Klatredyner del 2…;-)

Jeg var en god stund , i gamle leiligheten plaget med sengemonstre av denne arten. Kjennes som maur og veps og stikker så du ikke får sove.. gammel seng…

Etter vi flyttet i ny leilighet og kjøpte ny seng, forsvant disse monstrene..

Etter senge-monstrene forsvant har jeg sovet som en prinsesse for det meste jeg… Men det har dukket opp et nytt og merkelig fenomen: Klatredynen!! 

 Jeg vet du har hørt om den før… Men for de som ikke har, MØT KLATREDYNEN: 

Der man FØR slet med en dyne som lå i en tull nede ved fotenden, og man rev og slet for å få NOE oppe ved overkroppen for ikke å fryse i hjel….

….der er NÅ alt endret… Nå har KLATREDYNEN overtatt plassen…


Den jobber seg oppover hver natt….Klatrer og klatrer…Og når jeg våkner ligger den som en tull oppe ved skuldrene…Og nede ved fotenden ligger det kun en bit av dynetrekket…Fyllet, selve dynen, er helt oppe ved haken min…

 

Og dette er jo ikke så rart tenker du kanskje…Men for meg er det det…Når det har vært HELT motsatt i årevis…

Jeg trodde en stund det KOM MED LEILIGHETEN på et vis.. 😉 En mystisk påvirkning fra leiligheten…

 

Men det rareste er: Min dyne klatrer oppover som du ser over… Mens Hr Frodihts fremdeles klatrer og siger nedover… Og DET er rart!!! Merkelige saker.. Her må det forskning til tror jeg 😉

 

Klatrer din dyne oppover eller nedover inni dynetrekket?

 

#dyner #seng #klatredyner #søvn

 

 

 

35 kommentarer
    1. karidansen: Den virker heller for stor 😀 og dynetrekket for glatt muligens, men der rareste er at min Og Hr Frodith sin dyne oppfører seg så forskjellig 😀

    2. Ha-ha….Jo , jeg kjenner til det der. Lurer på om det har med at dyna er for lita for trekket? Det fungerer greit med den dyna jeg har nå. Da bruker jeg 2,20 dyne i et trekk som er litt kortere! 🙂

    3. Her går det i vanlig bomull eller flanell, så dyna holder seg på plass inni dynetrekket. Som du er inne på, så tror jeg også at du har så glatt dynetrekk at det er det som er synderen. Merkelig at din og Hr. Frodith sin skal vandre hver sin vei da, og attpåtil at din klatrer oppover nå når den gikk nedover før!😱

    4. Heldigvis er ikke jeg plaget av en dyne som hverken siger eller klatrer. Min er veldig veloppdragen, og ligger akkurat der den skal… Med andre ord, jevnt fordelt over hele kroppen min.
      Kan det være at du er blitt vant med en dyne likte seg best nede ved fotenden av sengen, og så forsøker du i søvne å dra den opp med dette resultatet?
      Min far der i mot hadde et helt annet problem, der var det derimot ham selv som havnet inne i dynetrekket. Ikke bare en gang nei! Nå skal det sies at han var ikke av de som lå veldig rolig når han sov.

    5. Haha .. min del av dyna klatrer over til drømmemannen! Og det er litt irriterende nå som det er kuldegrader i soverommet. Vel ligger jeg fortsatt litt i vinduskarmen fordi jeg er så varm innimellom, MEN når jeg ikke er varm så er det litt kjipt å bare ha lakenet over seg lissom. 😀 Veldig, veldig merkelig. Mulig jeg må skifte ut den dobbeltdyna med to dyner heller? Eller, nei, det hørtes så ensomt ut! Kanskje vi må forsøke å tråkle dynehjørnene fast inni dynetrekket??

    6. Nei ;o Har bare hatt problem om trekket er ødelagt nede slik at den detter ut av trekket ;o Men du kan sette opp ett kamera om natten for å se om hva du gjør på natten 😛 For å se hvordan den klatrer 😛

    7. Høres ikke ut som du ligger rolig om natten, kanskje du har noen livlige drømmer.
      Ellers anbefaler jeg sommerdundyne. Den er fantastisk god, jeg bruker den hele året…

    8. missmommy.blogg.no: Ja, Hr Frodiths klatrer nedover og ligger i en tull der nede…MIN klatrer oppover og er kun dynetrekk nede ved føttene… 😀 Merkelig 🙂

    9. birdbay: He-he, ja mye rart her i verden 😀 Å jasså du har en latsabb-dyne…? 😀 Den vinterdyna… Hi-hi.. Ja, her må det forsking til 😀

    10. natheless: Den oppfører seg mest rart i et av dynetrekkene…Men det rareste er at Hr Frodiths dyne fremdeles klatrer NEDOVER 😀 Hi-hi

    11. Min matgale verden: Jepp, tror forsker – Frodith muligens må inn i saken 😀 Ja, du skal se de er uvenner 😀 Her blir det krim omtrent 😀 klemmer <3 og kos deg i solen...HER er det sol hvertfall 🙂

    12. fruensvilje: Jeg tror kanskje det er dynetrekket som er synderen 😀 Men det er rart at våre dyner oppfører seg forskjellig hjemme hos oss 😀

    13. hahahaha aner ikkje -er morsomt da…eg ahr teppe i sengen blir eg kald slenger eg det oppå, blir eg varm bruker eg bare det istedetfor dyne til eg våkner og fryser igjen 😀

    14. Mine ligger i ro enda så urolig eg ligger OG med hundejente i sengen -så dette fenomet har eg ikkje opplevd siden..eg brukte sånn sateng dritt sengetøy -eg bruker bomull og flanell 🙂
      <3

    15. Nei, sånne dyner har ikke jeg vært plaget med. Heldigvis. Jeg har en dyne som oppfører seg eksemplarisk. Men jeg tror jeg er allergisk mot den likevel. Må nok skaffe meg en allergivennlig dyne tror jeg. Men det er det eneste problemet.
      Ha en deilig dag <3 Klem <3

    16. hm.. Min dyne er flink, den ligger stort sett der den skal.. Men noen ganger våkner jeg av at jeg rister av kulde.. Da har den simpelthen lagt seg på gulvet!
      Du må nok forske mer på dette ja.. En vrien dyne er ikke lett å leve med..
      Ha en fin dag med dyneforsking!

    17. Hehe, ja det var et merkelig fenomen!. Her må det forskes på høyt nivå. Er det dynene som er u-synkrone og ikke på talefot?? Finnes det noe uoppgjort mellom dem? Og kan dere en natt bli vitne til et blodig oppgjør dem i mellom? Spennende 🙂 Ha en deilig torsdag. klemmer<3

    18. Hmmm, forskning må nok til. Men jeg har en teori. Om sommeren dytter du dyna vekk fordi det er for varmt og dermed siger den ned av seg selv. Nå som det er så kaldt fryser du på skuldrene. I søvne drar du dyna tettere og tettere opp mot ansiktet, og så kryper resten etter av seg selv.Min dyne har det med å hoppe ut av dynetrekket. Tror jeg må sy på noen knyttebånd i den åpningen i bunnen av den. Ha en herlig vinterdag! Klemsiklem 🙂

    19. Det er mye å undres over ja:) Vinterdyna mi er så tung at den klarer ikke å klatre tror jeg:) Men sommerdyna derimot, den klatrer alle veier:) Du får forske i vei, og ha en strålende torsdag koselige frodith:)

    20. Mulig dyna er for liten til dynetrekket. For min del har jeg alltid åpningen hvor dynetrekket skal inn ned mot beina. Hvis ikke kan jeg våkne med hode inn i dynetrekket. Bruk ei stor dyne og pakk den rundt deg. Blir det for varmt så ha en liten gløtt på vindu.

    21. Hahaha!! Dynen min klatrer faktisk nedover i dynetrekket så det er nesten ingenting øverst i dyna… Må riste den hver kveld men alikevel så skjer det ting i løpet av natten:)

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg