitter-strømpebukser..og noen stay-ups…. og glemmer helt at hun kanskje har LITT korte bein til denslags…..

I barneavdelingen fant hun noe som var LITT nærmere størrelsen hennes… men fremdeles noen nummer for stort…

 

Da jeg var ute med Salt en snartur, var det samme greiene….Store tårevåte øyne… drømmende blikk…om hvorfor ikke HUN kunne få en slik kjole… Små jenter har store drømmer…men kan bare ikke ha SÅÅ store kjoler…

 

Salt smatt så klart inn i prøverommet med meg da jeg prøvde en sånn bling-kjole… Nede fra krakken der stirret hun opp mot meg med litt bebreidende øyne:

“Hvorfor kunne ikke JEG få en sånn.kjole..? Jeg ville vært SÅÅÅ fin”

Men så fikk hun øye på seg selv i speilet der, og ble helt forgapt…Hun glemte alt om store, glitrende kjoler og julebord…Hun så bare den fine rotten i speilet der… Og hun la heller ikke merke til den lille posen med 4-tallet som sto i kroken der i prøverommet…Så den måtte JEG ta med,og presentere for dem i dag tidlig…

 

 

 For nå skal jo luke nummer 4 snart åpnes, og deles ut….

 

Men før det skal deles ut noe som helst må DU stå på litt først… 😉

For å være med i trekningen av kalender-gave i kveld, må du gjøre noe så enkelt som å løse de tre små oppgavene under her. Jeg har jo hatt litt ulike ting,men alt for vanskelig har det vel ikke vært… KANSKJE øker jeg  på i vanskelighetsgrad etter hvert som jula nærmer seg. Vi får se..  Alle som har lyst kan være med på kalender-trekning, så sant de svarer riktig. Har du ikke blogg selv, er det lurt å legge igjen en mail-adresse, så jeg kan nå deg hvis du vinner 🙂

Ja, da kjører vi bare i gang:

 

 

 

 

Skriv svarene i kommentarfeltet. Det er LOV å kikke på andre, (jeg er ikke så streng på sånt ;-)….)  men  det er ikke alltid så lurt, for plutselig er det feil det de andre har svart 😉 Svaret på nøttene er “inngangsbilletten” til å være med i trekningen.

Du må svare før kl 22 i kveld, for da skjer trekningen. . Og vinneren av første kalendergave annonseres kort tid etterpå 🙂

Det er hjemmelagede kalendergaver 🙂

Så-da ønsker jeg alle lykke til! Nå er det bare å svare i vei! 😉

 

Ha en fin dag <3

 

 

#julekalender #adventskalender #kalendergaver #premier 

25 kommentarer
    1. Heia og god kveld.
      Disse småtassene er med på det meste. Skal tro om det ble noe pent på de?
      Svarene denne gangen er:
      1. Eli Hagen
      2. Leonardo DiCaprio
      3. Det er ikke gull alt som glitrer…
      Det kan også være julebordspynten jenter…
      Ønsker deg en superfin fredag :)).

    2. Eli Hagen
      leonardo di caprio syns eg dette ligner veldig på -pen før ,penere nå <3
      Det er ikke gull alt som glitrer det kan også være julebordpyntede jenter
      haha fantastisk ordtak -det skal eg jammen huske 😀
      Eg elsker også bling så eg forstå at disse smånuskene ænsker deg fine kjoler ,men en av de har da fin kjole om eg ikkje husker helt feil.........
      klememtingene i haugevis til deg <3

    3. Hei, Her er mine svar i dag :
      Eli Hagen
      2. Leonardo DiCaprio
      3. Det er ikke gull alt som glitrer…. det kan også være julebordspyntede jenter…..
      Ønsker deg en fin kveld videre 🙂

    4. Åååå, fikk nesten litt vondt av de to som ville ha “Bling”-kjoler. Ellers har de nå fått fine juleantrekk,da!!! Ble det noen “Bling-kjole” på deg da?
      1. Eli Hagen
      2. Leonardo Di Caprio
      3. Det er ikke gull alt som glitrer. Det kan også være julebordspyntede jenter! 😀

    5. Hei, her kommer jeg fykende forbi før jeg løper til julebord på jobben igjen. Dagens rebuser er
      1- Eli Hagen
      2- Leonardo Di Caprio
      3- Det er ikke gull alt som glitrer…Det kan også være julebordspyntede jenter…
      Og det er akkurat det jeg skal gjøre meg klar til nå. Blir ikke glitterkjole, men noen skinnende smykker får gjøre den jobben. Ha en fin kveld <3

    6. Salt og pepper er fine som dem er ,men om dem vil ha litt glitter så kan du vel pynte dem med glitterremser som er ment for juletreet:-))
      Prøver meg igjen på dagens spørsmål .
      Nr 1 er Eli Hagen
      Nr 2 er Leonardi Di Caprio
      Nr 3- Det er ikke gull alt som glitrer…Det kan også være julebordspyntede jenter….
      En fortsatt fin dag til deg og dine små venner:-))

    7. Like herlig å lese:) 1. Eli Hagen 2. Leonardo Di caprio 3, Det er ikke gull alt som glitrer, det kan være julebordspyntede jenter;) Ha en skjønn fredag videre:)

    8. Hei!
      Nå er jeg tilbake og kan være med på kalenderen din 🙂
      1. Er jo soleklart Eli Hagen!
      2. Den flotte skuespilleren Leonardo DiCaprio!
      3. “Det er ikke gull alt som glitrer….Det kan også være julebordspyntede jenter!
      Så fint og artig innlegg for dagen med ønske om glitter og stas for salt og vaniljeogpepper 😀
      Ha en god fredag!

    9. Salt og vaniljepepper er søte som de er…så de trenger ikke slike glitrende kjoler…selv om det var mye fint å få kjøpt :)) 1. Eli Hagen 2. Leonardo Di caprio #. Det er ikke gull alt som glitrer…Det kan også være julebordspyntede jenter…:)) Fin dag videre <3

    10. :D:D
      1. Eli Hagen
      2. Leonardo Di Caprio
      3. ‘Det er ikke gull alt som glitrer, det kan også være julebordspyntede jenter’
      Den siste var bare herlig, altså;D Jeg eelsker alt som glitrer, så jeg er helt med på den siste, ja!

    11. Såå tidlig har jeg ikke svart før.
      Men er sannelig litt rolig her nå:)
      1- eli hagen eller hva hun heter:)
      2- leonardo dicaorio
      3-Det er ikke gull alt som glitrer…. det kan også være julebordspyntede jenter…..

    12. Den var litt tricky den der altså, men jeg fant han Caprioen 🙂
      Eli Hagen, Leonardo DiCaprio, Det er er ikke gull alt som glitrer, det kan også være julebordspyntede jenter.
      Glitterskjerf ja, det ville de likt spåpikene 🙂 Klart det er vondt å se på alt det lekre som ikke kler en, jeg kjenner meg så igjen jeg, synes ikke jeg kler glitterkjole selv 😀

    13. Håper de søte hvite får seg et glitterskjerf til jul da, når alle kjolene var for store! Så gjetter jeg litt igjen da:
      1. Eli Hagen
      2. Leonardo DiCaprio
      3. Det er ikke gull alt som glitrer…. det kan også være julebordspyntede jenter…..
      Ha en vakker dag! Klem 🙂

    14. Åh, kan godt skjønne dæm fikk løst på sånne kjola ja.. Ikke lett å finne rett størrelse i butikkan nei… Men dæm e no fin uansett dæm.. Kanskje dæm må ønske sæ kjole i julegave i år..
      Men æ trur svaran e..
      1. Eli Hagen
      2. Leonardo De Caprio
      3. Det er ikke gull alt som glitrer.. Det kan også være julebordpyntede jenter
      Ha en fin dag!

    15. Åh, så søte de er, skjønner godt at de ønsker seg glitrende kjoler og bling, men da må det vel bli noe hjemmesydd.😉 Mine svar idag:
      1) Eli Hagen
      2) Leonardo DiCaprio
      3) Det er ikke gull alt som glitrer… Det kan også være julebordspyntede jenter…

    16. Jeg er en bling bling jente, så jeg skjønner godt disse små sjarmjentene 🙂
      1. Eli Hagen
      2. Leondardo DiCaprio
      3. Det er ikke gull alt som glitrer…Det kan også være julebordspyntede jenter…
      Ønsker deg en herlig dag i dag 🙂 God klem <3

    17. NR 1 Eli Hagen.
      Nr 2. Litt usikker. Ligner på Leonardo Di caprio, men er ikke helt sikker…
      Nr 3 Det er ikke gull alt som glitrer.. Det kan også være julebords pyntede jenter.
      Synes godt hun kan få en kjole jeg…
      Hadde vært så fin da..:) En nydelig dag til dere alle sammen::)

    18. Nr 1: Eli Hagen
      Nr 2: Leonardo Dicaprio
      Nr 3: Det er ikke gull alt som glitrer..
      Det kan også være julebordspyntede jenter…
      Ønsker deg en super fredag <3

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg