Frodiths Julekalender- åpning av luke nr 12- kom inn, bli med :-)

Det er vel enhver forelders største drøm, og få tatt noen FINE bilder hos fotografen… Noe man kan sende rundt til fjern og nær, som “skryte-bilder” av sine håpefulle…

Vel…nå er jeg jo ikke akkurat “forelder” til disse rotte-småttingene, men jeg har nå tross alt ansvaret for dem, og folk TROR jo de er MINE liksom…Så gjør de noe fint, for jeg litt “cred” for det…Og oppfører de seg IKKE, så er det jeg som får TYN også… 

Så – jeg tenkte som andre med småttiser i hus, at om vi drar til fotografen i år også, så får vi garantert ETT bra bilde og sende rundt som jule/skryte-brev.. Så jeg pyntet dem med fine sløyfer vi kjøpte, kjemmet snutehårene og så dro vi avgårde…

Men veien mot det perfekte bildet er lang og tornete… 😉

Salt, Vaniljeogpepper og Pepper hadde kun fått beskjed om å sitte fint på den myke og gode puten hos fotografen, noe mer var ikke forventet…  Men Pepper presterte å komme for SENT oppå puten…når fotografen var i gang..

 

Og når Pepper var på plass, så hadde Vaniljeogpepper klart å snu seg og sto med hele siden til fotografen…

 

Så var Vaniljeogpepper og Pepper klare…Men da var Salt på vei ut av bildet…

 

Og her var BARE Vaniljeogpepper klar….De to andre lå bare og HYYYYLTE av latter: 

“Jeg DØØØØR,!!!…..jeg har latterkrampe…Se på meg NÅÅÅÅ!! “

 

 

Og så var alt bare kaos en liten stund….

 

Fikk stilt dem opp igjen….men Salt bare MÅTTE stå på hender litt…

 

Og når jeg tenkte at NÅÅÅ klarer vi det…. så hadde Salt og Pepper nesten umerkelig slengt lueduskene forover , så de dekket hele snute og ansikt…..

 


Men vi fikk ETT bra bilde til slutt som du ser, hvor ALLE smiler samtidig… 😉

Og det er dette som blir årest bilde til skryte-brevene vi skal sende avgårde …

 

I forfjamselsen og alt tøyset der hos fotografen, glemte de å ta med den lille posen som sto i hjørnet der…Men den tok JEG med… Og det var nemlig dagens kalender-gave, som snart skal deles ut…

Men før jeg deler ut den har DU en jobb å gjøre:

 For å være med i trekningen av kalender-gave i kveld, må du gjøre noe så enkelt som å løse de tre små oppgavene under her. Jeg har jo hatt litt ulike ting,men alt for vanskelig har det vel ikke vært… KANSKJE øker jeg  på i vanskelighetsgrad etter hvert som jula nærmer seg. Vi får se..  Alle som har lyst kan være med på kalender-trekning, så sant de svarer riktig. Har du ikke blogg selv, er det lurt å legge igjen en mail-adresse, så jeg kan nå deg hvis du vinner 🙂

Ja, da kjører vi bare i gang:

 

 

 

Skriv svarene i kommentarfeltet. Det er LOV å kikke på andre, (jeg er ikke så streng på sånt ;-)….)  men  det er ikke alltid så lurt, for plutselig er det feil det de andre har svart 😉 Svaret på nøttene er “inngangsbilletten” til å være med i trekningen.

Du må svare før kl 22 i kveld, for da skjer trekningen. . Og vinneren av kalendergaven annonseres kort tid etterpå 🙂

Det er hjemmelagede kalendergaver 🙂

Så-da ønsker jeg alle lykke til! Nå er det bare å svare i vei! 😉

 

Ha en fin dag <3

 

#julekalender #adventskalender #kalender #gaver #rebuser #julenøtter

22 kommentarer
    1. 1.Bill Clinton
      2. George Bush
      3.En marspangris i lommen, er bedre enn ti griser i ovnen.
      (Har ikke hørt det uttrykket før….)
      Utenom er det ganske likt hos fotografen med rottene, som slik jeg kan huske det med ungene…..:)

    2. Det blir gjetning i dag så kanskje må jeg se på noen andre etterhvert for jeg er veldig i tvil men gjetter på bill Clinton øverst og George Bush nummer to. En marsipangris i lommen er bedre enn ti griser i ovnen

    3. en marsipangris i lommen er bedre enn ti i ovnen?????
      Bill Clinton og George W Bush…….eg er så sliten eg ser dobbelt,men måtte innom
      kjempefine bilder av rotteungene :D:D
      klemmertingene <3

    4. Her er mitt bidrag i dag 🌞
      1 Bill Clinton
      2 George W Bush
      3 En marspangris i lommen, er bedre enn ti griser i ovnen.
      Ha en fin lørdagskveld

    5. Ikke barebare å få alle til å stå pent på en gang nei, men blei perfekt det siste da…heldigvis..hehe…
      1. Bill Clinton 2.George Bush 3. En marsipangris i lommen, er bedre enn ti griser i ovnen .
      Håper du koser deg i kveld..vi får besøk av eldste sønn som skal spise Piroger her :)) Klem <3

    6. Endelig tror jeg at jeg vet rette svar på alle tre oppgavene igjen 🙂 Bill Clinton, George Bush og så dette: En mars(i)pangris i lommen, er bedre enn ti griser i ovnen.
      Ha en super lørdagskveld!

    7. Ja, sånne fotografbesøk kan være en prøvelse….når motivene lever sitt eget liv…..;)
      1. Bill Clinton.
      2. George Bush jr.
      3. En marsipangris i lommen er bedre enn ti griser i ovnen.

    8. Smil til fotografen og verden smiler tilbake. I dag er jeg våken og har idag vaska, stua, vaska gardiner på kjøkken og stua + gangen. Var nettopp i skogen ca 1,5 og det hjalp for hjernen som har funnet svar på dagens nøtter. 1. Eks-prsident Clinton 2. Prins Charles 3. En marsipangris i lommen, er bedre enn ti griser i ovnen.
      Ha en fin kveld.

    9. Her tror jeg atpåtil jeg kan svare :-)))) Clinten, Raigen og en marsipangris i lommen er bedre en ti griser i ovnen 😉 Ha en strålende fin dag til deg også. Moseklem til deg 🙂

    10. Hei på deg
      Her kommer svaret fra Stusslifrua
      1) Bill Clinton
      2) Georg W Bush
      3) En marsipangris i lommen, er bedre en ti griser i ovnen
      I dag skal jeg få sendt julegaver nordover og så skal jeg få gjort en masse husarbeid som jeg har dyttet forran meg 😀
      Mange klemmer til verdens beste frodith <3

    11. 1) Bill Clinton
      2) George W. Bush
      3) “En marsipangris i lommen, er bedre enn ti griser i ovnen” (håper det er det det står, prøvde utan speil) 😉

    12. .-) Fiiiine rottingene 🙂 Og den fiiiiiiiine røde kjolen, med hermelinkant og all ting.
      Og nå er det ny dag, ny luke, og jeg skal gjette. Heeeere we go:
      Nissen er Bill Clinton, og den forvrengte musa er vel George Bush. I hjertet står det ”En marsipangris i lommen, er bedre enn ti griser i ovnen”.
      Sånn – svarene er levert, og jeg er i gang med å lage sjokoladepudding til besøket som kommer i dag.
      Oslopaddeklemklem!

    13. Håper det er lov til å være med videre selv om en allerede har vunnet:) 1 Bill Clinton 2 George W Bush. 3 En marsipangris i lommen, er bedre enn ti i ovnen. Atter en fantastisk historie. Du er virkelig kreativ når det kommer til denne kalenderen:) Ha en strålende lørdag fine frodith:)

    14. Ho ho ho- det er ikke bare lett hos fotografen altså 😛 Men gøy må man jo ha det, så litt vellykket var det jo likevel 😉
      Ok, i dag prøver jeg meg 🙂
      1. Bill Clinton- jeg elsker Bill Clinton!
      2. George Bush må jeg tippe på. Elsker ikke George Bush. Faktisk liker jeg han ikke i det hele tatt.
      3. En mars(i)pangris i lommen er bedre enn ti griser i ovnen.
      Håper du får en fin-fin dag i dag 😀 Jeg skal fóre Troll så vi kan ta et par timer i skogen om ikke så lenge 😀

    15. Svar :Bill Clinten, George Bush og så var det teksten: En marsipangris i lommen er bedre enn ti griser i ovnen.
      Så flinke de var hos fotografen da. Det er nemlig ikke alle som klarer å få et eneste bilde som er fint!!!! Klemsiklem på lørdagen!

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg