Helt klar for noen “filler”…

Ja…jeg snakker om “snøfiller” da…som vi kalte det ute på landet…der jeg vokste opp…

Vi så opp i været, det var mørkt ute, stjerneklart og fra himmelen startet det å danse “kjerringer” eller snøfiller ned.. Det var den gangen det var vinter på EKTE ute… Når tungen satt fast i gjerdestolpene…fordi man bare MÅTTE prøve om den ville satt fast… Det var den gangen det bet i kinnene, når vi gikk 1. juledags-tur for å riste av oss litt ribbe og riskrem..

Og nå er jeg egentlig ganske klar for denslags igjen jeg… Ribba og riskremen er inntatt i går…I dag fikk jeg finnbiff av Hr Frodith, og nå begynner jeg egentlig å blir rimelig klar for å riste løs et og annet, i løpet av romjula… 

 

Kledd for en fin vinter er jeg også. Jeg fikk nydelige votter til jul av Oslopadda, min venninne. Hun har strikket og tovet selv, og jeg gleder meg til å bruke dem.

 

Av LadyAugust, bloggvenn, søs og venninne, fikk jeg disse flotte sokkene som hun har strikket selv. Det minner om Oreokake, sjokolade med krem, alt man kan tenke seg av godsaker. Mulig jeg tenker sånn om disse fordi jeg vet at Ladyen er en snop-hun enda verre enn meg. Så assosiasjonene til snop er det mest nærliggende liksom 😉

Og sokkene ser sånn ut når de er vanlig , men i rullene gjemmer det seg fine mønster…


Veldig fine og spesielle sokker. 

 

Jeg fikk mye annet fint også, men med disse tingene er jeg klar for vinteren <3

 

Har du fått noe hjemmelaget til jul? 🙂

 

#julegaver #jul #hjemmestrikket

 

23 kommentarer
    1. fruensvilje: Ja, du slipper snømåking hvertfall, men sikkert ikke moro for deg å se på det han må gjøre nei. Man har lett for å få dårlig samvittighet. Men du skal bare ta det med ro nå, og ikke tenke på deg faktisk. Eneste måten å bli i tipp topp stand igjen det 🙂 FLeecegenser er godt 🙂

    2. joda litt snø hadde vært bedre en pøsregnet vi har nå,ja vi har virkelig hatt storm denne jula.Men om vi får snø blir det litt jobb på han som må måke,hente inn ved og gå på jobb,medan eg bare har lov å løfte en kaffekopp )
      Joda jeg fikk en fleecegenser ) og den bør varme ute nå skulle jeg tro ))

    3. Moving On: Ja, det var skikkelig stas 🙂 Og gleder meg til snø og kulde så jeg får gjort nytte av det 🙂 Og ut å ta bilder 🙂 Spennende med din gave da 🙂 Kos deg videre 🙂 Klemmer <3

    4. natheless: Så deilig, da må man ut i verden å ta bilder og greier 🙂 Det blir bra. Med votter og lue og gode sokker 🙂 Kos deg med tegnesaker og alt <3 klemsiklem <3

    5. Så koselig gaver! Ja, til helga kommer vinteren sier de, så det er bare å holde votter og sokker klare! I år fikk jeg faktisk ikke en hjemmelaget gave, og det er uvanlig. Men jeg fikk masse annet fint da, som tegnesaker og bøker! Klemsiklem til deg og fortsatt god jul!

    6. ååh så kooslig! hjemmelaget er det beste en kan få!
      synst jeg <3
      så kos deg med det, og nyt det.
      Jeg har ikke opnet min julegave ennå, den ligger hjemme og venter på meg, så gleder meg til se hva som er i den !:D

    7. Eva: Ja, jeg elsker hjemmelagede gaver. Ble kjempeglad for disse to 🙂 Og har fått en ting til som er både litt laget og litt minner , men må vise det i et eget innlegg. Krever litt forarbeid :-)Dagen var fin. Jeg sov lenge i dag morges hos bror, og har brukt dagen på å reise hjem og på å slappe av på sofaen. Finnebiff her i dag, Hr Frodith laget 🙂 Hørtes ut som fine ting du fikk da <3 Malte bilde skulle jeg gjerne sett, får vi se? 🙂 Kos deg videre Eva <3 God romjulsklem <3

    8. Alltid kjekt med hjemmelaget til jul. Datteren min fikk akkurat maken sokker som deg, men i andre farger 🙂 Selv fikk jeg en telysestake som niesen min hadde laget, og et maleri som datteren min har malt. Det var mine hjemmelagede gaver. Og jeg elsker sånt. Det blir personlig og koselig 🙂
      Fine ting hadde du også fått. Og ribbe og sånt, ja, det må man kose seg med. Er jo ikke jul så ofte da 🙂
      Jeg husker de tidene godt, da det var kaldere vær, og man faktisk hadde hvit jul, og ikke sort jul som vi nå har. Merkelig hvordan ting forandrer seg…
      Håper du koser deg masse videre. Nyt fri, og kos deg så godt det lar seg gjøre 🙂
      Gooood romjulsklem fra meg <3

    9. birdbay: Ja, veldig kos med hjemmelaget. Og de var så FIIIINE også de to her 🙂 Fått noe annet flott også, som jeg skal vise senere 🙂 Koser meg nå, med fri og ferie 🙂

    10. ladyaugust: Jeg ligger på sofaen jeg også, selv om jeg er ganske fin form. Men jeg er så daff og mett at jeg ligger likevel 😀 Så bra engelen har noe du kan låne TIL 😀 HI-hi. Jeg synes det var litt fint smykke, litt blondeaktig, men helt hardt og mer rocka 🙂 Masse god bedring til deg søs, det var jammen bra at det ikke var noe langvarig..Nå er det nemlig NOK på deg 😮 Godklemmer <3

    11. annebe: Ja, jeg husker vintrene før som helt annerledes…mer VINTER liksom…Og nå er jeg godt kledd for vinteren også, så nå kan den bare komme 🙂 Jeg har fått et par opplevelser også 🙂 I gave, skal skrive mer om det senere 🙂 Og fått et veldig fint minne 🙂 Så koselig med en liten tur da 🙂 Jeg har store planer jeg også. Kanskje det blir en tur i morgen. Jeg får se 🙂 Litt mer kos om været er bra 🙂 Men deilig å røre på seg uansett <3 God klem til deg <3

    12. Så koselige gaver:) Jeg fikk en hjemmestrikket vaskeklut og den ble jeg veldig glad for:) Det er noe med de hjemmelagde gavene synes jeg:) Ha en fortsatt herlig 1 juledag:)

    13. Så fin tegning..og det er koselig med litt snø og kulde ja…men det er veldig lettvint nå da :)) Fine gaver du har fått..ikke noe hjemmelaget på meg , men fine gaver fra gutta ..blir ikke så mange pakker lenger..og det er egentlig veldig greit ..får penger av mamma og mor :))
      I dag gikk vi fire her en tur i åsen i Drammen før vi besøkte mamma på sykehuset..deilig å få lea litt på seg :)) Klem og fin jule videre <3<3

    14. Haha så bra både votter og læsta 🙂 Nå har vi helt like læsta du og jeg, sjokkosokken såklart. Måtte rundt om å lete etter sjokkofarger for det er viktige saker. Her er det rett ut på sofaen etter at et virus inntok kroppen i går men legen mente at det burde gå over til over helga og det er jo ganske så bra 🙂 Tusen takk for fiiine smykket søs, nå blir jeg superlekker. Engelen hadde fått veske og topp som hun syntes det passa helt perfekt til og jammen har hun rett så jeg må tjuvlåne veske og topp såklart hahahaha gooodklæmme <3

    15. Merkelig med jul uten snø altså..har bestilt snø vi også, men kom aldri:(, så fine gaver…
      Ja, i år fikk jeg eller egentlig mine 3 barn hjemmelaga ullgenser fra svigersøster/tante 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg