Frodiths Julekalender- åpning av luke nr 11- kom inn, bli med :-)

 I disse juletider synges det høyt om Jingle Bells…og Glade Jul, og nisser , rotter og SNØ…Og alt det andre er liksom på plass…men ikke de spor av snø og is… Og det har vært et stort savn for Salt og Pepper…Og jeg hadde lovet dem at vi skulle få prøvd spark-støttingene før jul…Og det er jo ikke bare-bare på asfalten liksom….Blir stående BOM fast…

Så i går måtte jeg ta de med på sprøytet is…


I Oslo finnes det litt av hvert, så også når det gjelder sprøytet is, på utsiden av kjøpesentre… Vakkert pyntet, glitter, stas, og lys som skifter i forskjellige farger.

 


Vi gjør oss klare… 

 


Sparkstøttingene på plass….full rulle…Svisj….svosj….svisj…svosj…

 


Side om side… og gode venner…

 


Men såååå…. De MÅTTE liksom finne på noe… Full fart med fronten mot hverandre…Som to radio-biler på kollisjonskurs…

 


Klink i sammen….Det var i en voldsom fart, så det ble et smell uten like…  og Pepper sin spark ble kastet til siden…

 


Spjoing!!! Der lå han…så lang han var….

 


Og igjen sto Salt med en fornøyd mine… 😉 Det gikk bra med Pepper, og vi kom oss hjem til en deilig avslappende kveld..

 

Men nå er det morgen igjen…og vi er HELT klare for å dele ut kalendergave nummer 11… Snart…dvs i kveld…Men FØR det… har DU en jobb å gjøre i dag :

 For å være med i trekningen av kalender-gave i kveld, må du gjøre noe så enkelt som å løse de tre små oppgavene under her. Jeg har jo hatt litt ulike ting,men alt for vanskelig har det vel ikke vært… KANSKJE øker jeg  på i vanskelighetsgrad etter hvert som jula nærmer seg. Vi får se..  Alle som har lyst kan være med på kalender-trekning, så sant de svarer riktig. Har du ikke blogg selv, er det lurt å legge igjen en mail-adresse, så jeg kan nå deg hvis du vinner 🙂

Ja, da kjører vi bare i gang:

 

 

 

 

 

Skriv svarene i kommentarfeltet. Det er LOV å kikke på andre, (jeg er ikke så streng på sånt ;-)….)  men  det er ikke alltid så lurt, for plutselig er det feil det de andre har svart 😉 Svaret på nøttene er “inngangsbilletten” til å være med i trekningen.

Du må svare før kl 22 i kveld, for da skjer trekningen. . Og vinneren av kalendergaven annonseres kort tid etterpå 🙂

Det er hjemmelagede kalendergaver 🙂

Så-da ønsker jeg alle lykke til! Nå er det bare å svare i vei! 😉

 

Ha en fin dag <3

 

#julekalender #adventskalender #kalender #gaver #rebuser #julenøtter

24 kommentarer
    1. Så gøy på isen og de er jo litt rampete da, så litt farlig må man leve 😉
      Hmm. Får se om jeg husker:
      1. Märtha Louise.
      2. Trur jeg må si Kong Harald i sine yngre dager?
      3a. Pepper ønsker seg Skøyter og Kos.
      3b. Salt ønsker seg snø.
      Håper ønskene dems går i oppfyllelse <3

    2. Jammen får de oppleve litt av hvert disse to vennene. Så gøy å prøve seg på isen, og det er nok litt konkurranse mellom de to skjønner jeg. Svar på dagens rebus tror jeg er 1- prinsesse Märtha Louise, nr 2 er kong Harald V som ung og 3- Salt ønsker seg snø og Pepper ønsker seg skøyter og kos. Det er nok kanskje Pepper som har størst sjanse til å få ønskene oppfylt for snø kan man liksom ikke bare skaffe…hvis det ikke går an å bruke bomull eller noe da. Nå venter jeg på pepperkakebakehjelpere. Min yngste datter har bedt om å få bake her, så da får deler av familien brette opp ermene og bake av hjertens lyst. Klem <3

    3. Hei!
      Så herlige de er disse rottisene dine <3 Kjempeherlige bilder av skøyte/sparkglade små 🙂
      1. Prinsesse Martha Louise ( tippet jo henne da du hadde bilde av dronning Sonja også ) hehe
      2. Kong Harald
      3. a) Pepper ønsker seg skøyter og kos b) Salt ønsker seg snø

    4. 1. Martha-Louise
      2. kongen vår- han var virkelig flott…..
      3.pepper vil ha skøyter og kos, salt vil ha snø. jeg vil også ha snø…

    5. Tenk, rottene har egne sparkstøttinger…. 😀 Tror du har veldig mye kos med de to Rakkerne!!
      1. Prinsesse Martha Louise
      2. Kong Harald
      3. Salt ønsker seg snø. Pepper ønsker seg kos og skøyter. 😀

    6. nemmen de fine sparkstøttingene jo????????? eg har ikkje sett sånne siden eg var barn faktisk-så morsomt!!!
      heheh Salt vettu….tøffingen…spjoing faktisk 😛
      Vakre Martha
      flotte Hardald da han var ung og pen……man ser jo hvorfor han har nydelige barn, er ikkje bare Sonja som er vakker
      Salt ønsker seg snø
      og Pepper ønsker seg litt kos og nye skøyter
      veldig fine ønsker det da syns eg
      ha en vakker dag og god bedring <3
      klememtingene <3

    7. Hei – god formiddag 🙂 Jeg tuslet meg hjem fra jobben i dag, er ikke i form, og syns i grunnen litt synd på meg selv. Men jeg skal gjette her fra godstolen: Nissen er Märtha, og det er kanskje faren hennes på bildet av den yngre mannen? Jeg tror i alle fall det må være kronprins Harald. Rottene ønsker seg jo så mye, men det som sto i brevene i går var skøyter og kos for Pepper, og snø fra Salt. De skrev ikke noe i brevene om godteri og turer ut, men jeg tror de ønsker seg det og 🙂
      God fredag! Paddeklem.

    8. Mye moro på isen ..og fine farger på bildene..stemningsskapende 🙂 Så var det oppgaven 1 Martha Louise 2 . Kong Harald (men er usikker her ) 3.a skøyter og kos b. snø :))
      Kos deg med dagen videre 🙂 Klem <3

    9. God morgen 🙂
      I dag er eg tidlig og håper dette er riktige svar
      1) Prinsesse Märtha Louise
      2) Kong Harald som ung prins
      3) a) Pepper ønsker seg skøyter og kos. b) Salt ønsker seg snø.

    10. Heey!:) vært stille fra meg sistedagene!
      Vært oppgaver jeg ikke heelt har klart og løse!- haha
      Jeg er nå så klar avreise som jeg kan få blitt, så blir stille fremover også!
      Men igjen, syns de e kjempe bra jobbet med kalenderen din!!:)
      1 er martha louise
      2 aner jeg ikke- men tipper de som jeg såg i komentarfelte kongen vår! Haha så her jukser jeg!!
      3 er snø, skøyter og kos
      Jaja 2 av 3 er ikke vært bare det heller! Hahaha
      Good jul fineste! 🙂

    11. Heisann, da har jeg fått lest innleggene dine. Er imponert over hvor mye flid du legger i kalenderinnleggene dine. Ser ut til Salt og pepper er takknemlige å ha mer på tur. Svar på dagens luke tror jeg er Martha Lovise, Kong Harald kanskje? Salt husker jeg ønsket seg snø, mens pepper ønsket to ting: Skøyter og kos. Håper du får en fin helg, Frodith. Klem fra meg.

    12. På igjen med fine oppgaver!
      1) Prinsesse Märtha Louise
      2) Kong Harald
      3) Pepper ønsker seg skøyter og kos. Salt ønsker seg snø.
      Jammen godt det gikk bra etter den sparkkrasjen. Kan bli blåmerker av sånt! Ha en vakker fredag! Klemsiklem:)

    13. Det er bare helt herlig å lese:) Svar: 1. Prinsesse Martha Loise. 2. Kong Harald 3. a) Salt ønsket seg snø b) pepper ønsket seg skøyter og kos:) Og jeg ønsker deg en strålende fredag:)

    14. Så kjekt med kunstig is utenfor kjøpesentra da,da er det iallefall trygt ))
      1 Prinsesse Martha Loise
      2 Kong Harald
      3 a) pepper ønsker seg skøyter og kos
      b) salt ønsker seg snø

    15. God morgen! Så gøy med spark på skøyteis! Koselig!
      Jeg tror jeg vet svarene på oppgaven. På første og andre oppgave er svarene Martha Louise og Kong Harald (dvs. kronprins Harald). Salt ønsker seg snø og pepper ønsker seg skøyter og kos.
      Ha en kjempefin fredag!

    16. Så herlige de er med hver sin lille spark!💕 Bra det finnes skøytebaner og regner med at denne har sånn kulde under, for nå smelter alt som er. Jeg har prøvd i lengre tid å lage islykt, etter tips fra Annebe, men tror jeg må ta i bruk fryseren om det ikke blir kaldere snart. Mine svar idag:
      1) Prinsesse Märtha Louise
      2) Kong Harald
      3) a) Pepper ønsker seg skøyter og kos. b) Salt ønsker seg snø.

    17. Så gøy de fikk komme seg en tur på isen da, stemningsfullt! I dag er Nissen Martha, og i sine yngre dager var nok det der Johan Sebastina Bahrr…kanskje ikke med 2 r`er, men dog!! Salt ønsker seg snø til jul, og pepper ønsker seg skøyter og kos, søtt! Ha en deilig desember-dag <3 klemmer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg