Frodiths Julekalender- åpning av luke nr 16- kom inn, bli med :-)

Nå er det ikke mange dagene igjen til jul…Og siden jeg jobber helt fram til lille julaften er jeg JAMMEN glad jeg har litt hjelp til å få huset i stand…

For det skal jo både bakes og strykes og sølv skal pusses (ha-ha…hvilket sølv…) …og pynt skal fram og opp i vinduer, hyller og på trær…. Og noe pynt har man jo…men det er jo NOE man mangler…

Som små juletrær f eks….

Så i dag på jobb, fikk jeg Salt og Pepper i gang, på juleverksted…

 

Et enslig A-4 -ark skulle altså bli til et flott juletre til de små…  Og man trengte saksen bare et par ganger, men det meste besto av bretting… Legg merke til de forventningsfulle blikkene

 

Salt begynte med brettingen…..

 

Og Pepper fortsatte…. Brette-brette…

 

Og når “labbene” ikke strakk til…. så gjorde snuten jobben….

 

Og her var det nesten ferdig og skulle bare klippes litt i…

 

Til slutt: flotte juletrær i alle farger…

 

Og der andre kysser UNDER  en mistel-tein, sniker Salt og Pepper seg til et kyss OVER et lite juletre 😉

Så noe pynt er ferdig nå…men her må lages mer… Og du kan se under her hva vi skal lage…For her kommer dagens luke, nr 16,

og det er klart for deg til å løse dagens jule-nøtter:

 For å være med i trekningen av kalender-gave i kveld, må du gjøre noe så enkelt som å løse de tre små oppgavene under her. Jeg har jo hatt litt ulike ting,men alt for vanskelig har det vel ikke vært… KANSKJE øker jeg  på i vanskelighetsgrad etter hvert som jula nærmer seg. Vi får se..  Alle som har lyst kan være med på kalender-trekning, så sant de svarer riktig. Har du ikke blogg selv, er det lurt å legge igjen en mail-adresse, så jeg kan nå deg hvis du vinner 🙂

Ja, da kjører vi bare i gang:

 

 

 

 

 

 

 

Skriv svarene i kommentarfeltet. Det er LOV å kikke på andre, (jeg er ikke så streng på sånt ;-)….)  men  det er ikke alltid så lurt, for plutselig er det feil det de andre har svart 😉 Svaret på nøttene er “inngangsbilletten” til å være med i trekningen.

Du må svare før kl 22 i kveld, for da skjer trekningen. . Og vinneren av kalendergaven annonseres kort tid etterpå 🙂

Det er hjemmelagede kalendergaver 🙂

Så-da ønsker jeg alle lykke til! Nå er det bare å svare i vei! 😉

 

Ha en fin dag <3

 

#julekalender #adventskalender #kalender #gaver #rebuser #julenøtter

 

29 kommentarer
    1. Godt å få litt hjelp til ting ja..og de juletrærne ble skikkelig fine…bra ide :)) Nå har guttene vært her å spist middag , alltid koselig det..også kommer de iallefall igjen på julaften :))
      I. Siv Jensen 2. Jens Stoltenberg 3. Julekurver ….. Juletre-lenker :)) Klem og fin kveld til deg <3

    2. Så flotte trær da:) Godt med litt hjelp midt i julestria:) Dagens svar: 1 Siv Jensen 2, Jens Stoltenberg 3. Julekurver og julelenker:) Ha en fortsatt nydelig dag fine frodith:)

    3. Skulle gjerne ha hatt dine små hjelpere her tror jeg,for flinke er dem til og lage fine juletrær i papir. Ser ut som dem har kost seg skikkelig på juleverkstedet:-)
      Nr 1 er Siv Jensen og Nr 2 er Jens Stoltenberg Nr 3 Julekurver og Juletre-lenker.
      Ha en superfin dag videre godeste frodith:-))

    4. det er siv jensen
      og flotte Jens Stoltenberg
      julekurver og juletrelenker er det de lager disse søte små romantiske rottene dine 🙂
      Ønsker deg en vakker dag og gjett hva…..eg har fått pakke <3<3

    5. 1. Siv Jensen
      2.Jens Stoltenberg
      3. Julekurver , juletre-lenker
      Var veldig flotte de trærne, tror jeg skal vise til min datter…., jeg kommer bare til å klippe fingrene av meg…:)

    6. Hei!
      Så fine juletrær de lager da – og et lite kyss er lov innimellom 🙂
      Ja da prøver jeg meg igjen da – og denne gangen tror jeg at jeg får alle riktige igjen :
      1. Siv Jensen
      2. Jens Stoltenberg
      3. Julekurver og juletre-lenker
      Ha en flott dag!!

    7. Så fine trær. Jeg satte i gang med det samme, men jeg må øve litt mer for å få det like fint som rottenes!
      1 Siv Jensen
      2 Jens Stoltenberg
      3 julekurver og så var det juletre-lenker

    8. Wow! e vi faktisk kommet te den 16. alt! uff… Har ikke vært me på lenge her, men vi prøve oss i dag..
      1. Siv jensen 2. Jens stoltenberg. 3. Å dæm må lage julekurver og julelenker…

    9. Jeg var jo så heldig å vinne luen min i går, men må jo følge med på frøknene og i år er jeg virkelig imponert over alt de får til 🙂
      Siv Jensen og jens Stoltenberg og julepynten er julekurver og juletrelenker

    10. Koselig å lage litt pynt til jul og de juletrærne var fine! Nå har det vært så kaldt at jeg endelig har fått lagd islykt etter tips på Annebe sin blogg. Ellers går det mest i julebakst her + at vi selger juletrær og nek. Mine svar idag:
      1) Siv Jensen
      2) Jens Stoltenberg
      3) Julekurver og juletre-lenker.
      Ha en strålende dag!😊

    11. wow så stilige juletrær. Det der må testes!!! Kanskje det ville passe sammen med Stusslihotellet 🙂
      Dagens svar fra Frua
      1) Siw Jensen
      2) Jens Stoltenberg
      3)Julekurver, juletrelenker
      Ha en strålende førjulsonsdag <3
      Mange klemmer

    12. Heihei. Så fine juletrær! Utrolig hva rotter kan!! Siv Jensen, Jens Stoltenberg. Og klart de må lage julekurver og juletre-lenker.Jeg får ta frem litt gamle dorullnisser oog sånt som guttene har laget jeg, eller….kanskje jeg må ha juleverksted med Bonnie! Bare at hun har fått løpetid og drypper litt blod her og der….kanskje ikke rette tiden med juleverksted da, hehe klemmer<3

    13. morsmiddag: Jeg regner med folk skjønner jeg skal BRUKE det til noe, og ikke bare LEKER med dem 😀 og det er ikke så nøye hva de tenker 😉 Jeg ser dem sikkert aldri igjen, de. Folka 😉

    14. Jeg er likevel mektig imponert 🙂 Jerg hadde ok tenkt på hva folk hadde trodd om meg når jeg tok bilder av noen tøyrotter ha ha, en skikkelig tøffing du!

    15. morsmiddag: Hi-hi, dette gir meg litt energi, så jeg tar meg tid 🙂 Rottebildene blir tatt til og fra jobb, på busser, tog, på besøk osv. De er med i sekken til enhver tid, så jeg bruker ikke noe ekstra tid på det 😉 Innleggene er laget over en mal, så kopierer noe.. Men jeg bruker jo LIITT tid på det. Men ikke har jeg barn og barnebarn, og etter jobb hadde jeg nok tilbrakt en stund i sofaen uansett, så like greit å gjøre noe “fornuftig” ;-)ha-ha

    16. God morgen 🙂 Sitter her og undrer meg på hvordan du får tid til alt dette? Herlig med energiske mennesker, tror jeg må skaffe meg samme laderen som du bruker 😉 Ha en strålende fin dag.

    17. God morgen! Flinke rotter 🙂 Jeg er imponert over hvor nøye de brettet! Og resultatet ble jo kjempefint 🙂
      Gjettinger i dag… Skal vi se:
      Nissen er Siv Jensen (fremdeles minister i skrivende stund, i hvert fall!)
      Julemusen er en annen politiker: Jens Stoltenberg. Kanskje 🙂
      Og Salt og Pepper må lage både Julekurver og Juletre-lenker 🙂
      Da er mine svar skrevet ned, og nå må jeg prøve å få dem i posten (som du sikkert husker, så var det trøbbel på posten her om dagen, og svarene måtte leveres pr sms! Håper å unngå det i fremtiden!)
      Kanskje vi ses om ikke så lenge. Håper dagen din blir fin og lærerik 🙂

    18. 1. Siv Jensen
      2. Jens Stoltenberg
      3. Julekurver og juletre – lenker
      Igår fikk jeg lue-premien i posten. Passet perfekt – tusen takk <3 <3 lekker blei jeg, hihi....

    19. God morgen. Så fine juletrær som blir brettet her, tror jeg må prøve det 🙂 Dagens julenøtter får svar her: 1- Siv Jensen 2- Jens Stoltenberg 3- Salt og Pepper skal lage Julekurver og Juletre-lenker. Så de er godt i gang skjønner jeg, kunne trengt litt hjelp av sånne flittige mus eller rotter 🙂 Ha en flott – og kald dag. Vi har plussgrader igjen etter en nydelig kald gårsdag. Klem <3

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg