Frodiths Julekalender- åpning av luke nr 15- kom inn, bli med :-)

Når rimfrosten ligger så vakkert på bakken….kryper bortover gresset som Kong Vinters eget undertøy… så er det ganske så flott egentlig… Det blinker og glitrer….og  man kan nesten høre det “klirre” faktisk, som om Kong Vinter spilte cylofon på istappene…

Men på sånne dager kan det faktisk ikke bare være vakkert, men også litt FARLIG, for små rottehjerner på tur…. Og med hjernen- faktisk hele kroppen… For Salt er impulsiv….og når hun ser sånt som dette kan hun lett misoppfatte både det ene og det andre:

“Ååå, diamanter!! Vil ha!! Vil ha…Lage smykke til julebordet!! Weee!!”

Hun skrålte i vei, og forsto ikke at dette er naturens diamanter, som blir VELDIG våte å ha rundt halsen på julebord, OG at det er livsfarlig å fly nedi fossen..

Hun SPRATT i vei, og jeg måtte bare snappe tak i halen på henne, før hun traff “diamantene” og det fossende is-vannet med et plask… Fikk dratt henne opp på land igjen..

 

Bedre gikk det så klart ikke da hun og Pepper fikk øye på dette vakre vannet, som lå så pent der i en blek vintersol som var i ferd med å bryte igjennom…

 

“SKLI!!!! Jippie!!! Jeg VIL ha SKØYTER til jul!!!”

Pepper ledet an og jeg var jo bare uoppmerksom et øyeblikk….

….så var de allerede laaaangt utpå isen der…Og jeg synes ikke den så veldig trygg ut den isen…selv for noen som bare veier noen gram… Men heldigvis har de haler…Og når jeg mister litt kontrollen på dem , og egentlig er LITT sent ute…vel så rekker jeg alltid halene…. Og får fisket de inn igjen…

Så fikk de heller sitte å betrakte det vakre landskapet og isen, trygt på land..

Og de så jo så klart ikke den fine lille posen som sto bak et tre oppi der, men det gjorde jeg…Og derfor er de nå klare for å åpne luken til 15. desember…

 

 For å være med i trekningen av kalender-gave i kveld, må du gjøre noe så enkelt som å løse de tre små oppgavene under her. Jeg har jo hatt litt ulike ting,men alt for vanskelig har det vel ikke vært… KANSKJE øker jeg  på i vanskelighetsgrad etter hvert som jula nærmer seg. Vi får se..  Alle som har lyst kan være med på kalender-trekning, så sant de svarer riktig. Har du ikke blogg selv, er det lurt å legge igjen en mail-adresse, så jeg kan nå deg hvis du vinner 🙂

Ja, da kjører vi bare i gang:

 

 

 

Skriv svarene i kommentarfeltet. Det er LOV å kikke på andre, (jeg er ikke så streng på sånt ;-)….)  men  det er ikke alltid så lurt, for plutselig er det feil det de andre har svart 😉 Svaret på nøttene er “inngangsbilletten” til å være med i trekningen.

Du må svare før kl 22 i kveld, for da skjer trekningen. . Og vinneren av kalendergaven annonseres kort tid etterpå 🙂

Det er hjemmelagede kalendergaver 🙂

Så-da ønsker jeg alle lykke til! Nå er det bare å svare i vei! 😉

 

Ha en fin dag <3

 

#julekalender #adventskalender #kalender #gaver #rebuser #julenøtter

24 kommentarer
    1. Der var jeg på slaget kl 22, men jeg var gjerne for sen – men svarene var riktig, i det minste;D Og så herlig forhistorie her, skikkelig julestemning med disse bildene:D

    2. Jeg hadde helt glemt det! Jeg så på rottene på isen og så fikk jeg en mail og dermed var det ute av mitt hode. Men her er svarene:
      1 Rod Stewart
      2 Harry Potter, Daniel Radcliff
      3 Du grønne glitrende tre – god dag
      Ha en flott aften!

    3. Fine diamanter!!!
      Her kommer mine svar 🙂
      1. Rod Stewart
      2. Harry Potter (Daniel Radcliffe)
      3. Du grønne glitrende tre – god dag.

    4. Nr 1 aner jeg ikke hvem er, å jeg har ingen som kan hjelpe meg 🙂
      Nr 2 er Harry Potter
      Nr 3 Du grønne glittrende treet god dag 🙂
      Håper du har hatt en super dag idag, her har det gått til vasking og rydding etter at jeg kom hjem fra overnatting 🙂 klemmer <3

    5. Disse rottene har et utrolig fint liv sammen med deg,for du passer godt på så ingen går i “fella”iallefall:-) Nr 1 er Rod Stewart Nr 2 er Harry Potter Nr 3 Du grønne glitrende tre god dag
      Ellers ønsker jeg deg en fortsatt fin kveld:-)

    6. Så utrolig flotte bilder i dag:) Nå der det visst noen svar her fra, men jeg jukser ikke altså:) hehe… 1 Rod Stewart 2. Harry Potter 3. Du grønne glitrende tre god dag:) Ha en strålende kveld koselige frodith:) Adventskalenderen din er helt fantastisk:)

    7. Naturen er virkelig vakker nå på vinteren, og endelig har vi fått litt fint å se på. Håper det kommer enda litt mer snø, da regner jeg med at du har noen rotter som blir glade også, og at vi kan nyte en hvit jul i år <3
      Mine svar:
      1) Rod Stewart
      2) Harry Potter (Eller Daniel Radcliff som han heter)
      3) Du grønne glitrende tre - god dag
      Ha en fin dag <3 Klem

    8. Da prøver vi 🙂
      Nissen er kanskje Rod Stewart, og Harry Potter omskapt til forvrengt mus spilles av Daniel Radcliffe 🙂 I hjertet står det: ”Du grønne glitrende tre -, god dag”
      Sånn – da prøver jeg å levere svar #var litt vanskelig i går, måtte sende på sms til slutt!#
      Oslopadde

    9. Hei!
      De er ute på glattisen de små altså 😀 Flotte bilder av is og diamanter 😀
      !. Tror det er Stordalen
      2. Harry Potter
      3. Du grønne glitrende tre goddag

    10. Rod Stewart og Harry Potter <3
      Du grønne glitrende tre goddag 🙂
      nydelig med sånn is og frost og frossen foss.....eg forstår det ser ut som diamanter 🙂
      Her venter eg på noen som skal hente en kommode og det passer dårlig,men hodepine og sånn......men kommer de ikkje snart avlyser eg så eg får hvilt litt med noen pinex før eg skal på jobb
      klememtingene <3

    11. Hehe, du må passe på de men jeg regner med at de er lynende raske 🙂
      Jeg tror det er rod Steward, men må kanskje inn og se senere hva andre har svart. så er det Harry Potter (David Radcliffe) og sangen er Du grønne glitrende tre, god dag 🙂

    12. Så var det dagens svar fra meg:
      Rod Stewart er nissen og Harry Potter har blitt forvrengt.
      Og på røverspråket kan en lese: Du grønne glitrende tre god dag

    13. Så vakre bilder!😍 Det glitrer overalt nå, så skjønner at de synes de ser diamanter. Godt at de har lange haler så du fikk dratt de i land, for den isen var nok ikke helt trygg for deg.😊 Svar på dagens oppgaver:
      1) Rod Stewart
      2) Harry Potter (Daniel Radcliffe)
      3) Du grønne glitrende tre – god dag.

    14. 1 Åge Hareide
      2 Daniel Radcliffe -harry potter
      3 du grønne glittrende tre god dag
      Godt du passer på salt og pepper på isen )) veldig koslige bilder da

    15. Mooornings søs 🙂 Jeg er oppe føre fugla i dag også og i dag kan jeg svarene også 😀 Den første er: Rod Stewart den andre er Harry Potter og den siste er: Du grønne glitrende tre god dag 😀 Jeg har fyr i peisen og bare stjerner rundt om som skinner og så er det helt stille bare Loke som tusler rundt her 🙂 Gooodklæmme fiine dagen <3

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg