“Galleri Frodith” er åpnet- kom inn og stem!! ;-)

 

“Haaaaalllloooo!!! Jada…jeg står nå  her inne og venter jeg…. som jeg pleier! Det var vel ingen BOMBE…? Kaldt og uffsent snø, regn og slaps….Bare kom inn… Og gå forsiktig så du ikke lander i snøslaps-haugen eller vanndammene…..Kremt…-for det gjorde nemlig jeg…. Ja, vi snakker VANN…ja…..”

 

 

“Som dere ser er jeg som en druknet katt her…Men jeg tørker nok opp etterhvert… Og jammen bra jeg bare tok den gamle “lørve-kjolen” jeg hadde hengende i skapet…og sydde om bittelitt…..i stedet for å sy ny… Det er bare å komme nærmere, jeg skal prøve å ikke sprute…

 

Og nå er jeg klar som bare det!! Jeg har ordnet og pusset i galleriet…Jeg har hengt opp bilder, og vasket ..Så nå er jeg MAKS klar liksom… Som du ser har jeg satt fram litt Champagne som jeg pleier. Og det er bare å ta med dere et glass, mens dere ser på bildene. Bare ikke søl!! Det er alkoholfritt som vanlig, for det er det jeg lager i mitt lille champagne-destilleri… Og DESSUTEN skal det jo STEMMES i dag….så vil ikke ha fulle folk som tar avgjørelser her .. “


  “Sånn, da er vi framme ved døren til selve utstillingsrommet.  Her henger det mange flotte bilder. Det var utrolig mange  mange flinke kunstnere, som ble med i Frodiths  EN-dags-utfordring, som hadde temaet:  VANN 

Og vann i alle former og fasonger er virkelig noe som trigger kunstnerne.

For på bare ETT døgn meldte 29 nydelige, vakre, koselige og kreative kunstnere seg, til å bli med i utstilling i Galleri Frodith. Det er kjempemoro at så mange meldte seg, og Galleridirektør Frodith er strålende fornøyd. Tusen takk til dere!!

Nå skal vi stemme på det bildet vi liker best, og kåre en vinner av utstillingen. Vinneren får en premie, som direktøren deler ut senere.

Og slik stemmer du:

 

– Stem på ETT BILDE. Det du liker best.

-Gå gjennom utstillingen, kos deg, nyt, se, drikk champagne og når du er ferdig, kan du levere DIN stemme i stemmeboksen….som er kommentarfeltet ELLER du kan eventuelt levere stemme på mail. 

-Bildene er anonyme, slik at alle stemmer på BILDET og ikke på den tilhørende kunstneren, mest rettferdig sånn. Så skriv bare nummeret som står ved bildet. Og stem før kl 24, mandag 4. januar. Da stenger jeg.

 

Ja, da var vi klare ved utstillingsrommet- kos deg og en skål for alle kunstnerne som er bak døren her, uten dem hadde det ikke blitt noen utstilling :”

 


1)

 

OLYMPUS DIGITAL CAMERA
2)

 


3)

 

 


4)

 


5)

 


6)

 


7)

 


8)

 


9)

 


10)

 


11)

 


12)

 


13)

 

14)

 


15)

 


16)

 


17)

 


18)

 


19)

 


20)

 


21)

 

 
22)

 

 


23)

 


24)

 


25)

 


26)

 


27)

 


28)

 


29)

 

“Da håper jeg du har kost deg i Galleriet, og IKKE glem å stemme før du går 🙂

Ha en fin dag! <3 “

 

 

 

#foto #konkurranse #bilder #gallerifrodith #fotokonkurranse #vann

 

 

 

 

 

 

48 kommentarer
    1. Så mye flott å se på. Jeg er svak for fossende vann så jeg velger nr.13.
      Og takk for champagnen…:)
      P.S Jeg er litt sent ute, pc min streiket for kommentarer i dag og jeg måtte vente til min sønn kom hjem med sin. Det er helt sant.

    2. Her var det mange fine bilder….var inne og så i dag tidlig, men var ikke helt sikker….sto mellom flere. Men ble fasinert av krafta i bildet av brenningene, så det må bli bilde nr.22. 🙂

    3. Innom utstillinga for å se, arti!. jeg har jo drevet og kommentert bilder inne på foto.no i noen år. Så her er mine valg. Jeg ser etter det litt ekstraordinære, utrolige, spesielle og vakre. Jeg har plukket meg ut fire bilder jeg liker godt, og så skal jeg si hvorfor jeg har gjort mitt valg. Jeg rangerer etter første plass og nedover under:
      1). Nr. 17, jeg velger meg det hjertet som er skapt av naturen selv i isen på bakken som vinner. Dette fordi fotografen har hatt blikket sitt med seg og funnet fram til noe som ikke er helt dagligdags. Fotografen har blikk for detaljer, helt klart. Vakkert også med ringene / linjene rundt.
      2. Nr. 5, jeg velger dette bildet pga. den fine stemningen i bildet, i tillegg er bildet skarpt og fint på farger. Likte også de isklumpene på vannet. Nydelig!
      3).Nr. 20, islyngen er utrolig fin omsluttet av klar is. Hadde solen i tillegg skint inn i den, hadde bildet vært helt supert!
      4). Nr. 13, jeg ser at mange har stemt fram det nasjonalromantiske helnorske motivet med foss, fjell og steinvelvsbro. Et meget flott foto, synes jeg også i forhold til motiv, med fin skarphet og farger i bildet. Det som trekker ned for min del er komposisjonen. Skulle gjerne sett at fjellformasjonen til høyre hadde hatt himmel over seg, og ikke sett “kuttet” ut. Ellers kunne bildet sett bedre ut om en hadde beskjært ned fra toppen, slik at det bare hadde vært skog på fjellet, ikke himmel i det hele tatt. Men en hadde måttet ofre øvre del av fossen. Men tror det hadde blitt et roligere uttrykk.
      Barn og hunder gjør seg alltid på bilder, men er meget vanlige i foto. De må ha noe spesielt over seg, om de skal stikke seg fram, synes jeg. Så liker jeg at bilder ikke ser blasse ut, og har fine farger. Jeg tror de som kan å bruke innstillinger på fotoapparat eller i etterarbeid på PC, bemerker seg best.
      Dette ble en lang avhandling igjen, sikkert ingen som leser til bunnen i det jeg skriver her, uansett, he-he ! (Selv var jeg ikke med i utfordringen heller, ble litt lite tid, men liker å se på også). Blir spennende å se hvem som stikker av med seieren 🙂

    4. Du er her enda ser jeg 🙂 Det tok jammen tid å komme fra alt mulig i dag, men jeg rakk det. Rakk ikke å skifte til finkjolen engang, men hverdagsantrekk for holde i dag. Kjolen din var super, men du så litt våt ut her i starten. Håper du har tørket til nå 🙂 Utrolig mange fine bilder som er hengt opp, og nå har jeg sett mange ganger, bestemt en og ombestemt meg igjen, men nå har jeg landet på nr 17. Naturen er vakker og har mye fint vann å by på. Håper riktig mange kommer innom. Ha en fin kveld og lykke til med avstemningen. Klemmer <3

    5. Gosj, så masse flotte bilder. Her var så masse fint, men jeg stemmer på tolv. He, he ikke bare på grunn av det fine tallet. He, he, men fordi barna som snorkler, flyndra og det tøffe perspektivet, med Flyndra. Hurra for fotografen, og for alle de andre som har tatt flotte bilder. Måtte den beste vinne. Gratulerer med flott utstilling, Frodith og takk for champagne, og for mot (det er jo fort å bli saksøkt for å kalle drikken sin for champagne.) Knis, er iallefall overlykkelug for en slik fin avslutning på mandagen jeg. Takk for at jeg ble invitert på den flotte utstillingen, Frodith. Jeg kommer gjerne tilbake 🙂

    6. Oi- her var det mange flotte, kreative og fantastiske bilder 😀 Og det gjør det jo nærmest umulig å velge bare ett :O Men, jeg kom ikke lenger enn til nr. 4 føre jeg blei helt varm inni meg- og selv om alle etter det var minst like flotte, så manglet de liksom det bitte lille som nr. 4 har, uten at jeg egentlig veit hva det var…. Så, min stemme går til nr. 4 😀

    7. Du verden så mange vannbilder – 29 stykker alt. Bra at så mange ble med. Mange jeg likte godt men min stemme gir jeg til bilde nr 9.

    8. wow så mange vakre bilder…..kunne sikkert stemt på 29 som favoritter alle sammen…..men noen var favorittere enn andre…2 8 13 17 18 og 19 og badehunden <3 ,men man kan jo bare stemme en.....så da.....må det bli....2 <3
      Nydelig Champagne, en veldig god en med så ekstra god nyttårssmak <3
      nydelig kjole har du også.....takk for meg nå må eg gjøre noen huslige ting her ha en flott dag og lykke til til alle deltagere <3

    9. Dette var helt umulig, mange fine bilder her, men jeg er jo glad i undervannsopplevelser, og havner kanskje derfor på nr 12. Morsomt undervannsbilde, hvor det pekes på noe der borte, mens det svømmer en rokke(?) inn i bildet. 🙂

    10. Så mnge flotte varianter av vann..kreative og vakre…:)) Vanskelig å avgi stemme..men fikk veldig WOW følelsen av nr 13..så det blir det som får min stemme :))
      Og du har som alltid stelt flott i stand i galleriet..og pynta deg med lekker kjole ..og jammen kledde du vått hår også…:)) Klem <3

    11. D går jo nesten ikke ann å velge bare en da! Men, kjærlighet e nåkka som e viktig for mæ så da går min stemme til nr. 17… Kjærlighet i natur…

    12. Wow, så mange flotte bilder og vanskeligere enn noen gang å bestemme seg! Det er flere jeg kunne ha stemt på, men jeg velger meg nr. 26. Ha en fin dag, og takk for at jeg fikk være med!😊

    13. Å, jeg likte så godt nr.17! Men lett var det ikke å velge i alle disse fine bildene! Kjempegøy! Jeg må se over en gang til før jeg setter i gang med jobben for dagen! Massevis av vakkert her da! Ønsker alle en flott mandag!

    14. Så nydelig kjolen din ble:) Og for en fantastisk utstilling:) frodith står på og gleder oss andre:) Er ikke lett å velge for her var det utrolig mange fine bilder:) Jeg velger nr.20 jeg. Ønsker deg den aller beste dagen og tusen takk for atter en artig tilstelning fra deg:) Klem:)

    15. Hei på deg
      Så mange fine bilder. Jeg måtte ta noen runder i galleriet før jeg klarte å bestemme meg her 🙂 Min stemme gikk til bildet som traff meg sterkest på første runde og det jeg husket best da jeg skulle tenke tilbake på bildene. Sikkert alvoret og respekten jeg føler for vannet som fikk meg til å velge nr 22.
      Ha en finfin dag frodithdirektør <3
      Mange klemmer

    16. Masse flotte bilder! Jeg stemmer på nr 4. Klare flotte farger og mange detaljer. 😉 Takk for besøket, og champagnen var nydelig! Ha en god dag!

    17. Oj oj ja her var det vått gitt 🙂 Nydelig “Wet-look” kjole, hehe. Imponerende deltagelse på så kort tid, og utrolig mange flotte motiv. Jeg lar min stemme gå til nr 22, for jeg tipper det var artig å stå der og ta det bildet, og sikkert dusinvis av andre i spruten. Ha en finfin mandag. klemmer<3

    18. Åj så mye flott! Jeg måtte se igjennom nøye og lenge før jeg kunne avgi en stemme. Skulle gjerne gitt en stemme til flere, det var ikke lett å bestemme seg. Kan jo ikke stemme på seg selv heller… Stemmen min går til bilde nr. 20.
      Takk for champisen!

    19. Ahh nå skjønner jeg hva du menere med galleriet. Dumme meg ikke skjønt det før nå hehe 🙂 masse flotte bilder du er jo dyktig så det holder 😉

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg