Frodiths Julekalender- åpning av luke nr 13- kom inn, bli med :-)

 “Saaaaanta Luuuusia…..oppi Liiiiia”

Da jeg våknet i dag var det noen som drev på utafor soveromsdøren min… Og da jeg kom ut var hele gjengen i gang med å masjere…UTEN Lucia -klær, for det har vi ikke hatt tid til å skaffe…Men de lekte seg nå litt.. Helt til Vaniljeogpper 2 kom på at vi tok jo opp på film når vi gikk i tog i fjor… Så da var det et evig mas etterpå..:

“Kan vi se filmen fra i fjor?? Kan vi? Kan vi? Pliiiiis?!”

Og det kan vi jo selvfølgelig 🙂 Så her kommr Lucia-toget fra i fjor, og Lucia-historien på film: 

Så sett deg ned i ro og fred, og se filmen sammen med oss. Stjernene er som du kanskje ser: Vaniljeogpepper 2, Pepper, Salt og Vaniljeogsukker. Snurr film: 

 

“Svart senker natten seg….. i stall og stue….”

Her må du bruke en god porsjon fantasi…Men tenk deg de reneste og klareste stemme i verden…rene gullstrupene…lyde i det fjerne… Vakker, vakker sang… og så kommer dette vakre toget gående....

 

Anført av en veldig andektig Vaniljeogpepper 2…med lyskrans…Hun fikk sitt livs størst ønske oppfylt…å gå først i Lucia-toget…Selv om hun hverken var lita og nett, ELLER hadde lyst hår…Som alltid har vært de som fikk gå først i toget på skolen da JEG var liten… (hrmf…sa hun med mørkt hår på 178 cm…)

 

Alle pent antrukket i Lucia-drakter…Jeg prøvde meg til Salt at hun ikke trengte drakt, hun ER jo hvit liksom..og kunne fint ha bare en glitterkrans om magen… Men det ville hun ikke høre på… Som hun sa: “Ville DU gått naken i Lucia-tog liksom ?”

Og det ville jeg jo ikke…Så det ble drakt på henne også...

Lysekronen passet Vaniljeogpepper 2 perfekt….og de tre andre gikk HELT opp i rollen som Lucia-terner…Med ansiktet oppover og halsen i strekk, trillet det ut de vakreste Lucia-toner…

 

“Saaaaanta Lusiiiiia, Santa Lusiiiia”…..

 

 Og når du tror at alt er fryd og gammen, og bare vakkert…. lysene er tent og det glitrer pent….

 

…så er det jo alltid EN som ikke kan følge rekken…og denne EN er jo ofte Salt….Og EN må jo alltid prøve å komme seg framover i køen…For om mulig få litt mer oppmerksomhet….og kanskje få rappet til seg lysekronen…. og bli Lucia-jenta….

 

Men sånt liker jo ikke Frodithen…og ingen andre jeg kjenner heller….Så sånne jenter blir flyttet bakerst…og må gå sist…på skammen sin….

 

….men dette er jo ikke akkurat bare å svelge for en temmelig fornærmet Salt…Så hun puffet gutta over ende…. 

 

Men Lucia -jenta…hun er det ingen som hadde noen klager på … Se det engle-blikket da 🙂

 

Så da var Lucia-dagen, 13. desember, sparket i gang, og det er klart for ny luke, og i løpet av dagen: ny trekking. Men før vi kan trekke noe som helst, så har du en jobb å gjøre…

 For å være med i trekningen av kalender-gave i kveld, må du gjøre noe så enkelt som å løse de tre små oppgavene under her. Jeg har jo hatt litt ulike ting,men alt for vanskelig har det vel ikke vært… KANSKJE øker jeg  på i vanskelighetsgrad etter hvert som jula nærmer seg. Vi får se..  Alle som har lyst kan være med på kalender-trekning, så sant de svarer riktig. Har du ikke blogg selv, er det lurt å legge igjen en mail-adresse, så jeg kan nå deg hvis du vinner 🙂

Ja, da kjører vi bare i gang:

 Fotball , 15. August 2012, Landskamp , Privatlandskamp , Ullevaal
Norge - Hellas
Egil Drillo Olsen
Foto: Sjur Stølen , Digitalsport

 

 

Skriv svarene i kommentarfeltet. Det er LOV å kikke på andre, (jeg er ikke så streng på sånt ;-)….)  men  det er ikke alltid så lurt, for plutselig er det feil det de andre har svart 😉 Svaret på nøttene er “inngangsbilletten” til å være med i trekningen.

Du må svare før kl 22 i kveld, for da skjer trekningen. . Og vinneren av kalendergaven annonseres kort tid etterpå 🙂

Det er hjemmelagede kalendergaver 🙂

Så-da ønsker jeg alle lykke til! Nå er det bare å svare i vei! 😉

 

Ha en fin dag <3

 

#julekalender #adventskalender #kalender #gaver #rebuser #julenøtter

 

29 kommentarer
    1. Nå har jeg akkurat kommet hjem, og i postkassa lå ei stor kalendergave til meg fra snilleste Frodith!❤️ Jeg hadde tenkt å åpne den på julaften, men det blir imorgen, for klarer jo ikke å vente SÅ lenge. Her er mine svar idag:
      1) Egil Drillo Olsen
      2) Johnny Depp
      3) Fem tøyrotter i sofaen er bedre enn EN spill levende mus i kjøkkenskapet.

    2. En herlig gjeng dine små rotter frodith:-) Men aller først må jeg få takke for flotte pulsvanter jeg vant her hos deg den 4.dag av din kalender,og i går dukket dem opp i min postkasse og rent hyggelig var det og åpne pakken:-) Vært litt til og fra i det siste. Men kan jo prøve meg igjen her nå.
      Nr 1 er Egil Drillo Olsen
      Nr 2 er Jonny Deep
      Nr 3 Står det: Fem tøyrotter i sofaen er bedre enn En spill levende mus i kjøleskapet.
      Ha en fortsatt strålende luciakveld :-))

    3. Så smart å ha det på film …og for et sjarmerende Luciatog 🙂 Har hatt vondt i hodet i dag så har ikke orka å konsentrere meg om svar…men har kommet meg litt…så da kommer mine svar nå…:)
      1.Drillo 2. Johnny Deep 3. Fem tøyrotter i sofaen er bedre enn EN spill levende mus i kjøleskapet
      Kos deg med kvelden :)))

    4. Jeg prøver igjen må kanskje jukse litt men den som intet våger intet vinner. 1. Egil Drillo Olsen 2 Jonny Deep 3. Fem tøyrotter i sofaen er bedre enn En spill levende mus i kjøleskapet.

    5. Så søte de er! Husker godt toget fra i fjor <3 Hyggelig med et lite gjensyn 🙂
      1) Drillo
      2) Johnny Depp
      3) Fem tøyrotter i sofaen er bedre enn EN spill levende mus i kjøkkenskapet
      Ha en fin kveld, nå er jeg på vei til julebord 🙂

    6. Herlig å se igjen det Luciatoget! For en fin gjeng, selv om det ble litt kluss da!!! Her er svarene:
      1.Egil Drillo Olsen
      2.Johnny Depp
      3.Fem tøyrotter i sofaen er bedre enn EN spill levende mus i kjøkkenskapet!
      Juhu, svar levert!!!! Ha en fin dag videre med rottenes sang!

    7. Der var de jo, verdens søteste Lucia-tog 🙂 Like søte som i fjor jo 🙂 Med like herlige konflikter, hehe. Og hvem behøver nytt tog når man har en sånt flott et allerede! Nissen er nok Drillo, og Johnny Depp er forvrengt, det er definitivt bedre med fem tøyrotter i sofaen enn EN spill livende mus i kjøkkenskapet. 🙂 Nyt søndagen. klemmer<3

    8. Herlige intriger i Lucia-toget!
      1. Egil Drillo Olsen
      2. Johnny Depp
      3. Fem tøyrotter i sofaen er bedre enn EN spill levende mus i kjøkkenskapet!
      (Helt enig!)

    9. Heia, dette er den nydligste førjulssdagen syns jeg. Er veldig glad i St. Lucia, har alltid brukt og bakt lussekatter…..men tror ikke det blir i dag. Men glad for at jeg fikk med meg ett lussetog.
      Svaren fra meg i dager:
      1. “Drillo” Olsen
      2. Johnny Depp
      3. Fem tøyrotter i sofaen er bedre enn EN spill levende mus i kjøkkenskapet
      Ønsker deg og gjengen en nydelig søndag :).

    10. Drillo
      Johnny Depp
      5 tøyrotter i sofaen er bedre enn en spill levende mus i kjøkkenskapet-jepp enig, eg våknet engang på hybelhuset på skolen da en liten mus spratt over dynen og eg ble så redd……egentlig helt teit.en mus likssom….mer redd den enn om det hadde vært en hund likssom ikkje for det eg inbilder meg at eg hadde vært litt redd for om en fremmed hund hoppet på dynen min også 😛
      men merkelig at man kjenner en mus på noen gram som hopper på dynennår du sover ,men eg hylskrek -veldig morsomt egentlig i ettertid 😀
      Luciatoget ditt er så nydelig og du er så flink som holder styr på alle dine<3
      Nyt dagen hos mamsen din og gi henne en ekstra klemmeting fra meg <3
      Nå er eg på vei på jobb, skal bare ut i kjøligheten med hundejentene og så er det jobb....og Margarites kommer kanskje og henter kalendergavene sine 😀 blir fint å se henne igjen du <3
      klemmeting, nyt dagen <3

    11. For en fin Lucia-reprise. Det er litt av en gjeng å holde styr på det der. Vi hadde Luciatog i barnehagen på fredag. Da gikk alle 5-åringene så fint i tog, og de sang av full hals, og delte ut Lussekatter til alle som satt og spiste frokost.
      Mine svar på dagens nøtter kommer her
      1- Egil “Drillo” Olsen
      2- Johnny Depp er julemusen
      3- Fem tøyrotter i sofaen er bedre enn EN spill levende mus i kjøkkenskapet.
      I dag blir det en bytur på meg, og da håper jeg å treffe Cuskima som er på jobb. Jeg har vunnet noen ganger i kalenderen hennes, og da skal jeg hente premien min. Ha en fin søndag. Her er det sol og akkurat under 0 grader. Klem <3

    12. god morgen! da prøver jeg å være med denne gangen, gi og med at det er bursdagen min. hehe 🙂
      1. Egil Drillo Olsen
      2. Johnny Depp.
      3. Fem tøyrotter i sofaen er bedre enn EN spill levende mus i kjøkkenskapet.
      ønsker deg en fin søndag videre! <3

    13. Å, så koselig Luciatog 🌞Her ser du mine svar
      1 Egil Drillo Olsen
      2 Johnny Depp
      3 Fem tøyrotter i sofaen er bedre enn En spill levende mus i kjøkkenskapet

    14. Så skjønne de er. Datteren min har hatt vanlige rotter i mange år, og i natt drømte jeg om de siste hun hadde. Det er flotte og kloke dyr, men det er en fordel at de er tamme da 😉 Ha en strålende feiring i dag 🙂

    15. God morgen 🙂 Så fint tog! Flink Lucia, og 🙂 Her er det ingen Lucia, så det var fint å få se et digitalt tog på morraskvisten.
      Jeg må jo gjette litt i dag også, og på nummer en, nissen, tipper jeg på Egil Drillo Olsen. Nummer 2, musa, er vel Johnny Depp? 🙂 En av mine favorittskuespillere. I bakvendtland i dag står det ”Fem tøyrotter i sofaen er bedre enn EN spill levende mus i kjøkkenskapet”.
      Ønsker deg en fin søndag i huset på landet 🙂 Søndagsklem fra meg.

    16. De er no herlige disse rottene dine. De skulle ha vært med i barnehagen på fredagen og gått i luciatog. :-))
      Prøver meg i dag også, selv om jeg var den heldige i går. :-))
      1. Egil Drillo Olsen
      2. Johnny Depp
      3. Fem tøyrotter i sofaen er bedre enn EN spill levende mus i kjøkkenskapet.
      En fin Luciasøndag til deg og alle rottene dine. :-))

    17. kanskje derfor jeg var tidlig våken da, er jo Lucia…, og det kan gå “hett” for sg ja…:)
      1.Egil Drillo Olsen
      2.Johnny Depp
      3.Fem tøyrotter i sofaen er bedre enn EN spill levende mus i kjøkkenskapet
      God adventssøndag

    18. De rottene dine er bare helt herlige når de går i tog med snutene opp sånn at man ser tenna :DDDD Hahahaha Oh i dag er det lucia og greier og jeg skal bake lussekatter og greier OM jeg får tid nok såklart, men nå ut i en fei tralei.Her er svarene mine i dag: 1. Drillo, 2. Johonny Depp 3. Fem tøyrotter i sofaen er bedre enn en spill levende mus i kjøkkenskapet Ha en nyyydelig da hos mammsen søs og stooor goood klæm <3

    19. Jeg syns det var et fantastisk flott Luciatog i fjor <3 Litt uhell må man jo regne med, men flott var det <3 Og Lucia var jo aldeles nydelig <3
      Ok, jeg er klar!
      1. Drillo. Jeg kan ikke navnet hans. Faktisk trur jeg han heter bare Drillo! Ha ha..
      2. Johnny Depp.
      3. Fem tøyrotter i sofaen er bedre enn EN spill levende mus i kjøkkenskapet.
      Ha en fin-fin søndag 😀

    20. Hei!
      Så herlig Lucia-tog og film om Lucia i fjor 🙂 Må flire litt da 🙂 De er herlige!!!!
      1. Egil Drillo Olsen
      2. Johnny Depp <3
      3. Fem tøyrotter i sofaen er bedre enn EN spill levende mus i kjøkkenskapet.
      He en flotters 3. adventssøndag og Luciadag 🙂

    21. Så koselig å våkne til Lucia tog da:) Herlig:) Svar på dagens luke: 1 Egil Drillo Olsen. 2 Johnny Depp. 3 Fem tøyrotter i sofaen er bedre enn en spill levende mus i kjøkkenskapet. Der kunne jeg ikke vært mer enig:) Ønsker deg en strålende dag fine frodith:)

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg