Frodiths Julekalender- åpning av luke nr 17- kom inn, bli med :-)

Nå er det jo snart jul og greier…Og det er vel kanskje sånn, at ALT av gaver og sånt bør komme på julaften… Men nå er det også sånn at jeg liker å overraske litt i hverdagen jeg da…Om man kan kalle dagene i advent for hverdager…?

Hvertfall kjøpte jeg et skateboard til Salt og Pepper, som de kunne leke litt med FØR jul også…


Skal love deg at Salt var fornøyd jeg…

 

“Se på DENNE da , Pepper!! Ække VI heldige??”

 


“Kult klistremerke på og ALT!!”

 

Og så var det bare å prøve seg…. Men dette er ukjent lek for dem….De har bare SETT det blitt gjort før…Og lysten er nok noe større enn ferdighetene innimellom….;-)

“Pepper!!! Kom og hold med daaaa!! Jeg ramler!! Hold meg!! (*fnise* ) Hjælp! Ha-ha…jeg raaamler!”

Og så FOR hun avgårde….på egenhånd…

 

Og forsvant i det fjerne… 😉

Men hun kom raskt tilbake…Da hun kom på at det er kalender- luker som skal åpnes og kalender-gaver som skal deles ut.. Og i dag er det luke 17 som skal åpnes.. 

Før det kan deles ut og trekkes en vinner, så må jo DU løse noen oppgaver:

 

 For å være med i trekningen av kalender-gave bak denne luken, må du gjøre noe så enkelt som å løse de tre små oppgavene under her. Jeg har jo hatt litt ulike nøtter,men alt for vanskelig har det vel ikke vært…

Alle som har lyst kan være med på kalender-trekning, så sant de svarer riktig. Har du ikke blogg selv, er det lurt å legge igjen en mail-adresse, så jeg kan nå deg hvis du vinner 🙂

Ja, da kjører vi bare i gang:

 

 

Skriv svarene i kommentarfeltet. Det er LOV å kikke på andre, (jeg er ikke så streng på sånt ;-)….)  men  det er ikke alltid så lurt, for plutselig er det feil det de andre har svart 😉 Svaret på nøttene er “inngangsbilletten” til å være med i trekningen.

OBS!OBS!”

Du får i kveld lov til å svare helt fram til kl 24!!!

Det blir ingen trekning før i morgen tidlig, da jeg er på julebord og på hotell!! Trekningen av vinner OG ny luke skjer altså i morgen tidlig 18. desember.

 

Så-da ønsker jeg alle lykke til! Nå er det bare å svare i vei! 😉

 

Ha en fin dag <3

 

#julekalender #adventskalender #kalender #gaver #rebuser #julenøtter

33 kommentarer
    1. ingerslilleverden.blogg.no: Ikke for sen – I DAG…. Som du ser i innlegget har jeg lang-åpent i dag, pga jeg er på hotell…og tenkte det ble litt sent… Har åpent til kl 24… Men i morgen er det vanlig tid kl 22 😉

    2. Haha, jeg digger rottene dine 😀 😀 😀
      Jeg er med på kaldenderen din for første gang, juhuuuuuu, endelig!!
      Men jeg er kanskje for sen, hahha!
      1. Carl I Hagen
      2. Jahn Teigen
      -Nissen
      -Engler
      -Rottene
      -4 år
      -Katten

    3. Så kult da, fint med litt gaver i adventstida også! Her har det regna idag selv om det har vært -5, så veiene er speilblanke og bilen er helt pansret av is. Mine svar idag:
      1) Carl I. Hagen. 2) Jahn Teigen 3) a) Nissen b) Engler c) Rottene d) 4 år e) Katten
      Håper du har hatt det trivelig på julebord, for regner med at du har vært der innen du leser dette.😊

    4. Hei!
      Så herlig med skateboard <3 De rottene er jammen heldige og tøffe 😀
      1. Carl I Hagen
      2. Jahn Teigen
      3. a) nissen b) engler c) rottene d) 4 år i romjul e) han truer da med katten

    5. Så gøy helt genialt genialt liker liker!
      1) Carl I. Hagen.
      2) Jahn Teigen.
      3a) Nissen.
      b) Englene.
      c) Rottene.
      d) 4år.
      e) Store skje.

    6. Skal si de rottene koser seg i adventstiden. Når de får øvd seg litt på brettet så kommer de til å fare rundt i leiligheten, hoppe på stolkanter og ta saltoer med brettet og greier (jeg har en “svigersønn” som er rågod på sånt brett ). Så jeg har hørt om alle triksene de lærer seg 🙂
      Dagens nøtter er 1 – Carl I Hagen 2 – Jahn Teigen (fortsatt min store helt) 3 a-nissen b- engler c- rotter d – 4 år e – katten.
      Da er svar avgitt 🙂 og jeg fyker ut på ukens storhandel. Klem <3

    7. Stilig skateboard da:) Blir jo nesten som snowboard nesten:) hehe… 1. Carl i Hagen. 2. Jan Teigen. 3. a)Nissen b)englene c)rottene d)4 år. e) katten:) Ha en herlig kveld fine du og kos deg på julebord:)

    8. For et søtt lite skateboard! Husker jeg hadde et sånt da jeg var liten, brukte til å “trikse” med fingrene! Synes dog Salt kler det bedre enn meg 🙂 Morsomt at du får tak i så mye smått til dem ^^
      Mine svar:
      1) Carl I Hagen
      2) Jahn Teigen
      3a) Nissen
      3b) Engler
      3c) Rotter
      3d) 4 år
      3e) Katten

    9. skikkelig god allerede med helt nytt brett -jammen er de talentfulle ;D
      Carl i Hagen
      Jahn Teigen
      Nissen sitter på Låven
      engelder daler
      rottene skotter
      man sku vært fire år i romjul
      katten er det man truer med når de maser for mye de rottene 😀
      ha en vakker dag <3

    10. Her er mine svar 1 Carl I hagen 2 Jahn Teigen 3 Nissen, engler, rottene, fire år , katta. Ha en fin dag.

    11. Jeg ler meg skakk 🙂 At du kommer på alt mulig,hehe. Jeg tror jeg må samle opp ting jeg ser så du har noe til neste år 🙂
      Carl I hagen, Jahn Teigen, nissen, engler, rottene, fire år og katten

    12. Du gode min så flink hun var med en gang på det brettet. Jeg hadde ikke turt det.
      Her er svarene:
      1. Carl I Hagen
      2. Jahn Teigen
      3. Nissen, engler, rottene, 4 år og katten
      Ønsker deg en fin dag og et trivelig julebord! Klemsiklem 🙂

    13. Så fint det er å være rotte hos deg -:)
      her er dagens svar fra meg:
      1) Carl Ivar Hagen
      2) Jahn Teigen
      3) a, nissen
      B, engler
      c, alle de små rotter
      d, fire år
      e, katten

    14. Så kult skateboard og kjekt med sitt eget da 🙂
      Så var det kalender oppgaven:
      Karl i Hagen
      Jan Teigen er musa.
      Nissen satt på låven , engler daler, rottene sto og skottet, 4 år, Katten.
      Ha en strålende dag og kos deg kjempemasse på julebord 🙂
      Klemmer

    15. Haha jeg tror jeg er værre enn rottene på skateboard altså, jeg hadde slått meg ihjæl det er jeg helt sikker på. I går var Engelen på ridning og huttetu bare gjett den hesten holdt på å bite meg i skinka eller, jeg hørte tenna klapre igjen rett bak meg og så strakte den halsen etter meg og klapra tenna rett foran nesa på meg, fyttiskjiten altså. Men nok om det over til kalenderoppgavene 😀 Og her kan jeg en hel del i dag :DDDD 1: Karl I Hagen 2. Jan Teigen 3. Nissen, Engler, Rotter,4 år, Katten 😀 Nå ble jeg helt imponert over at jeg klarte alt uten Engelen tilogmed 😀 Ha en nydelig dag søs <3 gooodklæmme 😀

    16. Svarer i full fart før jeg drar på jobb. Kos deg på julebord i kveld. :-))
      1. Carl I Hagen
      2. Jahn Teigen
      3. a. Nissen
      b. Engler
      c. Rotter
      d. 4 år
      e. Katten

    17. så koselig da med eget skateboard,dei får nok tekken fort og du må virkelig kose deg i kveld.Så var det oppgaven da hi hi
      1 Carl I Hagen
      2 Jan Teigen
      3a) nissen
      b)engler
      c)rottene
      d)4 år
      e)katta

    18. God morgen! 🙂 nydelige bilder av Salt på brettet 🙂 Hun ble sikkert flink allerede i løpet av dagen. Har de skatet mest hjemme? Eller er det blitt litt turer ut for å øve litt mer?
      Ny dag, nye muligheter 🙂 Jeg prøver meg på å svare i dag og:
      Nissen er muligvis Carl I Hagen, og julemusa er vel Jahn Teigen. Så var det sangene, da:
      a) Nissen satt på låven
      b) Engler dalte ned i skjul
      c) Rottene sto og skottet
      d) En skulle vøri 4 år i romjul’n
      og e) Nissefar truer med å hente katten hvis rottene ikke gir seg
      Sånn 🙂 Da er svarene snart levert 🙂
      Oslopaddeklem

    19. Så kult skateboard!! Men hvor var albue, og knebeskytterne, og hjelmen, hehe. Nissen er enten Carl Ivar eller Bush, eller no sånt, den dradd eer Jahn Teigen, og Nissen sitter på låven, Engler daler ned i sjul, Rotter skotter, 4 år i romjul og hvis noe skulle skje kan man jo bare hente katten 🙂 Kos deg masse på julebord! Spis, drikk og nyt livet! klemmer<3

    20. Hehe…. De herlige rottene…. blir glad av dem!
      1. Carl I Hagen
      2. Jahn Teigen
      3.a. Nissen
      3.b. Engler
      3.c. Rottene
      3.d. 4 år
      3.e. Katten
      Kos deg masse å julebord! Klem <3

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg