Hvis jeg var en farge…

så ville jeg antagelig vært gul…

En klar gul farge, 

lik solen som popper fram… når himmelen er på det blåeste..

En sterk gul nyanse, som lyser opp LITT

selv når natten er nær…

 

Jeg ville helt klart ikke vært  grå, brun eller beige… 

Uklar og vanskelig å få tak på…

eller svart…som nattens litt ensomme  fargeskjær… 

 

Nei, jeg ville helt klart vært GUL-

…en tydelig farge, lett å gripe…

…lett å se… 

…en farge som lett går sammen med andre…

….og kan blandes og mikses med NESTEN hvilken som helst annen farger i paletten…

uten at det gir noen katastrofale utslag 😉

 

Hvilken farger ville du vært?

 

#farger #gul

56 kommentarer
    1. En regnbue, så jeg kunne gi deg den fargen du trengte i øyeblikket. Og når du krøp til sengs etter dagens gleder og sorger, ville jeg gi deg en blanding av dem alle. Brun for balanse og ro.

    2. Tattavkvinnene: Det er også en ganske LYS farge, og jeg ser på deg som ganske LYS i typen, humøret, personligheten 🙂 Så du er nok rosa ja 😀

    3. ravn73: Mandag er blå, tirsdag er gul, onsdag-brun, torsdag er jeg litt usikker på , fredag grønn, og helga rød…Det tror skyldes litt at søndag er rød for alle 😀 Men ofte har det litt med lyden av ordet, som påvirker meg. TIrsdag, lys lyd, gul. Mandag- a-mørk lyd, blå, eller blåmandag som andre sier også… Fredag er jeg litt usikker på hvorfor er grønn, den bare ER det 😀

    4. Gult er fint, og jeg drømmer meg med en gang bort til sommer og sol når jeg tenker på gult 🙂 Det er en glad farge det er umulig å ikke like ^^
      Hadde jeg vært en farge ville det nok vært rosa. Jeg er vel ganske jentete av meg og liker at rosa både kan være uskyldig og søt, men også sterk og kul 🙂 Så det blir nok rosa på meg <3

    5. Ja du er nok gul som sola – lyser opp i tilværelsen!! <3
      Usikker på hva jeg føler meg som - kanskje blå eller grønn. Ro, natur, håp, fred... Hadde det vært for noen år siden ville jeg garantert sagt lilla - var litt mer lilla før... 🙂
      Hva for noen farger har du på dagene?

    6. Takk for det. Jeg er snart på vei for å treffe Cuskima og Kjersti. Det skal bli koselig. Vi blir litt ferre enn planlagt, så da tar vi et nytt møte snart 🙂 Koselig å treffes. Ha en herlig lørdagskveld <3

    7. Karina Larsen: Jeg har ingenting gult jeg heller 🙂 Men en gul kåpe hadde vært fint 🙂 Men det er mest at jeg kjenner meg som gul, i personligheten 😀 Ha en flott kveld Karina <3 klemmer <3

    8. Gult er kult – uten tvil! Jeg ville vært en klar blå farge. Som en skyfri himmel eller en kornblomst, klart blått hav eller en hylle med blå garnnøster, som man bare må kjøpe fordi fargen er så fin. Blått er flott, og jeg er glad i mange av nyansene 🙂

    9. Gult er så fint, hadde passet deg bra :)) Jeg er veldig glad i gult, men har dessverre alt for få klesplagg i den fargen. Blir fort grått, hvitt og sort hos meg! Jeg hadde nok vært rosa vil jeg tro 🙂 Ønsker deg en fin helg, nyt den 🙂 Klem <3

    10. Joda, men eg føler meg ikkje som ein farge, eg er ikkje like kreativ og kunstnerisk anlagt som deg, så for meg er det næraste å kjem å VERE ein yndlingsfarge å HA ein yndlingsfarge 😉

    11. renate1981: Dette med å VÆRE en farge går ikke på hvilken farge jeg LIKER eller VIL være, men hva jeg kjenner meg sånn ;-D Samme som jeg har med de andre tingene i “hvis jeg var en…”-kategorien min. Jeg har forresten farger på ukedagene også 🙂

    12. Gul har vore favorittfargen min heile tida, sjølv når eg var lita, og “eigentleg” burde likt rosa best… Har kanskje ein viss samanheng med at “Gullars” var favorittprogrammet mitt på Barne-TV (og særleg stort var det at det var frå nabolaget mitt), men har liksom alltid vore gult som har vore yndlingsfargen. Favorittblomen min er kusymra, og sol og sommar = gul! 🙂

    13. Hihi, ja der gikk det litt i surr med fargeblandinga, – var nok litt for tidlig på morgenen!😜 Blått + gult = grønt. 😊 Ha en super dag!😊

    14. Ja du er jo selve solen her inne <3 Du passer til gult 🙂 Gleden er gul - lys og lett 🙂 Sprudlende!
      Jeg ville nok valgt hmmmmmmm tja jeg er både Rød, Grønn og Blå..... Men førstevalget hadde vært RØDT <3 Og fargenyansene er jo så mange 😀

    15. God morgen Gul er en deilig farge og jeg kunne godt ha vært gul jeg ) men jeg velger alikavel grønn,grønnt er selve livet ,det er vår og sommer ,det passer også til alle farger og jeg blir så glad av det ))

    16. Hanne Beate: Min også, som barn :-)Omvendt. Blande blått og gult, så får man grønt 🙂 Men jeg skjønner greia..:-) Og dette med HVIS JEG VAR EN- kategorien min, går på hva jeg kjenner meg som , litt personligheten 🙂 Koselig med din forklaring også <3

    17. Tone: Hvis du ser i kategorien min på bloggen, så har jeg flere sånne HVIS JEG VAR EN…..-ting…. Og der går det på hva jeg FØLER meg som… inni 😀

    18. Mariann Sæther Tokle: Jepp, helt klart blå, jeg SER blå med en gang… Har du farger på dagene også Mariann? For dette er ikke sånn at jeg VELGER å ville være gul, men jeg kjenner meg sånn om jeg skulle sagt en farge som var meg 🙂

    19. Asantemarkedet: Jeg BESTEMMER meg ikke 😀 Jeg føler meg som gul 😀 Akkurat som Hvis jeg var en fugl, ville jeg vært en spurv. Jeg ØNSKER ikke å være det, men KJENNER meg sånn 😀 Jeg er litt rar 😀 Hi-hi

    20. annebe: Jeg har ikke mye klær i den fargen heller, og er vel ikke SÅ glad i den lenger. Men yndlingsfargen som barn.. Men det går mer på hva jeg føler meg som, ikke hva jeg ønsker å være.. 🙂 RImelig lys i humøret, gleder meg lett over små ting, GUL… Og jeg har farger på dagene også jeg 😀 Kos deg i helga du også <3 klemmer <3

    21. dedicat: Det er artig med sånne Hvis jeg var …innlegg. Og det går mer på hva jeg FØLER MEG SOM dette her…enn hva jeg ønsker å være. Jeg har farger på ukedagen også 😀

    22. birdbay: Det er liksom ikke hva jeg VILLE vært, men mer hvilken farger jeg “føler” meg som 😀 Jeg har farger på dagene også jeg 🙂

    23. Gul er en fin farge, det var yndlingsfargen min som barn, men nå er den lilla. Likevel tror jeg at jeg ville vært grønn, ikke det at jeg er så grønn på så mange områder lenger, men det er naturens farge. Jeg er glad i naturen og det er liksom en farge som gir liv + en politisk farge som er riktig for meg. Dessuten henger den sammen med gult også, for om man blander med blått så blir det gult, og det må sol til for at alt skal bli grønt i naturen (klorofyll).

    24. “Se min kjole den er rød som sola……”, he-he ! Må jo synes litt !!! Men rød som sola, det må jo være en solnedgang da, som er rød. Jeg velger meg rød farge, dramatisk og synlig 😉
      Når jeg er i sanghjørnet så popper sanger med gult i seg opp også. Nettopp kommet hjem fra nok en teaterforestilling,herlig, og energien er på topp: “We all live in a yellow submarine” og “Tut-tut, sier onkels bil, den kan kjøre mange mil…….og den er kanarigul” ! He-he, tror ditt fyrrige røde hår blir lekkert sammen med en gul kjole jeg, Frodith 😉
      Ha ei super helg!

    25. Veldig glad i gult..men har ikke mange klær i den fargen :)) Du lyser opp på bloggen i allefall…så fargen passer deg bra :)) Jeg ville kanskje valgt grønt..og den finnes jo i mange nyanser..og slik er jeg også..noen ganger synlig..andre ganger mer anonym :))) Kos deg i helga <3

    26. Vakkert og tydelig.. 🙂 Og synlig.. som du er på en herlig måte her inne:) Hva jeg ville vært?,, Det vet jeg faktisk ikke.. Kanskje grønn.. siden jeg er gammel og håper på en ny vår 😀

    27. Du ville nok kledd å være gul:) Du er nå litt sånn solskinn du da forresten:) Jeg vet ikke riktig hvilken farge jeg ville vært jeg:) Men kanskje grønn som våren:) Ha en nydelig kveld videre:)

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg