Frodiths Julekalender- åpning av luke nr 7- kom inn, bli med :-)

Når man er en voksen dame, på snart 50 år… så kan det av og til være LITT pinlig å reise i butikken med sekken full av tøydyr…. 

For hadde de enda holdt seg i ro…så ville jo ingen visst at jeg gikk med sekken full av tøydyr… 50 år og alt det der… Men tror du de vil holde seg i ro da???  Og innimellom aner jeg jo ikke at de ER oppi sekken der en gang…

Så går jeg der da… i en butikk… og aner fred og ingen fare…og ser ut som en HELT vanlig 50-åring på jule-shopping… Hvertfall NESTEN vanlig….

Og så PLUTSELIG blir altså liksom så kaotisk… Det kribler og krabber og spinner rundt… Man hører tassing og ser spor i ostedisken, som IKKE er etter hun som jobbe der, men helt klart noen små og nettere føtter..

Og ved bladhyllene er det stor oppstandelse…Man hører folk hyler noe om MUUUUS…og sånt… Og jeg ser Salt trippe yr avgårde blant juleheftene…

 

 

Og jammen meg er ikke Pepper der og… Og damehylene vil ingen ende ta…Og JEG er plutselig ingen hvilken som helst VANLIG dame på nesten 50 mer…

 

Jeg må jo få fatt på disse “rottisene”… der de har hengt seg opp til forlystelse for barn i nærheten… Den rødhårete damen …på nesten 50…kryper sammen i ryggen…. trekker hodet inn i hetta…. RIVER til seg de to rottene og løper ut av butikken….

 

Og etter en runde på både Meny OG Kiwi…har jeg liksom fått nok….. Det ryker av topplokket, og jeg er nær ved å straffe noen av dem med INGEN kalender -luke DEN 7. desember… for SÅNN kan man bare ikke oppføre seg…. Men SÅ…..

 

…fikk Pepper øye på kalendergave nr 7 liggende der i nissens armer… i 2. etasje på Gunerius…

 

Så da var jeg liksom back on track… Jeg kan jo ikke svikte da liksom…flau og sint eller ikke.. 

Den rødhårede damen, på snart 50 er slett ikke vanlig…. verken i butikken eller ellers….  SÅ nå er det snart  klart for å dele ut ny kalender -gave…

Men før det skal deles ut noe som helst må DU stå på litt først… 😉

 

For å være med i trekningen av kalender-gave i kveld, må du gjøre noe så enkelt som å løse de tre små oppgavene under her. Jeg har jo hatt litt ulike ting,men alt for vanskelig har det vel ikke vært… KANSKJE øker jeg  på i vanskelighetsgrad etter hvert som jula nærmer seg. Vi får se..  Alle som har lyst kan være med på kalender-trekning, så sant de svarer riktig. Har du ikke blogg selv, er det lurt å legge igjen en mail-adresse, så jeg kan nå deg hvis du vinner 🙂

Ja, da kjører vi bare i gang:

 

 


(se på øynene…. amerikansk…skuespiller…)

 

Skriv svarene i kommentarfeltet. Det er LOV å kikke på andre, (jeg er ikke så streng på sånt ;-)….)  men  det er ikke alltid så lurt, for plutselig er det feil det de andre har svart 😉 Svaret på nøttene er “inngangsbilletten” til å være med i trekningen.

Du må svare før kl 22 i kveld, for da skjer trekningen. . Og vinneren av første kalendergave annonseres kort tid etterpå 🙂

Det er hjemmelagede kalendergaver 🙂

Så-da ønsker jeg alle lykke til! Nå er det bare å svare i vei! 😉

 

Ha en fin dag <3

 

 

#julekalender #adventskalender #kalender #gaver #rebuser #julenøtter #julehefter

30 kommentarer
    1. eg rakk ikkje i dag selvom eg vet alle svarene…har vært opptatt i hele dag fra eg sto opp til nå…..får ta det igjen i morgen 😀
      nattinatten :)<3

    2. Forsiktig så ingen kommer og sleper deg med seg, når de ser deg med disse rottene på handletur….:)
      1. Engelskprinsen
      2.Sylvester Stallone
      3.Pusur, Billy, knoll og tott
      Vet ikke om jeg er litt sen….

    3. Haha, det kan ikke være lett å prøve å være normal med en haug rotter på slep. De tar ikke hensyn til sånt vettu 🙂
      Mine svar:
      1) Prince Charles
      2) Elvis Presley
      3) Pususr, 91 Stomperud og Knoll & Tott

    4. Hehe litt av noen villdyr og ha med seg på shopping 🙂
      Får prøve å se om jeg får til julekalenderen din da 🙂 Nr 1 Prins Charles, nr 2 “Rocky” Sylvester Stallone, nr 3 a) Pusur, b) Billy, c) Knoll og Tott.
      Ha en fin kveld
      Klemmer

    5. Alder er bare et tall- se på luen min 😉 ha ha..
      Ohh, i dag må jeg prøve meg igjen- trur jeg kan alle 😉
      1. Prins Charles of Wales.
      2. Sylvester Stallone.
      3a. Pusur.
      3b. Billy.
      3c. Knoll og Tott. (Mine favoritter fra jeg var liten) 😀
      Krysser fingrene 😀 he he

    6. Haha så utrolig morro å lese.
      Føler jeg humrer meg gjennom desse eventyr musene hverdag.
      Ser liksom for meg hele seansen!! Morrro!!
      Lykke til, til dagensvinner! 🙂

    7. #1 Prince Charles
      #2 Sylvester Stalone (Veldig Ung)
      #3
      – Pusur
      – Billy
      – Knoll & Tott
      Ønsker deg en videre fin mandag
      hilsen Monica

    8. Ikke bare bare med disse småtassene :).
      I dag kommer svarene slik:
      1. Prins Charles
      2. Sylvester Stalone
      3. a, Pussur, b, Billy, c, Kaptein Vom eller det heter vel egentlig Knoll og Tott.
      Takk for meg :).

    9. Da var vi klare til å svare på frodiths familiekalender:) 1. Prins Charles. 2. Sylvester Stallone. 3. a) Pusur. b) Billy. c) knoll og tott. Vi morer oss, sånn til opplysning:) Ha en fortsatt strålende dag:)

    10. Hei, her kommer jeg innom med mel over hele meg…nesten. Nå har jeg stått på kjøkkenet i hele dag. Har bakt rundstykker, julebrød, berlinerkranser, serinakaker og nå er sandkakene eller potetmelstoppene i ovnen. Og så må jeg lage et par deiger jeg kan lage i morgen kveld. Nå har jeg en liten pause, og da måtte jeg jo innom her så klart. Skulle egentlig ta det når jeg spiste lunsj, men da hadde jeg selskap av min datter. Og her kommer mine svar:
      1- Prins Charles 2- Sylvester Stallone 3- Pusur, Billy og Knoll og Tott. Julehefter er ikke min sterkeste side, så her er det litt gjetting, Men det så ut som Salt og Pepper digger julehefter. Jeg er glad jeg slipper å ha de to med på min handletur…da hadde jeg aldri blitt ferdig 🙂 ha en strålende kveld. Klemmer <3

    11. Tøft av ei på snart 50 å ha med slike friskusser i butikken..hehe…festlige fargerike bilder 🙂
      Svar : 1. Charles 2. Sylvester Stalone #. Pusur, Billy og Knoll og Tott :))
      Ha en koselig mandag videre og klem fra meg <3<3

    12. Ha-ha…..HERLIG med rotter og 50-års gamle damer som er litt uvanlige…… Synes du er modig, altså….Vet ikke om jeg hadde turt å ta med meg tøyrottene mine (Hvis jeg hadde hatt noen) ned i Dala! I Oslo drukner man vel litt mer i mengden, tross alt!;)
      1. Prins Charles
      2. Sylvester Stallone
      3. Pusur. Pontus. Knoll og Tott. (Her måtte jeg gjette litt, altså!) 😀

    13. Syns du e den ei tøff dame æ! Å ikke minst, så har du nok å henge fingran i me så mange små fota som vil være me… hihi…
      Vel, over til kalendern..
      1. Nissen må være Charles..
      2. eh.. kan d være sylverste stallone?
      3. a: Garfield! b: Billy c: Knoll og Tott
      Ha en fin dag videre!

    14. 1) Charles, Prince of Wales.
      2) Sylvester Stallone.
      3
      a) Pusur
      b) Billy
      c) Knoll og Tott (som visstnok heter The Katzenjammer Kids i USA – der lærte jeg noe nytt i dag også!)

    15. Hihi, ja jeg har flere ganger tenkt på hvordan det er å ta bilder av tøydyra dine ute i offentligheten blant mye folk. Håper ikke altfor mange står og ser rart på deg, ellers får du forklare hva du holder på med. Gøy at du tør!👍 Her er mine svar idag:
      1) Prins Charles
      2) Sylvester Stallone
      3) a) Pusur. b) Nr. 91 Stomperud. c) Knoll og Tott
      Ønsker deg en super dag!😊

    16. Må le når jeg ser at vi ikke alltid kan se på andre, for de kan ha feil! Håper ingen titter på mine svar, for jeg er ikke så flink her altså.
      Det blir liv og røre når dere er på tur skjønner jeg? Ikke lett med nysgjerringe mus på tur!!!! Men fine og morsomme bilder blir det! Tusen takk!!!!!
      1 prins Charles av England
      2 Sylvester Stallone
      3 Pusur, Billy og Knoll og Tott

    17. 1) Prins Charles av Wales
      2) Sylvester Stallone
      3) a) Pusur, b) Billy, c) Knoll & Tott
      Ønsker deg en riktig fin kommende uke og god mandag 🙂

    18. Hoho litt mye “sjau” der inne i butikken ja! Og en smule pinlig…hehe, ser den ja:) De er noen viltre krabater! Prins Charles er nisse i dag, og Sylvester Stallone er ung og slett ingen rambo blitt enda. Pusur, Billy og Kapteinens Jul hører med i julestrømpen på julaften. Ha en vidunderlig mandag <3

    19. haha, jeg synes jeg ser deg:) Jeg må nok vente til de andre kommer hjem med å svare:) Så i mellomtiden ønsker jeg deg en strålende mandag:) Klem til den fantastiske frodith som passer helt perfekt til å være den hun er:)

    20. God morgen 🙂 Jeg gjetter i dag også, og da gjetter jeg at nissen er Charles, prinsen av Wales. Sylvester Stallone er på bildet, og tegneseriene er Garfield (Pusur), Billy og Knoll og Tott.
      Håper 7. desember blir en god dag 🙂
      Snakkes! Oslopadde.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg