Jakten på EGNE fjær.. ;-)

I dag tidlig lå frostrøyken STINN over hele byen… Og jeg innså at det var ikke noe sjakktrekk å ha kastet ALT av sove-pose-liknende klær når vi flyttet i sommer… 

Vel,…om sommeren virker alt så overflødig og jeg var jo mektig lei den svarte dunkåpa..

Men altså…når man møter morgenen nesten med frostrøyk til kaffen INNE i stua… da vet man at man må krype til korset å kjøpe seg en ny gås…. eller and…eller noe varmt, som ikke har lidd før det døde…

Og i min jakt på egne fjær… så møtte jeg faktisk disse to..som så ut til å mer enn nok med å varme SEG SELV…

 

“Hei…. vi bare ligger her og kulern en stund til …ikke sant? Orker ikke å bevege meg en centimeter jeg altså… da TREKKER det så fælt i nakken…”

 


“Hmfr,..fnufunrmr….zzzz….SA du noe?”..

 

Kaldt på elva i dag altså, og Andeby melder at det ikke er HELT sikkert at dunjakke hjelper 😉

 

Har du varm jakke i vinter?

 

#klær #jakke #varme #dunjakke #foto #fugler 

 

22 kommentarer
    1. Varme jakker må man ha, og bukser! Ja, jeg har mitt på plass. Jeg har til og med en skidress jeg ikke har brukt enda!!!! Men nå snør det nå!

    2. Det ser jammen kaldt ut å være and og ligge helt nede ved vannkanten. Det ser ikke ut som andedun er tingen i hvert fall 🙂 Jeg har boblejakke, men nå når det er så kaldt og jeg går til jobben så har jeg ullgenser under,og da ho,der jeg varmen. Og så bruker jeg lue (som du har laget), for med kuldegrader så må jeg ja lue! Fine bilder av endene, og tekstene til er helt herlig 🙂 Nå har jeg kommet hjem etter en herlig kveld med Kjersti og Cuskima, og det var koselig. Nyt søndagen, håper den blir fin. Klemmer <3

    3. fruensvilje: Jeg tror de ligger helt i ro sånn, for å holde på varmen, og ikke bruke noe energi 😀 Kaldt men pent ute i dag. Fikk flere fine bilder 🙂

    4. ladyaugust: Jammen jeg måte jo ut for å jakte på varm jakke 😀 Men kom hjem med den tynne jeg hadde.. Jeg kastet den stygge kåpa mi, var ikke glad i den..Men angrer nå.. Vil ha ny 😀 Endene ville ikke gi fra seg EN liten fjær en gang 😀 Bra du holdt deg inne søs, for du skal nemlig bli frisk snart <3 klemmer gode varme klemmer <3 beste søs <3

    5. Oh du er ute i allslags vær du søs 🙂 Jeg hadde tenkt meg ut men da gradestokken viste -12 ble jeg inne i stedet for men fyr i peisen og bare kos. Har fått ut juletreet også selv om jeg syntes det kunne bare stå der til neste jul 🙂 Jeppsi jeg har supervarm jakke 🙂 Gooodklæmme fine søsklæmmen <3

    6. det var no nydelige bilder da,men uff stakkars ender ,selv med andedun må det være kaldt for dem )) håper du fikk litt andedun til deg selv også).
      Jeg har tynn dunjakke,tykk dunjakke og 2 par termodresser så her er jeg utrustet til uteliv i kulden ja ))

    7. Herlige bilder atter en gang:) De har jo overbygget dun de der:) Det var det vi skulle hatt vi også:) Håper du finner deg en riktig god og varm jakke, det trengs det nå altså:) Ha en fortsatt nydelig kveld:)

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg