Frodiths Julekalender- åpning av luke nr 22- kom inn, bli med :-)


Da jeg kom hjem i dag var det litt av hvert i postkassen…. Det var faktisk sånn at det RAMLET ut av postkassen…KOM i mot meg liksom… Brev og PAKKE!! Og du vet jo hvordan gave-hund jeg er!!? Og nå er det snart jul, og hvis noe daler ned i kassen min DAAA, da er det moro altså. Jeg ble jo ellevill!! Og det var det ikke bare jeg som ble 😉

 


Pakken var fra Kjerstisandnes.blogg.no, og jeg tror Salt og Pepper mistenkte, eller i det minste HÅPET, at det var noe spiselig inni der..For Kjersti er jo verdens beste kokk, baker og selveste Miss Nam-Nam, så  hvis man får noe spiselig fra den kanten så er man lykkelig…LEEEENGE!! 

 

Og sånne rotter har jo veldig godt luktesans…Så KANSKJE…tenkte jeg… De klemte seg hvertfall opp i pakken… To hoder inn i pakken…Og de rev og slet for å få pakken UT!!


Og til slutt fikk de tak på noe…Og det var jo så klart ENDA et papir…. Men de tok SPENN-TAK….

 


..og fikk ut den nye pakken…..  Halene gikk i salsa-takt bakpå rumpa…Jeg kan sverge på at jeg så de “logre” og det var da jeg for alvor begynte å tro at det var noe spiselig inni der..

 


Og til slutt kom vi inn på DENNE fine posen, julerød og fin, og det sto Til Frodith på den.. Så jeg ba dem pelle seg unna…

 

Men det var jo som å sprute vann på gåsa…det prellet RETT AV 😉 Og de ÅPNET faktisk hele julegaven…(Så det var IKKE meg!!! Hører du Kjersti!! Jeg gjorde det IKKE!!)

 De fisket opp av den røde posen noe deilig, men vi skal ikke spise NOE av det før julaften altså… DER går grensen…

De kan se så bedende på meg som de bare vil…De FÅR ingenting…. 

 


De kan bare henge i kjøleskapsdøra…og prøve å presse seg inn på alle mulige måter, INN til trøflene og karamellene mine….

 


Jeg åpner IKKE!! Godten er MIN!! Det sto på gaven fra Kjersti nemlig…

Men de skal få lov å trekke vinneren av den nest siste dagen av min adventskalender også, og det gleder de seg til.

Men før vi kan dele ut noe som helst, så har DU en jobb å gjøre 😉

 

 For å være med i trekningen av den nest siste kalender-gaven hos meg… i kveld, må du gjøre noe så enkelt som å løse de tre små oppgavene under her.  Alle som har lyst kan være med på kalender-trekning, så sant de svarer riktig. Har du ikke blogg selv, er det lurt å legge igjen en mail-adresse, så jeg kan nå deg hvis du vinner 🙂

Ja, da kjører vi bare i gang:


 

 Skriv svarene i kommentarfeltet. Det er LOV å kikke på andre, (jeg er ikke så streng på sånt ;-)….)  men  det er ikke alltid så lurt, for plutselig er det feil det de andre har svart 😉 Svaret på nøttene er “inngangsbilletten” til å være med i trekningen.

Du må svare før kl 22 i kveld, for da skjer trekningen. . Og vinneren av kalendergaven annonseres kort tid etterpå 🙂

Det er hjemmelagede kalendergaver 🙂

Så-da ønsker jeg alle lykke til! Nå er det bare å svare i vei! 😉

 

Ha en fin dag <3

 

#julekalender #adventskalender #kalender #gaver #rebuser #julenøtt

29 kommentarer
    1. Haha, så heldige dere var med den fine pakken! 🙂 Jeg er en treig sørlending akkurat nå om dagen, så jeg får jo ikke med meg kalenderen din jeg. Men jeg elsker bloggen din like mye, selv om jeg er borte vekk. 🙂 Kommer alltid tilbake! 🙂 Klem

    2. Ja, sjølsagt skal frodith ha Det Bergenske Julegodiset i fred for rottene!:D
      1. Fredrik Skavlan
      2. George Bush
      3. Mus og rotter hører julen til, men ingen vil spise dem heldigvis. Hilsen Salt og Pepper

    3. Så spennende med pakker i posten! Bra at du gjemmer de deilige karamellene unna rottene for de spiser det de kommer over til tider 🙂 Dagens nøtter får sine svar her
      1- Fredrik Skavlan
      2- George Bush
      3- Mus og rotter hører julen til, men ingen vil spise dem…. Heldigvis! Hilsen Salt og Pepper
      Nå må jeg ut på en liten butikkrunde, men så skal jeg finne sofaen og en god kopp te etterpå. Ha en fin kveld. Klem <3

    4. Nytt svar som er fullstendig: 1: Fredrik Skavlan – 2 – George Bush – 3. jeg glemte jo det viktigste her: 3 – Mus og rotter hører julen til, men ingen vil spise dem…..Heldigvis. Hilsen Salt og Pepper. Og her står det bra til ja da…….

    5. Herlighet, nå var det rett før jeg glemte adventskalenderen:) Det skulle tatt seg bra ut når jeg har husket det hver dag i hele desember:) Så herlig gave du fikk også, selv om du ikke fikk åpnet den selv:) Dagens svar: 1. Fredrik Skavland. 2. George Bush 3.Mus og rotter hører julen til, men ingen vil spise dem heldigvis. Hilsen salt og pepper:) Ønsker deg en nydelig kveld og tusen takk for underholdningen atter en gang:)

    6. Vil bare si Tusen takk for den fine lua jeg fikk som premie idag. Den var kjempefin og passa meg bra. Langt fra hver gang jeg har deltatt men hadde flaks at jeg vant. Tusen tusen hjertelig takk.
      God jul.

    7. #1 : Fredrik Skavland 🙂
      #2 : George Bush 🙂
      #3 : Mus Og Rotter hører julen til men ingen vil spise dem heldigvis ….Hilsen Salt og Pepper
      Den nam pakken så god ut, skikkelig Julenam 🙂
      Ønsker deg og Salt & Pepper en Riktig God Jul 🙂
      Julehilsen fra meg Monica Karin

    8. Fredrik Skavland blid og fornøyd og en som nesten kunne sett ut som Sjakk Carlsen om han levde i en annen tid?
      George Bush
      Mus og rotter hører julen til men ingen vil spise dem heldigvis 😀 hilsen Salt og Pepper
      Heldige du som fikk nam i posten, ha en vakker dag klememtingene <3

    9. Inger: Så superkoselig at du kom innom 🙂 Ja, det blir travelt, og spesielt om man skal holde på på nett, men jeg koser meg så veldig, og er blitt en tradisjon 🙂 Jeg har jo ikke barn, og er ikke SÅ mye som skal gjøres hos meg ellers, så dette er kosen min 🙂 KJempekoselig du kom inn med juleønsker, jeg ønsker deg også en kjempefin jul <3 Håper du skal kose deg masse 🙂

    10. Jeg er ikke med på julekalenderen din, har gjort meg ferdig med slike nettkalendere etter mange år med travle førjulstider på nett 😉 men synes det er gøy at du står på.
      Egentlig vil jeg bare ønske deg og dine en riktig god jul og et godt nytt år <3

    11. Åh, så heldig, – flott julegave fra Kjersti!🎁 Jeg er innom bloggen hennes hver dag også, og hun skriver så herlig. Her er mine svar idag:
      1) Fredrik Skavlan
      2) George Bush jr.
      3) “Mus og rotter hører julen til, men ingen vil spise dem…. Heldigvis!
      Hilsen Salt og Pepper”
      Ønsker deg en super dag!😊

    12. Så heldig du er som har fått pakke fra Kjesti 🙂 er rottene snille, så får dei nok smake en liten bit på julafta 🙂
      Her er mine svar i dag:
      1.Fredrik Skavlan
      2. Georg Bush.
      3. Mus og rotter hører julen til, men ingen vil spise dem…heldigvis !
      Hilsen Salt og Pepper

    13. Åååååå det ser godt ut 🙂 Du er heldig!
      Mine gjettinger i dag: Nissen er Fredrik Skavlan? Bildet fra yngre dager tror jeg er George W. Bush 🙂 Og teksten er: ”Mus og rotter hører julen til, men ingen vil spise dem…. Heldigvis! Hilsen Salt og Pepper”
      Dett var dett! Håper dagen din blir god! Hilsen meg 🙂

    14. God morgen!!!
      Hiver meg tidlig på da jeg skal til frisøren om litt 🙂
      1. Fredrik Skavland
      2. Georg Bush
      3. Mus og rotter hører julen til, men ingen vil spise dem….Heldigvis! Hilsen salt og pepper
      Ja de var virkelig godtehungrige i dag!!
      Ønsker deg en flott tirsdag 🙂

    15. Hei på deg Frodith 🙂 Jeg har ikke hatt så mye blogg – tid om dagen, og nå er jeg straks på vei ut igjen. Men måtte bare innom deg og ønske deg en strålende jul 🙂
      Stor juleklem 🙂

    16. Haha, jeg SÅ helt klart at det ikke var DU som åpnet pakken, og sånn er det med småkryp, de bare gyver på de! Akkurat som Bonnie, elsker å åpne gaver, og hvem bryr seg om hvilken dag det er liksom? Så du er unnskyldt. Bra du skjønte de skulle i kjøleskap, for på mitt sedvanlige sjossete vis har jeg jo bare stappet dem nedi, uten å skrive at det var Daim-trøfler og pepperkakekarameller (med bare et hint pepperkakesmak) Jeg tror til og med jeg glemte en H på slutten i navnet ditt, sukk altså, går fort i svingene innimellom. Glad du ble glad <3 Nissen i dag er vel kanskje Åge Hareide, og fra gamle dager kan det være Tom Cruise, og Mus og rotter hører julen til, men ingen vil spise oss, heldigvis. Hilsen Salt og Pepper. Hehe, det har de helt rett i. Her er huset halvveis julepyntet, Gubben og Guttene skal pynte tre mens jeg er på jobb. Takk for utrolig morsomt innlegg, og ekstra morsom for meg da 🙂 goklemmer<3

    17. Haha….. godterotter….
      1. Fredrik Skaland
      2. George Bush
      3. Mus og rotter hører julen til, men ingen vil spise dem….. heldigvis!
      Hilsen Salt og Pepper

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg