Trekning av kalendergave bak luke nr 5

Etter en rimelig hektisk gårsdag, som du leste om i dag tidlig… og en stille tur ut i dag pga ryggvondten, kom jeg og Hr Frodith ruslende inn i varmen i Frodiths Palass her tidlig i ettermiddag..

Det var mistenkelig stille… Ingen laget leven… I stedet kunne jeg sverge på jeg hørte sår gråt inne fra sofakanten der…

Det var Vaniljeogpepper 2…  Hun satt der med store, tårevåte øyne…. og et litt fortvilet blikk…Og jeg kan SVERGE på jeg så garn-tårer renne nedover de rosa kinnene hennes.. 

Og når man ser det dunker på innsiden av brystkassen der….da er man nesten SIKKER på at disse dyra lever….helt på EKTE… 

Og tårene ville ingen ende ta…. 

Det handlet om å være annerledes…. Det handlet om å SE annerledes ut…Om å måtte gå med hvit nisse-lue og rosa dusk, mens resten av “gjengen” har rød med hvit dusk….. Den handlet om å ikke ha poter eller labber å bake julekaker med, og ingen føtter å løpe fortest til julehuset med… Det handlet om å ha følt seg litt oversett i det siste… Det handler om å ikke være som de andre…

 


Men etter en liten samtale, og litt kos i armkroken ble ting litt lettere.. For jeg minnet henne på hvem som er ALLER best til å være GOD, når Frodithen er syk… Til det trenger man ingen poter eller raske føtter, bare en super snute som det kommer trillende de BESTE ord fra…  

Og hvem er det som er aller flinkest når vi går Lucia den 13. desember? Jo -det er så klart Vaniljeogpepper 2..

Her fra fjorårets Lucia -tog….

Og da jeg lovet at HUN nå skal få dele ut kalendergave bak luke nr 5, så var tårene størknet på kinnene og alt vondt var glemt…  Og det var jammen bra, for ingen skal være lei seg i adventstiden vel… 🙂

Da er det klar for kalendergave-trekking.

Men først svarene:

 

 

 

 

Denne nissen var så klart: 

Kjell Magne Bondevik

 

Og denne unge damen kunne likne både den ene og den andre, og spesielt Martha Louise, så jeg vet det var litt vanskelig… MEN det var ikke henne…

Men det var dronning Sonja så klart 🙂

 

Og de julesangene som rottene sang av full hals ved julehuset, var:

 

Og nå står hun her…den vakreste av de alle….med funklende øyne… Litt beskjeden, litt annerledes…men så absolutt klar for en tur i rampelyset: 

“Her kommer VANILJEOGPEPPER 2!!! Lyskastere pliiis!! “

Der kommer hun pilende…. Og publikum klapper, og jeg plystrer høyt… Og SÅ er det klart….og hun farer i vei ned i lua…for å få tak i den lappen, med det navnet HUN synes er en verdig vinner i dag… 

Og snuten hennes er god som gull den…og hun snapper lynraskt med seg en skinnende hvit og fin lapp…vrikker seg ut av lua igjen, med rumpa først, og på lappen står det skrevet……*trommehvirvler*…..

 
Hurra!! Missmommy- i dag ble det deg!! Vaniljeogpepper valgte DEG!!! Det var koselig 🙂 En fin lue er på vei til deg, fargeglad og varm. Kommer du i meldingsboksen, så får jeg adressen din? 🙂 

 

 

Og til alle som var med i dag:

Tusen takk for at du var med!! Moro at så mange er med!

Nye muligheter i dagene som kommer. Jeg legger ut luke 6 i morgen tidlig, kanskje LITT utpå…9-tida….Du har likevel god tid til å kvess klør, hjerne, penner og annet du måtte trenge 🙂 Jeg har MAAAANGE kalender-gaver igjen som vil ut å reise 😉

God natt så lenge <3

 

 #julekalender #kalendergaveutdeling #kalenderluke #premie

24 kommentarer

Siste innlegg