Når “jegeren” blir jaktet på… ;-)

Jeg og Oslopadda tok turen ut i snøføyka i dag, for å jakte på “nebbdyr”..Og de fineste av det slaget finner du så klart oppe ved Østensjøvannet.


Det var hvitt der oppe, men ingen problemer med å finne de store, flotte fuglene…

Jeg er veldig glad i svaner…..så lenge de er på noen meters avstand..

Jeg liker best når jeg kan LUSKE meg innpå dem, og de er på vei VEKK…

Jeg liker best når JEG har overtaket…

 

MEN…

Idag hadde vi jo med brød opp der… Og det var egentlig litt galskap i det..og ta med brød… og ha i sekken og i hendene… For man skulle jo tro at de ALDRI hadde fått mat der oppe…Og det var sikkert evigheter siden sist også. For menneskene er dumme sånn: Gir dem mat hele året, men når jula kommer og man er opptatt selv med å gasse seg innadørs, så er svanene blitt så vant til “bevertning” at de husker ikke hvordan de skal skaffe maten på egenhånd…

Så… Da vi kom luskende med brød i dag… så gikk de helt av skaftet..


VI var ikke lenger de som jaktet på dem…. Situasjonen hadde snudd seg… 

 


Jeg prøvde meg med at posen var TOM… At jeg hadde bare kamera, for jeg hadde da vitterlig gitt brødet videre til Oslopadda, min venninne… At her var INGENTING å hente….

 


Men siden Guffen Gårdsgutt ikke ville høre på det øret… Og jaktet oss hele Andeby rundt, var det best å forlate stedet…

Men noen bilder rakk vi da å få, før vi stakk. De får du se senere 🙂 

 

Er du redd for svaner?

Mater du stor-fuglene også?

 

#østensjøvannet #fugler #svaner #mating #brød #redd

24 kommentarer
    1. margarites: Ja, de virket utsultet hvertfall 😮 Ha en fin uke du også, jeg drar på landet en tur i morgen med søsters. Blir nok noe mer bilder 🙂 Klemmer <3

    2. Svaner og gjess er fine, men de kan bli litt hissige. Og jeg liker ikke når de kommer frelsende mot meg… Det er nok ikke så mange som mater fuglene i julen, den erfaringen gjorde jeg når barna var små og vi hadde mat med til dem. Skulle tro de hadde sultet hele julen. Sånn er det når de blir for vant med å bli matet. Ha en fin fri uke videre. Klem <3

    3. maiken: Ja, de er ikke å spøke med 😀 De var halvgale der oppe i dag 😀 Men litt spennende var det jo 😀 Og ble noen fine bilder også 🙂 Småfuglene er så vanskelige å få tatt bilder av, litt greiere med de skumle svanene… 😉

    4. skulle likt å sett dere ble jaktet på…:) Jeg har all respekt for de store fuglene, holder meg innendørs i sofaen og ser på småfuglene på fuglebrettet utenfor. Da bare koser jeg meg.

    5. Jeg bor ikke i nærheten av noe vann med svaner og ender, så har lite erfaring med mating av de, men de er ihvertfall noen fine skapninger. Her går det i mating av småfuglene og kanskje noen duer om jeg er i nærmeste by. Nå i november opplevde jeg at noen ble fratatt maten av noen digre måker utenfor McDonalds i Nedre Slottsgt. i Oslo!😱

    6. Helge: Jeg er jo litt redd dem, så gir ikke OFTE noe…men i dag prøvde vi litt, og Oslopadda hadde ansvaret, jeg bare hadde posen noen få sekunder… Men de bryr seg ikke de går etter BEGGE 😀 Men vi fikk noen bilder før vi løp vår vei 😀 He-he Ha en fin kveld 🙂

    7. natheless: Jeg hadde ikke brød en gang etterhvert, for det hadde Oslopadda, men de kom etter meg likevel, for jeg var medsammensvoren liksom 😀 Og vi løp til slutt, da det var tomt, for de KOMMER jo likevel, når det er tomt også…Og gud vet hva de begynner å spise på da 😀 Klemsiklem <3

    8. annebe: Nei, jeg har heller ikke matet dem særlig før, og i dag også var det mest Oslopadda som sto for matingen, men de var like ivrige på meg 😀 Lettere å få fine bilder og få dem litt nær, om man har med mat. Men man får jo de 500 endene med på kjøpet 😀 Jeg vil gjerne se de svanebildene dine også 🙂 Her var det lite seiling og mye løping. 😀 Klemmer <3

    9. birdbay: Ja, vi måtte løpe vekk noen ganger, og sånt blir det jo litt latter av 😀 Hjalp ikke at jeg IKKE hadde noe 😀 De hadde gjerne spist kameraet til slutt. Og min venninne fikk skikkelig problem for hun hadde jo posen og maten etterhvert og de HANG på henne altså, alle 500 endene også 😉

    10. Asantemarkedet: Ja, mange er fast der oppe og mater tror jeg..Og de glemmer dem kanskje et par dager i jula…De var helt gira hvertfall 😀

    11. Tone: Ja, de er sinna innimellom. Nå var de mer bare VELDIG klengete…de freste ikke , men ville helt klart ha BRØD …. som jeg ikke hadde etterhvert, men det hjalp ikke de fulgte etter meg uansett.. Til slutt løp vi 😀

    12. Svaner er fine mend et er sjelden jeg gir de mat. Men jeg kan godt mate store som små fugler. Ha en fin kveld.

    13. Det der har jeg vært med på. Da er det bare å slippe brødet ned på bakken og rømme! De gir seg ikke de nebbdyra.Gleder meg til å se bildene, men jammen var disse tegningene kjempefestlige også! Kos deg i kvelden. Klemsiklem 🙂

    14. Hørtes skummelt ut..men det ble artige tegninger da :)) Jeg mater ikke svaner..så da slipper jeg å få dem etter meg… Tok et par svanebilder da vi besøkte mamma på sykehuset i Drammen i går…de seilte så fint nedover elva i finværet :)) Gleder meg til å se bildene dine også 🙂 Klem <3

    15. Haha jeg synes jeg se dere:) De kan være ganske skumle ja:) Freser og biter og all ting:) Pene men uoppdragne:) hehe. Ha en flott kveld:)

    16. Hihihi dette har jeg også opplevd! Svanene kan være ganske så hissige har jeg opplevd…. har blitt jaget av dem mange ganger :p

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg