Frodiths Julekalender- åpning av luke nr 9- kom inn, bli med :-)

Mye er sagt og sunget om rotter og mus i juletiden, og i en av julens beste sanger skal rottene ha gjort både det ene og det andre for å erte på seg nissen…

Nå er det sånn at er man slem mot nissen, så får man ingen gaver…Og det vet Salt og Pepper… Men LITT rampestreker kan de nok finne på…  Og i denne sangen med nissen og rottene, så skal liksom rottene ha vært så “bange” , altså REDDE….Og det vil Salt og Pepper IKKE “ha på seg”!! De er ikke MUS heller…. Redde er de IKKE!!

Og Pepper innbiller seg at han er den største og skumleste når han tøffer seg litt… Selv skyggen kan virke stor og truende….

 

Og ingen er vel farligere enn Salt, når hun strekker seg på to… Minner om et digert spøkelse!! Skremmer mann og mus fra gården 😉

 

Men ingen kan heller bli MINDRE og reddere enn Salt og Pepper……..

 

….når Frodithen , den DIGRE rotta, skremmer dem!! Og det gjør hun hvertfall EN gang hver advent…de bare glemmer det fra gang til gang…

“VÆÆÆÆH!!”

 

I dag tidlig skremte jeg dem så ille at det måtte litt trøst til etterpå….. Og måtte forsikre dem om at jeg IKKE var en rotte …på ordentlig..

I dag er vi veldig klare for å dele ut kalendergave bake luke nr 9,

men før det kan skje har DU en jobb å gjøre :

 

.For å være med i trekningen av kalender-gave i kveld, må du gjøre noe så enkelt som å løse de tre små oppgavene under her. Jeg har jo hatt litt ulike ting,men alt for vanskelig har det vel ikke vært… KANSKJE øker jeg  på i vanskelighetsgrad etter hvert som jula nærmer seg. Vi får se..  Alle som har lyst kan være med på kalender-trekning, så sant de svarer riktig. Har du ikke blogg selv, er det lurt å legge igjen en mail-adresse, så jeg kan nå deg hvis du vinner 🙂

Ja, da kjører vi bare i gang:

 

 

 

 

Skriv svarene i kommentarfeltet. Det er LOV å kikke på andre, (jeg er ikke så streng på sånt ;-)….)  men  det er ikke alltid så lurt, for plutselig er det feil det de andre har svart 😉 Svaret på nøttene er “inngangsbilletten” til å være med i trekningen.

Du må svare før kl 22 i kveld, for da skjer trekningen. . Og vinneren av kalendergaven annonseres kort tid etterpå 🙂

Det er hjemmelagede kalendergaver 🙂

Så-da ønsker jeg alle lykke til! Nå er det bare å svare i vei! 😉

 

Ha en fin dag <3

 

 

#julekalender #adventskalender #kalender #gaver #rebuser #julenøtter

31 kommentarer
    1. 1) Hans Kongelige Høyhet Kronprins Haakon Magnus 🙂
      2) John Travolta
      3) A = På loven sitter nissen, B = Musevisa
      Ha en super kveld videre 🙂

    2. Etter mye grubling kom jeg til svar på nøttene. Ikke helt min greie med gamle bilder av kjendiser men et svar er et svar. Her er mine svar; 1 Kronprins Haakon 2 Erik Soler(gammel fotballspiller) 3 a. På låven sitter nissen b. Musevisa. Jeg sier det er mine svar i dag selv om nr 2 sikkert er galt svar. Ha en fin kveld.

    3. Heisan. Nå ble jeg nesten litt redd når den ” digre rotta “kom frem,men så var det jo bare søte frodith:-)
      Men nr 1 er Kronprins Haakon Magnus
      nr 2 er John Travolta
      nr 3. er det På låven sitter nissen med sin julegrøt og så er det Musevisa:-)
      En fortsatt fin kveld til deg og dine små luringer:-))

    4. Løper inne her føre jeg må spise, vaske gulver og underholde hunder- alt skal gjerne skje på en gang 😛
      Men svarene mine i dag er:
      1. Kompen- Kronprisn Haakon liksom. Trur jeg.
      2. John Travolta- han har ikke forandret seg så mye han heller 😛
      3a. På loven sitter nissen? I think.
      3b. Musevisa. I think.
      Ha en superkveld videre.

    5. 1. Kronprinsen
      2. John Travolta
      3a. På låven sitter nissen….
      3b. Når nettene blir lange…
      Forstår godt at de ble redde, du så litt skummel ut….:)

    6. Stakkars små rotter, skremte du dem sånn at de måtte trøstes… De er nå bra søte når de gjør seg til og skal virke farlige…
      Her kommer mine svar på dagens gåte 1- Kronprins Haakon Magnus, 2- John Travolta (skikkelig kjekk kar på den tiden, og fortsatt en super skuespiller) 3- PÅ LÅVEN SITTER NISSEN og Bestemora gynger på en stor potet i MUSEVISA.
      Ha en finfin kveld 🙂 Klemmer <3

    7. Hahaha, stakkars små! Det er stygt å skremme de sånn xD Godt å se at dere ble venner igjen da! Det bildet med kalenderposen var forresten skikkelig morsomt, det ser ut til at alle sammen er i full fart mot posen, klare til å kjempe om hvem som skal få dele ut x)
      Mine svar:
      1) Kronprins Haakon
      2) John Travolta
      3a) På låven sitter nissen
      3b) Musevisa

    8. Da var det klart for å svare på frodiths artige og koselige adventskalender igjen da:) 1 Kronprins Haakon Magnus. 2 John Travolta. 3 a) På låven sitter nissen b) musevisa. Ønsker deg en fortsatt strålende dag:)

    9. Prins Haakon Magnus ,men du fant et altfor fint bilde av MM i går og et ikkje så flatterende av den flotte prinsen vår i dag hahaha
      så er det han Jon frå Volda……eller som dere andre kjenner ham John Travolta <3
      På låven sitter nissen og liker ikkje at rottene skotter 😀
      Musevisa sitter musebestemoren og gynger på en stor potet <3
      ha en superduper onsdag <3 klemmetingene

    10. Blir ikke så skremt av rottene her…mest søte syns jeg…men sånn ellers er rotter noe av det ekleste jeg kan tenke meg :))
      1. Kronprins Håkon 2. John Travolta 3. a På låven sitter nissen b. Når nettene blir lange :)) Klem <3

    11. I dag var det lettere synes eg 🙂 Liker veldig godt sånne konkuranser og rebuser så her er mine svar 🙂
      1. Kronprins Håkon
      2. John Travolta
      3.a) På låven sitter nissen, og b) Musevisa

    12. Du så da fryktelig skremmende ut for både mus, mennesker og rotter!!!!Jammen godt jeg så at du bare hadde kledd deg ut. Her er mine svar med ønske om en fin dag for deg og rottentottene!
      1 Kronprins Haakon Magnus
      2 John Travolta
      3 På låven sitter nissen med sin julegrøt og Musevisa!

    13. #1 Kronprins Haakon
      #2 John Travolta
      #3
      A – På låven sitter nissen
      B- Musevisa 🙂
      ————————-
      Tusen takk for kommentaren på bloggen min.
      Jeg har blogg men den er ikke mye aktiv for å si det slik, finner ikke på noe og skrive. 🙂
      Så den er nå bare der :p
      Ønsker deg en veldig fin dag videre.
      Hilsen Monica

    14. Hei og hå,
      bra du trøstet etter du har skremt Salt og Pepper. Ikke enkelt for slike små alltid :)).
      I dag syntes jeg oppgaven var enkel, så her er svarene mine:
      1. Kronprins Håkon
      2. John Travolta
      3. a, På låven sitter nissen av Margrethe Munthe
      b, Musevisa av Alf Prøysen
      Ha en riktig fin førjulsdag :))).

    15. Jeg fortsetter å svare, jeg, selv om jeg vant igår. Det er så moro å løse oppgavene dine, – må si jeg er imponert over hva du får til med ei travel førjulstid og masse å gjøre på jobben!💕 Her er mine svar idag:
      1) Kronprins Haakon Magnus
      2) John Travolta
      3) a) På låven sitter nissen. b) Musevisa.
      Ha en super dag😊, – her er det mildt og vind.

    16. God morgen 🙂 sitter på kontoret og tutler litt – sliter litt med å komme i gang i dag. Derfor disse svarene tidlig på morgenkvisten 🙂 Altså, jeg tror at nissen er kronprins Haakon, og at bildet viser John Travolta. Det er sikkert mange sanger som snakker om krangling mellom nisser og rotter, men den JEG kan er ”På låven sitter nissen”. Musa på poteta må være ”Musevisa” – jeg kan ikke skjønne annet 🙂 Det var mine svar for i dag. Nå må jeg se å få gjort noe her! 🙂 Snakkes 🙂 Oslopaddeklem.

    17. Hehe, skjønner godt de ble litt redd for den kjemperotta da 😉 Godt de fikk trøst. Nissen er i dag Kronprins Håkon, Så har vi John Travolta, På låven siter Nissen, og Når nettene blir lange! I dag var jeg flink! Ha en superduper onsdag, jeg skal til byen og møte en venninne. klemmer<3

    18. Haha, det er ikke pent å skremme små mus og rotter 🙂 hehe. Du er bare herlig. Svarene kommer litt senere i dag, men vil bare ønske deg en strålende dag så lenge:) Klem:)

    19. Det ble intet svar fra meg igår alikevel men idag skal jeg svare. Må bare tenke litt. Men kan jo gi noen svar nå og hele rekka senere idag. 1 Kronprins Haakon svar på 3 b er Musevisa mens resten må jeg gruble på. Må google julesanger og lese før jeg finne rette svar. Bra med litt vrine nøtter. Her er gavene i boks og det var deilig. Det er gaven som teller – ikke prislappen. Mine svar kommer senere i dag. Ha en fin dag.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg