Det lille hullet i Oslo…

Det er et hull i Oslo…. 

Eller et lite rør, om du vil… 

Det er lagt rett ved Operaen, som et slags lite kunstverk…

Jeg har og funnet fin bruk av det lille røret i mine fotoer, det rammer inn litt av verden bak.. Og med forskjellig lys og forskjellig vær, er det stadig nye stemninger som dukker opp på et vis.. 

Mange har sett at dette er et fint fotomotiv, for det ligger stadig folk og lurer overalt der,  med rumpa i været og store fine linser… Knipser i vei…

Og en ganske observant mann må berømmes for sin gode fantasi, spør du meg. Han satte seg selv inni der. Og slik ble både HAN og lyden av trekkspillet flott framhevet, og forbipasserende MÅTTE bare smile, knipse bilder OG legge penger i koppen hans 🙂

Lenge leve oppfinnsomheten!

Under her finner du de andre bildene av hullet i Oslo… (som jeg vet du har sett et par -tre ganger før) , men det er artig å se de ulike stemningene som kommer fram, av et motiv som i og for seg er helt LIKT…

 

 

 

Har du et motiv som du tar bilder av i forskjellige årstider eller i forskjellig vær?

Ha en fin fredag du <3

 

 

#operaen #hull #is #snø #lys #foto #motiver

 

 

39 kommentarer
    1. toveview: Det lød ganske fint, eller greit nok, men det beste var at han hadde STJÅLET hullet…For han så nok at mange liker å ta bilder der, og han vet at når folk tar bilder av andre folk som sitter sånn, så må de betale..Luringen 🙂

    2. Tattavkvinnene: Jeg har fått flere planer for røret også 😀 Ja jeg tror han tjente litt ekstra. Jeg ga hvertfall litt, for jeg tok bilder av han, og synes han fortjente litt for både spill og kreativitet 🙂

    3. Flotte fotoer her i hullet. Det er alltid kreativt å finne nye måter å se verden på og når du har det vakre lyset i bilde nummer to, blir det supert! Trekkspilleren gjorde seg flott han også, sikkert mange som fikk han i linsa da, linselus til gangs. Skulle gjerne hørt hvordan det lød også 🙂

    4. Husker dette røret fra tidligere 🙂 Det blir en veldig fin effekt når lyset er så forskjellig. Morsomt med han som hadde satt seg inn der da xD Det ble sikkert litt ekstra penger i koppen den dagen ^^

    5. Min matgale verden: Ja, den bakken husker jeg, og tok jo bilder jeg også 🙂 Og tusen bilder av Bonnie i tillegg, som hoppet i det høye gresset, og INGEN der hun synes på bildet 😀 he-he Ja, her er det også VELDIG helg 🙂 Deilig 🙂 Spise naturlig tørkede mango, det er jo liksom MEG det da 😀 Klemmer <3

    6. Det må jeg si! Respekt for oppfinnsomheten til mannen der! Og ja, jeg har et tre på toppen av lenn-bakkane, den bratte gressbakken vi gikk ned da du var her på tur. Bildene dine av “hullet” er nydelige. God helg min venn, og nå er det skikkelig helg og .) klemmer<3

    7. Åse Helen: Ja, DUUU var det lenge siden jeg har sett 🙂 Og veldig hyggelig å se deg igjen. Du må komme på blogg igjen vettu 🙂 Er så moro atte 😀 Håper du har det bra hvertfall 🙂 god klem <3

    8. Ritamarita: Ja, jeg må få se om du har noen sånne også 🙂 Jeg har flere ideer for hullet i Oslo 🙂 Mye moro man kan gjennomføre der 🙂 Og jeg skal kanskje fremkalle disse 🙂 Ha en strålende dag du også 🙂 Klemmer så det holder <3

    9. Herlige bilder fra røret 🙂 Morsomt å fange forskjellige stemninger fra samme sted.
      Riktig godt nyttår til deg solstrålen ♡ Håper alt er bra med deg og at året blir fantastisk fint med masse gleder, moro og kos 🙂
      Klem fra hun som er alt for sjelden innom blogg 🙂

    10. Helge: Ja, de to underste har du sett før, men det øverste er nylig tatt. Jeg liker å ta med de gamle også for å se FORSKJELLEN, og likheten 🙂 Ja, lys er viktig for bildet 🙂 Ha en fin fredag .-)

    11. missmommy.blogg.no: Ja, det kan bli mye fint der, mange turister står såklart inni der selv 🙂 Gleder meg til blå himmel og annet der også 🙂 Prøvde kveldsbilde der i går, det ble helt elendig. Jeg har ikke peil på tekniske ting vet du 😀

    12. frufrydefull: Ja, jeg liker å leke litt og prøve ut, og dette røret liker jeg 🙂 Og har flere ideer for bruken her 😀 Ha en strålende dag du også <3

    13. birdbay: Ååå, nå ble jeg glad nå 🙂 Akkurat dette hullet, i forskjellige tidspunkter er sånn som folk gjerne har på sine utstillinger. Men jeg er på LANGT nær god nok teknisk på ting. Blir nok ikke fint nok til noen utstilling. MEN det er mulig jeg lager bilder av dem 🙂 SELV. Ha en fin fredag vinter-fuglen 🙂 Klemmer <3

    14. fruensvilje: Ja, flott hull, og jeg har mer planer for det hullet altså 🙂 Kom på en lur ide nå 😀 Ja, han var smart, og så egentlig litt fornøyd ut der ha satt 🙂

    15. natheless: Ja, jeg synes det er kjempegøy også, å prøve ut samme motiver. Og noen er helt spesielle i forskjellige årstider, trær etc 🙂 Moro, som den alleen din 🙂

    16. Unni: Tusen takk Unni 🙂 Jeg føler selv jeg har et godt øye for motiver etter hvert. selv om det skorter litt på det tekniske. det er ikke det viktigste for meg egentlig 🙂 Håper du får en kjempefin fredag også 🙂 <3

    17. Eva: Å ja, Eva, jeg savner deg på blogg. Bare så du vet det 🙂 Du er savnet, liker de fine innleggene dine 🙂 og bildene <3 Jeg skal ta meg mer tid til bilder framover kjenner jeg. BRUKE naturen litt igjen 🙂 Trenger å røre mer på meg også, for å holde kroppen i form. For DEN er elendig. Fysikken 😛 Kos å se deg her hvertfall. Du gikk glipp av den lille utstillingen min nylig, men det kommer flere du kan være med på 🙂 God klem til deg <3

    18. Ja, det lille røret er så fint. Kreativt og effektfullt på en måte…selv i all sin enkelhet 🙂 Jeg synes det er så fint det ene bildet du har….med isen og det lune lyset 🙂 Elsker det bildet 🙂
      Jeg har nesten ikke fotografert noe de siste månedene. Kameraet mitt har blitt liggende hjemme. Orker ikke å dra det med på de få turene jeg har vært. Men mobilen min har jo av og til blitt brukt.
      Jeg pleier veldig ofte å fotografere rundt vannet jeg går tur rundt. Men det blir jo ofte forskjellige motiv da, siden runden rundt vannet er 4 km lang 😉
      Jeg har som mål å komme litt bedre i gang igjen….om jeg bare kunne komme i litt mer energisk modus snart 🙂 Skal i alle fall forsøke å komme i gang med blogging igjen…En ting om gangen 🙂
      Klem til fine deg <3

    19. Nydelige bilder Frodith! Du tar så mange fine bilder, jeg likte bildene dine av iskunst (på bloggen i går) godt også! 😉
      Han med trekkspillet hadde ikke bare god fantasi, han var smart også, ble sikkert veldig fin klang av å spille inne i det røret! 🙂
      Ønsker deg en strålende fredag! <3

    20. Så flott med den musikanten inni der! Neste gang får vi bilde av DEG i “rammen”! Ja, da jeg har en alé jeg har tatt bilder av i alle årstider. Kjempestilig å se forandringene med farger, løv og lys!

    21. det var et vakkert hull,og han som satt inni merker nok også att hullet luner litt mot den kalde trekken ))
      Her blir det bilder tatt utover fjorden som går igjen hos oss,det er så vakkert og har så mange forskjellige farger og stemninger akkurat som dine fine bilder av oslohullet )

    22. Fy flate for noen bilder:) Unnskyld uttrykket men de var faktisk bare helt fantastiske. Du skulle hatt en foto utstilling på ekte du frodith, for disse var bare helt herlige:) Ha en nydelig fredag flinkeste du:)

    23. stilig med vinkling av verden gjennom et rør. jeg er absolutt ikke kreativ med kamera. så sånne ting ville jeg aldri ha tenkt på en gang. Men man får være god til det man er. 🙂 Ha en strålende dag 🙂

    24. Så flotte bilder:) og veldig oppfinnsomt av han:) dette hullet vil jeg gjerne prøve å fotografe en dag:) flotte det første der Med den fine himmelen i:) ha en super Fin fredag gode du:)

    25. Dette har vi sett før her men det er fine motiver. Alle årstider lager mange fine motiver, så det er bare og knipse i vei hele året enten i skogen eller i byen. Men det er utrolig hva lys og farge kan gjøre med et bilde. Og du som er så glad i skygger har oppdaget det for lenge siden. Ha en fin dag.

    26. God morgen 🙂
      Stilige bilder av hullet med forskjelige stemninger 🙂 Han fant seg et lunt lite tak over hode for en stund denne trekkspillmannen 🙂
      Ønsker deg en god dag!

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg