Å danse med Guffen er ingen spøk… ;-)

Hvis du tar med i minne når du ser disse bildene , at svaner er nr 3 på listen over de dyrene jeg er mest redd her i verden så blir bildene med en gang enda mer imponerende. Grunnen til svane-frykten er at de er store, de biter, og de FØLGER etter hvis man prøver å stikke av.. Overskriften er muligens noe misvisende for Guffen er da vitterlig en GÅS..og det stemmer, men jeg kaller alle ved Andeby/Østensjøvannet for Guffen..

Oslopadda sto for all matingen, og jeg holdt meg litt på avstand i perioder… men tøffet meg opp litt, og disse bildene er IKKE tatt med zoom 😉

 


“Ja….jeg går nå bare her og spankulerer jeg….”


“Hva er det du vil??? Hva er det du står her og henger etter… Ikke SEEE på meg!!!”

 


“Javel…du vil ikke gi deg?! Gutter…..kom an!! Her er en STIRRER!! Vi TAR henne!!”

 

“Hørte du?? Nå er du aaaadvart!!”

“Hvis jeg tramper litt sånn med beinet….går du daaaa kanskje?? Vekk med deg!!”

 

“Nei, gutter…. hun ser ikke ut til å forsvinne… Vi bare ignorere henne… Kom an boys!! “

 

 

Hvor høyt på REDD-listen ligger svanene hos deg?

Hva er du mest redd for?

Liker du å fotografere svaner?

#foto #svaner #redd #fugler

24 kommentarer
    1. Jeg har sett den fine oppsummeringen din fra første halvår i år. Du har fått med deg litt 🙂 Og jeg syntes det var så koselig når du var her i byen på besøk, koselig å treffe bloggere man liksom kjenner 🙂

    2. Fromfat2phat: Hester er jeg redd, og edderkopper, og så kommer svaner nr 3 😀 Jeg er jo egentlig ikke redd NOE jeg….bare noe småtteri 😉

    3. margarites: He-he 🙂 Ja, jeg er redd hester og edderkopper, og SÅ kommer svaner… Du er på bilde på dagens innlegg 🙂 Fra jeg var på besøk i Bergen 🙂 Klemmer og god bedring 🙂

    4. Hahaha, jeg ER imponert, for svaner er ikke å kimse av, de er lunefulle og aggressive i verste fall! Samme med Canadagås – jeg er ikke høy i hatten rundt dem:p Tidligere var jeg redd sau (av alle dyr, liksom) og jeg har veldig ærefrykt for hester, men nå er jeg ikke redd noen av dem lengre – har stor respekt for dem, men er ikke egentlig redd noen dyr lengre. Jeg vil likevel ha mest mulig avstand mellom meg og en skorpion, bare så det er sagt, haha!

    5. Så flotte bilder, og uten zoom til og med. Du er tøff! Morsomt med tekstene til også, synes jeg hørte svanen snakke der jeg leste nedover 🙂 Jeg vet ikke helt hva jeg er redd for, for jeg lar være å oppsøke det jeg ikke liker…. Kommer svanene for nær meg, så stikker jeg av….Edderkopper liker jeg ikke, men jeg er kanskje ikke redd dem….vet jo at jeg kan ta dem om jeg vil. Tror kanskje høyder er øverst på redd-listen min. Føler jeg får sug i magen som vil ha meg nedover….
      Her holder vi på blåse bort i dag, så jeg forblir inne (med lett migrene, så håper den gir seg til i morgen). Ha en fin kveld. Klem <3

    6. Herlige bilder ble det da. Svaner er så fine synes jeg, men jeg vet de kan klype. Jeg løper vekk jeg også, men så er det på igjen. Her er det omtrent bare sangsvaner i sjøen om dagen og de holder seg langt unna mennesker. Jeg liker å høre sangen deres i kvelden. Klem til superfotografen!

    7. nydelig…svaner er vakkert
      edderkopp og rotter er eg vel mest redd….rotter hopper etter strupen din om de føler seg truet de så holder eg meg unna…..
      usikker på hva annet eg er redd som er sannsynlig å møte her….veps kanskje? alt sånn stikkegreier…….brennmanet….ugh og tang..hysterisk redd for tang derfor klarer eg ikkje bade i sjøen ..og krabber……men igjen eg møter de jo ikkje for eg oppsøker dem ikkje…….kråke da…de er drittfarlig og blir mannevonde……

    8. Herlige du.. smiler.. har savnet å være her inne.. men ikke fanken at jeg gir meg i kast med skumle svaner.. Men vakre bilder og sammensetning:)

    9. ja imponerende bilde når svanen er på nummer 3 listen din!!!
      svanen ligger ikke høyt oppe på min liste.
      OP topp ligger edderkoppen, haha
      På andre plass ligger struts, etter at jeg ble jaget av en i afrika har jeg fått litt småangst for den. Den løp etter meg, når jeg tok volleyballen.
      Tipse da var og legge seg ned, for da klarer den ikke sparke deg.. så etter maaange meter, noe jeg innbilte meg var MIL, slang jeg meg ned på bakken etter bushmennene sine rop mot meg, om at det var lurt.
      så aner jeg ikke hva som kommer som nummer 3! haha

    10. Fantastiske bilder og en skikkelig artig historie:) Vil nok si at jeg er ganske redd for svaner ja:) Av alle ting er fugler generelt min største frykt, ironisk i forhold til navnet på bloggen kan man si:) hehe… Ønsker deg en flott kveld videre:) Du burde jo kanskje het Svanhild eller noe:)

    11. Ja svaner er ganske skumle.. vakre og skumle…. Flotte bilder :)) Vet ikke om jeg hadde turt å gå så nært…. Hadde nok heller prøvd å zooome meg innpå den på trygg avstand, hihi…. 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg