Du vet det er….

….skjedd NOE med din egen alder….

….når de som møter deg på de forskjellige kontorene innen “helsevesenet” o. l. ALLE sammen ser ut som en fregnete, hengslete og kvisete tenåringsgutt, som nettopp har kommet fra konfirmasjons- leir….


 

…enten du besøker legen….

 


 

..øyelegen/optikeren….. eller hos…

 


 

…tannlegen…

Den som tar i mot deg i døra og slenger fram en forvokst hånd,  ser helt ut som nyss rundet 15,,,

… og det DE som nå skal ta seg av helsen min… 

Når ting oppleves sånn, så vet du at du  MULIGENS er blitt litt gammel selv…. 😉

 

Synes DU at de som har tatt over helseyrkene er VEEEELDIG unge?

 

 

#helse #alder 

 

57 kommentarer
    1. cuskima: Ja, jeg er enig med deg. Jeg synes disse unge blir greie etterhvert, men har hatt en leg som rødmet første året med meg omtrent… HELT ny som lege den gangen.. Og jeg gikk rett fra en veldig erfaren. Og en gang var det en som skulle ta røntgen, og han trodde jeg var med faren sin på jobb den dagen, og jeg TULLER ikke en gang…Men han klarte det han skulle 😀 Frekke legen din da, vi er IKKE gamle som 50!!

    2. Eg vil heller ha en yngre lege etc som er mer opptatt av nyere metoder og ofte forteller om ting eldre leger enten ikkje vet eller ikkje gidder vite.
      Ellers når eg skal ha inngrep vil eg gjerne ha noen med litt erfaring så eg ikkje er prøvekaninen…
      Eg skal operer øynene mine og min lege er utrolig flink og har mye erfaring…men irriterer litt kjenner eg når han sier ting som, ……….når du er så gammel som du er…..og kommet opp i årene……så bla bla.wtf ??? eg er 50..eg er hverken gammel eller opp i årene…..føler meg litt snurt når han sier sånnt. spesielt siden han da i egne øyne må jo være HAUGGAMMEL og omtrent overlevd Olav Trygvasson 😛

    3. Haha, hadde en fysioterapaut som var i praksis. Han var så nervøs! Spurte høflig om lov før han kjente på områder. Nå jobber han videre med kreftpasienter og er en av de som er best likt 😀 Ja, det er en merkelig følelse når de er så ung og fersk

    4. Mia: Min fastlege var nyutdannet og rødmet første gang jeg kom på kontoret synes jeg det så ut til… Og når jeg skulle på sjekk av ribbein, røntgen, så føltes det som å stille seg opp foran en gutt som var med pappa på praksis-dag eller noe…Men han var flink altså 😀 Men rar følelse når de med kvisene står der og du kommer ut i bh og truse 😀

    5. uff, håper du er tipptopp, krysser begge labbene <3 Heldigvis har jeg en fastlege på ometrent min alder - 5-10 år bare og da føler jeg meg jevnaldrene med ham hahaha goodklæmme <3

    6. ladyaugust: Rygg-ribbein-deler 😀 Får se hva som blir svaret til uka 🙂 Fastlegen min rødmet første gang jeg begynte hos han, men det er noen år siden nå heldigvis 😀 kLemmer søsklemmen <3

    7. ladyaugust: Han som skulle ta røntgen på tirsdag trodde jeg nesten var i ARBEIDSUKE altså .-D Uten å tulle, han var så vidt over stemmeskifte, hadde kviser, og muligens tannregulering.. Men han kunne det han skulle gjøre, og rødmet ikke så veldig en gang 😀 Hi-hi Klemmer søs, kos å se deg på beina igjen <3

    8. maiken: Litt merkelig, for i mange sammenhenger føler jeg meg VEEEELDIG ung også 😀 Men når jeg ser disse konfirmantguttene komme ut av kontorene sine, så må jeg flire litt 😀

    9. Ja, jeg husker godt den “opplevelsen”. Jeg kjente meg faktisk litt mindre verdt…Men det er ikke bare i helsevesenet. Men i andre sammenhenger også, ulike butikker o.l
      Føler meg av og til utgammel, men så går det over og jeg prøver ikke bry meg. Kan ikke huske helt hvor lenge siden det er, siden første gangen jeg følte meg så utgått på dato….:)

    10. Morsomt, for min del er det stikk motsatt. De aller fleste jeg har vært borti av leger er godt voksne. En og annen ung person har jeg alltids møtt på, men ellers er de fleste godt oppe i årene 🙂 Heldigvis har alle sammen vært veldig flinke 🙂 Håper du har blitt godt tatt i mot også ^^ Klem

    11. Ha ha, ja alderen kommer løpende etter deg ser jeg. Men glem det! Du er jo rene ungdommen selv….ikke 50 engang:-) Heldigvis er jeg sjelden hos lege, og fastlegen min er litt eldre enn meg…tror jeg. Tannlegen min er litt yngre og vi har nesten jevngamle barn. Men jeg skjønner godt hva du mener, for legen min hadde fri en gang jeg måtte ha akuttime, og da var det en “ungdom” jeg kom inn til. Heldigvis tror jeg de er flinke, men de mangler jo litt erfaring da…. Men vi må vel bare innse at det kommer unge folk etter oss som gjør gode ting innen helsefagyrkene. Klemmer <3

    12. birdbay: Hi-hi, vant til å få viljen sin ja 😀 Jeg har opplevd forskjellig. Fastlegen min RØDMET nesten første gang jeg kom dit…Men nå har han vokst noen år, og har litt mer erfaring og tyngde… Men likner en konfirmant fremdeles. En manuell terapeunt jeg har hatt hadde mer “tyngde” og integritet enn noen jeg har møtt. Han stolte jeg VELDIG på. En som skulle ta røntgen av meg her og dagen så virkelig ut som han ikke var ferdig med ungdomskole en gang altså 😀

    13. Helge: Ja, det trengs nye koster, og disse kostene er fine de altså. Flinke faktisk 🙂 Men veldig unge 😀 Her var det minus 15 i dag, og jeg fikk noen fine bilder ute 🙂 Ha en fin kveld 🙂

    14. Min matgale verden: Jeg skal fortelle deg noe mer detaljert om et par av disse situasjonene når vi treffes, men det går liksom på at disse jyplingene nesten rødmer i det man kommer inn døra, og skjærer ut i stemmeskifte… 😀 Klemmer <3

    15. Moving On: Ja, du er jo så ung selv du at det skal litt til…Men selv Karina her, på en kommentar har merket det, og hun er 21 år selv 🙂

    16. Hanne Beate: Ja, herlig vær i dag, kaldt men fint 🙂 Alle mine behandlere er så vidt over stemmeskifte 😀 Og når jeg skulle på røntgen her om dagen måtte jeg nesten LE…men jeg gjorde det ikke, for han så ut som en som var i arbeidsuke der liksom…:-D Men han var den ansvarlige der for dagen…

    17. Karina Larsen: Ja, disse jeg snakker om har også vært veldig flinke 🙂 Det er mer at jeg bare registrer at de ser så veldig unge ut, eller er det at JEG har blitt eldre? 😀 he-he..Men helt alvorlig, han som skulle ta røntgen på meg på tirsdag hadde fremdeles kvise , var skikkelig sånn ung-gutt-hengslete, og jeg TROR han skal i stemmeskifte 😀

    18. Ritamarita: Jeg møtte en som skulle gjøre røntgen på meg på tirsdag, og jeg trodde han hadde arbeidsuke eller noe sånt 😀 hi-hi… så vidt ferdig med stemmeskifte 😀 varme klemmer <3

    19. Fruemmel: De har vært flinke de fleste jeg har møtt. Men fastlegen min var garantert både HELT ny og ung da jeg fikk han for noen år siden. Jeg har kalt han konfirmanten hele tida, ikke til han da, men til venner og familie…Og han ser ut som en litt STOR konfirmant… litt sånn som nesten rødmer i det du kommer inn døra 😀 Og når jeg var innom et annet sted her for å ta røntgen på tirsdag så kom det jammen meg en ut som så ENDA yngre ut.. Kviser og stemmeskifte var ennå på plass og jeg tenkte han nesten måtte være med PAPPAEN sin på jobb…Men neida…det var HAN som skulle gjøre undersøkelsen ja…

    20. Therese Bråthen: Jeg tror ikke at de yngre er noe flinkere, mye kunnskap kommer med erfaring. Og de eldste har jo mest av det… Men disse unge jeg har møtt er flinke de altså, de er bare så VEEEELDIG unge…eller ser sånn ut 😀

    21. Tone: Legen min er nok over 30 nå, men da jeg fikk han som fastlege, var han nok helt nyutdannet, og jeg synes han så ut som en litt STOR konfirmant 😀

    22. Hobbystua: Det er ikke det at de ikke er flinke heller, de fleste er det altså. Veldig flinke også, men når det NESTEN er sånn at de er i stemmeskifte i det de tar i mot deg, så blir jeg nesten litt flirete 😀 Ja, det er ikke lenge til nå…før jeg runder 50 også 😛 Ha en fin kveld Marianne <3

    23. Ja der er jeg nok helt enig med deg Frodith,,føler også på samme måte for har fått ny tannlege som er yngre en min egen datter,og ny fastlege som jeg nesten føler jeg også kunne vært mamma til. Men vi får bare håpe dem gjør jobben sin og lært noe som er mere ” moderne” kanskje innen helse og tannbehandling:-)) En fortsatt fin kveld til deg som fortsatt er under 50:-)

    24. Hmm det vet jeg faktisk ikke. Jeg er utdannet innen helse men har ikke jobbet med det på flere år. Så vet ikke helt om det er mye yngre folk eller eldre…

    25. Alle de jeg bruker under helsevesenet er de som resten av familien bruker så de er gamle 🙂 Men hadde nok ikke brydd meg om en ung en hadde hjulpet meg 🙂 Tror nok de yngre er litt flinkere enn de eldre, men det vet jeg jo ikke 🙂

    26. Haha, ja noen ganger så tenker jeg at de umulig kan være ferdig utdannet, og hvordan skal det da, når de skal behandle denne voksne dama her…. 😉

    27. Du har rett i det der! Hjelp jeg må bytte tannlege, for min ble for gammel. Da er det bare å se etter en sånn unge en, så har jeg samme tannlege lenge!

    28. Skjønner godt hva du mener! Jeg er da ganske ung selv, 21 år, men har like vel registrert at enkelte er ganske unge. Merket spesielt godt ene sykepleieren på sykehuset, ble nesten litt engstelig for at personen var yngre enn meg og ikke gammel nok til å ha fullført utdanningen sin. Heldigvis er de fleste veldig flinke uansett alder 🙂

    29. Hehe, det varierer nok og fordelen med en ung, er at den er mer nyutdannet og mer oppdatert på det nyeste, men mangler erfaringen til en eldre. Tannlegen min har jeg hatt i mange år, men han er nok i slutten av 30-årene. Legen min har jeg hatt enda lengre og hun er ca 50 år. Ellers synes jeg det blir flere og flere utenlandske blant leger/sykepleiere, og har nok lagt mer merke til det enn alder. Kanskje de unge, norske helst vil være i Oslo? Ha en toppers dag, nå skinner sola i kulda.🌞❄️

    30. Nei syns nå igrunn ikke det jeg da! Føler aller jeg har noe med og gjøre er voksne mennesker i fra 35-år og oppover:) har møtt kanskje en som har vært på alder med meg:)

    31. Haha, ja da vet du det er noe som ikke er helt som det pleide å være, og det er da noe er helt galt, eller feil, foor det er da ikke VI som er blitt eldre! Nei det er nok heller verden som har gått av hengslene, eller noe sånt, hehe klemmer<3

    32. God morgen.Det er nok noen unge i helsevesenet,men dei jeg omgås er nok litt eldre,på sykehuset opplever jeg mest slike som muligens nermer seg pensjonistalderen,tannlegen min har pensjonert seg men jobber noen dager,fastlegen min har jeg ikke truffet ennå,jeg fikk henne for et år siden ,men hun har fortsatt permisjon,så vikaren får duge,han er muligens i tidlig 30 åra,og flink)) så noen ungjyplinger er det lite av hos oss ))

    33. Nye koster trengs overalt, men erfaring fra de gamle er en fordel. Det er slik det er. bra at man enda kan snakke til en lege ansikt til ansikt og ikke via en robot eller mail.De jobber bra innen helse selv om det noe mangler. Kle deg godt i dag, var minus 20 hos meg idag. Man må “nyte” det mens man kan det, tross alt ikke hver dag det er slik kulde. Ha en fin dag.

    34. Ja de ser hvertfall veldig unge ut:) Men jeg opplever også at det er litt tak i noen av dem. De er litt vant til å få viljen sin tror jeg:) hehe…. Ønsker deg en strålende og ungdommelig dag:)

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg