Frodiths Julekalender- åpning av luke nr 6- kom inn, bli med :-)

 

For det MESTE sitter Salt og Pepper i ro oppå sofakanten, og oppfører seg… De bedriver slikt som små, søte, uskyldige rotte-småttiser gjør, og gjør ingen fortred…. Men av og til….når de kjeder seg litt…..

 

så kommer de HEEEELT opp i ansiktet på meg…Trykker snutene mot meg…så jeg som er så overlangsynt ikke klarer å  se dem klart overhode….hrmff….

“Heeeei!!! Ikke drive med den derre bloggen hele tida!!!”

“HAAAAALLOOOO!! Se på oss da!! Se på oss nåååå!!!”

“Du….atte.. kan ikke vi heller se på julekalendere på Pc…..Hr Frodith ser bare sånne skumle ting på tv-en…..”

 

Så hopper de ned på tastene på lap topen, og tasser og tråkker….til skjermbildet mitt har forandret seg TOTALT!! Og det dukker opp noe NISSE -greier… Julekalender fra “før-i-tida”…Og jeg kjenner den jo igjen….

 

 


Og plutselig dukker det opp noen andre kjente også… Og jeg begynner å følge med litt…. Ja dette er sånn som både små og store kan like…. Og vi er LITT i gang med en av seriene her… da det plutselig ringer på døra… 

 

To og firbeinte på beina i en fei….

 

……..men da vi kom fram var det tomt der ute……bare DENNE sto igjen der helt alene….

 

Og det er jo ikke BARE!! For nå er det jo 6. desember og i dag skal kalendergave bak luke 6 deles ut.

Men før det skal deles ut noe som helst må DU stå på litt først… 😉

For å være med i trekningen av kalender-gave i kveld, må du gjøre noe så enkelt som å løse de tre små oppgavene under her. Jeg har jo hatt litt ulike ting,men alt for vanskelig har det vel ikke vært… KANSKJE øker jeg  på i vanskelighetsgrad etter hvert som jula nærmer seg. Vi får se..  Alle som har lyst kan være med på kalender-trekning, så sant de svarer riktig. Har du ikke blogg selv, er det lurt å legge igjen en mail-adresse, så jeg kan nå deg hvis du vinner 🙂

Ja, da kjører vi bare i gang:

 

 

Skriv svarene i kommentarfeltet. Det er LOV å kikke på andre, (jeg er ikke så streng på sånt ;-)….)  men  det er ikke alltid så lurt, for plutselig er det feil det de andre har svart 😉 Svaret på nøttene er “inngangsbilletten” til å være med i trekningen.

Du må svare før kl 22 i kveld, for da skjer trekningen. . Og vinneren av første kalendergave annonseres kort tid etterpå 🙂

Det er hjemmelagede kalendergaver 🙂

Så-da ønsker jeg alle lykke til! Nå er det bare å svare i vei! 😉

 

Ha en fin dag <3

 

 

#julekalender #adventskalender #kalender #gaver #rebuser #julenøtter #julefilmer #juleserier

 

 

33 kommentarer
    1. Endelig hjemme etter en lang dags ferd mot kveld og må prøve meg på svar i dag også.
      1. Kong Carl Gustav av Sveige
      2. En ung Tom Cruise
      3.Var det ikke en julekalender som het Nissene på låven, så detmå bli det første svaret.
      Det andre er Tre nøtter til Askepott.
      🙂 🙂 🙂

    2. Personen på bilde 1 aner jeg ikke 🙂 Men gjetter da på bilde 2 og 3 da.
      Bilde 2) Tom Cruise
      Bilde 3) Tre nøtter til askepott 🙂 Håper du koser deg masse denne før julstiden Frodith 😀 Klemmer <3

    3. Så fin du var på bildet, ser ut som en jule-hulder….
      Luke 6
      nr. 1 er svenskekongen, 2. er Tom Cruse, nr. 3 er nissene på låven (?), nr. 4 tre nøtter til askepott

    4. 1: Kungen, dvs Kong Carl Gustav (en ønsket svigerfar fra min side..men dessverre kom hun derre Sofia og kapret svenske prinsen.. triste greier).
      2: Tom Cruise før han ble merkelig
      3: Tre Nøtter til Askepott

    5. 1 Kong Carl Gustav av Sverige
      2 Tom Cruise, var det vel?
      3 Nissene på låven, er det kanskje og så var det den til slutt
      4 Tre nøtter for Askepott
      Phu, da har jeg i hvert fall svart! Lykke til alle sammen!

    6. Svenskekongen, tom cruise, nissene paa loven og tre noetter til askepott tror jeg er de riktige svarene 😀
      Moro med kalender i aar ogsaa da 🙂

    7. hahahahahahaha fantastisk
      Knugen…..eller Konge av Sverige Kong Carl Gustav
      Flotteste mannen Tom Cruise <3
      Nissene på låven....
      3 nøtter til Askepott -vet du før denne kom på dvd så kom den i sånne bladformat og da sendte eg den til min søster som bor i UK fordi hun ikkje har så mye tradisjoner der borte vet du og hun elsker Norske juletradisjoner.
      Nå har hun jo filmen og kan se når hun vil.....men hun gjør neppe det.....men hun har muligheten <3

    8. Nr 1 = Kong Carl XVI Gustav av Sverige
      Nr 2 = En veldig ung Tom Cruise
      Nr 3 = Nissene på låven
      Nr 4 = 3 Nøtter til Askepott
      Det er de svarene jeg har kommet fem til..
      Digger kalenderen din, synes den e så annerledes du har virkelig tatt deg tid med og lage den..
      Så tusen takk for en flott kalender og blogg.
      Ha en fin 2.Søndag i advent
      hilsen Monica Karin

    9. Ei lei nøtt dette her men skal prøve igjen i dag. 1 Herman Friele 2 John Travolta 3 Nissene på låven 3 Tre nøtter til Askepott. Her venter man på pizza som blir middag i dag. Ha en fin dag.

    10. Synes du er så flink med denne kalenderen, så du må nesten få litt skryt for det:) Og dette innlegget er enda en påminnelse om at jeg må finne frem dvden og få ett Nissene på låven – love it!
      1. Kong Carl Gustaf
      2. Tom Hanks
      3. Nissene på låven
      3b. Tre nøtter til Askepott

    11. Det er nok Carl Gustav og så gjetter jeg på Tom Cruise, og så er det Nissene på låven og Tre nøtter til Askepott. Har du forresten sett Asbjørns julekalender i år, jeg holder på å le meg ihjel av han. 🙂

    12. Ingen barn liker at foreldrene driver for mye på nettet, for de trenger jo litt oppmerksomhet også, – alle trenger jo å bli sett og det gjelder sikkert rotte-småttiser også. Mine svar idag:
      1) Kong Carl Gustav av Sverige
      2) Tom Cruise
      3) a) Nissene på låven
      b) Tre nøtter til Askepott (Den må jeg få med meg på julaften også)

    13. Nr 1: Er det kongen av Sverige?? 😛 Carl XVI Gustaf? eller Carl XVI Gustav ser at det skrives litt forskjellig 😛
      Nr 2: Tom Cruise
      Nr 3: a) Nissene på loven?
      b) Tre nøtter til Askepott?? 😛 Fin film <3
      ønsker deg en super 2 søndag i advent 😉

    14. Like herlig og oppmuntrende å lese:) 1 Kong Carl Gustav. 2. Tom Cruice. 3 Nissene på låven. 4.Tre nøtter til askepott:) En fantastisk julefilm:) Blir lissom ikke julaften uten den:) Ha en nydelig søndag flinkeste frodith:)

    15. De firbente synes du bruker for mye tid på bloggen, ja. Men du må jo det om vi andre skal få se hva de driver med 🙂 Det er en herlig gjeng, som helt sikkert vil ha litt å si på hva du får drive med.
      Her kommer mine svar på dagens rebus
      1- Kong Carl Gustav av Sverige
      2- Tom Cruise (kjekkas allerede her)
      3- Nissene på låven
      4- Tre nøtter til Askepott….helt klart – ingen julaften uten denne filmen, og alle i huset kan alle replikkene 🙂
      Her er det er rolig dag i dag, etter to kvelder med julebord. Men et lite besøk i kveld må jo til. Ha en finfin søndag. Klem <3

    16. Den første er Kong Gustav eller hva han heter 🙂 Den andre aner jeg ikke, men jeg skal spørre Engelen når hun våkner for slike ting kan hun sikkert og den tredje er: nissene på låven og tre nøtter til aspepott :DDDD Kos dere med 2. søndagen i advent søs, her skal det bakes i dag igjen. gooodklæmme <3

    17. Mange artige julekalendere som har vært på tv i åras løp….nå følger jeg ikke med på noen (vet ikke hva eller om det er noen i år heller )
      Så var det kalenderen 1. Svenskekongen 2. Tom Cruice 3a. Nissene på låven b. Tre nøtter til Askepott. Ha en fin andre advent og klem fra meg <3

    18. Rotter er som hunder- noen ganger trenger de litt mer oppmerksomhet 😉
      Ohh, i dag kan jeg alle svarene- er i alle fall ganske sikker på det 😉
      1. Kung Carl XVI Gustav av Sverige.
      2. Tom Cruise- det må jo være det?
      3a. Nissene på loven.
      3b. Tre nøtter til Askepott.
      Håper du får en fin-fin dag 🙂 Her regner det og blåser det som en gal enda, så blir nok ikke ut mer enn nødvendig i dag 😛

    19. 1 Kong Carl Gustav av Sverige
      2 Tom Cruise
      3 a Nissene på låven
      b Tre nøtter til Askepott
      Tittei vennen
      Nå er vi på farten til siste dag på julemarked, men først skal jeg steke frokostvafler
      Håper du får en koselig søndag!
      Mange mange klemmer

    20. God morgen! 🙂 Prøver igjen. I går gjettet jeg feil, men det kan jo ikke stoppe meg. Jeg tror nissen er svenskeknugen, Carl Gustav, og at bildet fra yngre dager er Tom Cruise. Rottegjengen prøver å illustrere Nissene på låven og 3 nøtter til Askepott. Tror jeg i dag.
      Hævanaisdei 🙂
      Oslopaddeklem

    21. Hehe, morsomt. Svenske kungen er nisse, og så tipper jeg Tom Cruse fra gamle dager, Nissene på Låven er serien de prøver å illustrere, og Tre nøtter til askepott MÅ man bare ha i bakgrunnen når man lager klart til juleselskap. Så koselig. Ha en deilig søndag. <3 klemmer

    22. God morn Frodith og hele gjengen der! Litt tidligere ute i dag ja..
      Svaran trur æ e:
      1.Prins Henrik
      2.Tom Cruise
      3. Tre nøtter til askepott
      Den filmen må æ se hver jul.. For idet introen spilles så e d jul for mæ… Men..må ikke å glemme Reisen til julestjernen som også må sees.. Åh, så æ glede mæ te julaften!

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg