Livlig lørdag ;-)

Ja…nå så du vel for deg et nytt dikt, på bare bokstaven L….?Etter gårsdagens F-dikt? Men neida… Jeg tenkte bare at dette GODT kan bli både en LIVLIG og LYKKELIG lørdag..

I går fikk jeg endelig kjøpt ny jakke, dunjakke. Og som kjent er jo dunjakker egentlig bare en sovepose man har tredd på seg, og jeg har egentlig hatt et litt sånn “on -off” elsk-hatforhold til det plagget….. ELSKER plagget pga varmen det gir. Ingenting annet som funker i 20 minus.. Men HATER plagget fordi jeg er nødt til å gå å se ut som en Michelin-mann, en vandrende sovepose,  absolutt lite feminin, fin og JENTETE… MEN: 

I går fant jeg en som var innsvingt. varm, mørk rosa og absolutt bittelitt feminin i snittet. Lykken var stor!! 🙂 

For i dag går turen ut med kameraet så klart. Skal undersøke livet ved elva igjen. Og denne gangen blir det med minimalt lite rimfrost i luggen 😉


Snart klar…

 


Is og vann fra i fjor januar…

Nå blir det spennende og se hva DENNE januardagen bringer <3

 

Hva er din plan for dagen?

Har du varm jakke du LIKER?

 

#jakke #kulde #shopping #dunjakke #tur #is #vann #foto

41 kommentarer
    1. Helt enig i det med boblejakker. Min er ikke så veldig “boblete”, men heller ikke så varm. Velger ofte å bruke ei fleecejakke under ei litt kraftig, romslig ytterjakke når det er veldig kaldt!
      Kommer det ordentlig bilde av deg i jakka, eller…? Tegninga er fin, altså, men er litt nysgjerrig på hvordan du ser ut i stasen.:)
      Jeg har vært en liten tur på Lillehammer og kjøpt noen klesplagg i dag – hovedsakelig tynne gensere til å bruke inni tunikaer og lignende, så det kommer ingen “Modellbilder” denne gangen! 😉

    2. margarites: Vi har matet masse ender og jeg tok nok sikkert 200 andebilder for å være SIKKER på å få noe vellykket .-D Hi-hi Og jakka funket SÅ bra 🙂 og følte meg litt finere enn med den svarte dunekåpa jeg stappet rundt i før 😀 klemmer <3

    3. MOONBEAMSCORNER: Det var en super tur, med varm overkropp og iskald rumpe 😀 Fikk tatt masse fine bilder 🙂 Og skravlet med Oslopadda 🙂 Lørdagsklem <3

    4. Mariann Sæther Tokle: Så bra du har hatt fin dag 🙂 Jeg var strålende fornøyd med VAAAARM og fargerik jakke langs elva. Rumpa var kald, men nå har den fått varmet seg i kosebukse og under pleddet…Jeg var helt lilla nesten 😀

    5. dedicat: Den var skikkelig deilig, og jeg fikk virkelig bruk for den langs elva i dag ja 🙂 Fredags-diktet var forferdelig festlig for Frodith 😀

    6. Så herlig,.. sånn dunjakke.. eller som det het i hine hårde dager ”Boblejakke” har ikke jeg hatt på hundre år.. Men har da jakker så det holder. .. nå må jeg scrolle og lese dikt fra deg.. det har jeg visst ikke fått med meg.. ha en vakker lørdag
      🙂

    7. Og hvordan tror du at jeg ser ut i dunjakke, 95 kg og 1,60 høy, det blir en stor vattert kule,hehe. Men jeg har funnet meg en type litt sid jakke på KappAhl, har både svart og hvit, den tåler litt regn, har hette og er innmari god, så det er definitivt favorittjakken min. I dag har det begynt med koselig frokost sammen med barnebarn og sønn, og så har vi handlet mat og nå er det kos med skriving og avslapping 🙂

    8. Helt enig med det du sier om dunjakker. Liker også å se feminin ut selv om vinteren og ikke føle seg som en stappa pølse eller pingvin for den sakens skyld, men når det er superkaldt så blir jeg mest opptatt av å være varm, og blir litt mere sånn “never mind ” over hvordan jeg ser ut he he. Lua godt ned i panna, og to lag med bukser, ikke veldig sexy men lunt og godt. Kos deg med kamera i dag, og pass på at du ikke blir kald på hendene der du holder på med kameraet ditt.Lørdagsklem fra månestråle 🙂 <3

    9. Slit’an med ny jakke 🙂 Godt med noe som gjør at man holder varmen, ute i kulden. Jeg har en blåturkis boblejakke, og om det er veldig kaldt så har jeg en ullgenser under. Men dunjakker er deilig selv om man føler seg litt oppblåst i dem. Det er jo deilig å ikke ha noe ekstra under liksom. Jeg har vært en liten tur ut i solen i dag, 5 kuldegrader og knallblå himmel. Jeg hadde så mye brødrester som jeg tenkte endene kunne få, istedenfor at jeg kastet det. Endene spiste med stor appetitt, så jeg tror jeg må gjøre dette til en vane. Får ta med meg brød på jobben sånn at ungene kan bli med å mate dem. Nyt en fin lørdag. Klemmer <3

    10. Haha, for tiden har jeg adoptert mamma sin ullkåpe og vinter kåpe. Jeg HATER dunjakker og føler meg akkuratt sånn som du beskriver. Du får ikke på meg en ordentlig dunjakke..med mindre jeg får betalt med å gå i en haha. Mamma har dunjakke og dunkåpe, men de har jeg ikke adoptert.

    11. Absolutt mest viktig å være varm enn fin, men bra du fant noe som er begge deler.👍 Jeg så at de hadde 40% rabatt i Desigual-butikken i Oslo, men man må jo finne noe man liker også. Jeg har ei lang jakke fra Ahkka (linket til deg en gang), som jeg er veldig fornøyd med. Her hjemme er jeg endel ute, og da går jeg i en varmedress fra Felleskjøpet, – ikke feminin i det hele tatt, men god og varm. Jeg har lettest for å fryse på beina, men om man kjøper de litt store så det ikke blir for trangt, går det bra. Ellers så jeg en video om en som putta avispapir nedi skoene, kanskje jeg skal prøve det. Ha en super dag med kameraet!😊❄️

    12. Viktig å ikke fryse.Gratulerer med ny jakke. Den var nok fin med innersving! Jeg har en sånn dundigerjakke, men den henger som oftest i skapet. Jeg blir så varm!!!!! Det må være 20 blå før jeg tar den. Jeg liker ullgensere og anorakk bedre når jeg er på tur i naturen. Kos deg på tur. Jeg vet enda ikke hva dagen bringer! Klem 🙂

    13. Vanja: Ja, mye å knipse og jeg tenker meg du får stukket av en liten tur også 🙂 Så synd han har blitt syk da 🙁 Kjempeglad for varm og fin jakke, gleder meg til å gå ut med den på. Da kan jeg kose meg uten å fryse med knipsingen 🙂 Kos deg <3

    14. fruensvilje: He-he, ja… Jeg har vært i Desigualbutikken her i Oslo, men fant ingen der. Men nå har jeg fin, perkusjon performance 🙂

    15. Deilig med slike jakker. Jeg fikk en av Terje for to år siden. Sort mere kåpe enn jakke. Litt innsvinget og veldig deilig.
      Har ingen kort dunjakke, og kan godt tenke meg en for den tar mindre plass.
      Får nyte den jeg har enn så lenge tenker jeg.
      -9 her og deilig. Sønnen min fått feber så blir ikke mye ute tid på meg i dag, men litt skal det bli.
      Mye å ta bilder av.
      Gratulerer så mye og kos deg i dag:)

    16. Tone: Jeg er helt enig, mest viktig å være varm 🙂 Men derfor ble jeg så glad nå, for nå kan jeg være både varm OG fin 🙂 Gleder meg til å ta turen ut i dag, uten å fryse 🙂 Håper du får en fin lørdag Tone 🙂

    17. birdbay: Ja, jeg er skikkelig fornøyd med ny jakke 🙂 Både varm OG fin, det er lenge siden 🙂 Du må kose deg i bursdag da 🙂 Ha en flott dag og god klem <3

    18. fruensvilje: Takk 😉 Ja, mye vasket har mine ikke blitt, har brukt dem lite og kastet dem. Men nå mååååå jeg kanskje 😀 God lørdag connie 🙂

    19. Dunjakke/ boblejakke er helt herlig! Føler selv jeg er en vandrende michellin med den bergans dunjakken min. Men har også en dunjakke slm er kåpeaktig slm du sikkert har sett på flere av bloggbildene mine 😉 men kjekt å ha en god og varm jakke som ikke er så jentete enn å måtte fryse deg ihjel 😉

    20. Herlig at du endelig fant deg en jakke da:) Og på bildet her ser du jo riktig så elegant ut:) Jeg kunne gått med bobledress jeg altså , for å slippe å fryse, kan tenke meg det hadde sett lekkert ut også:) Spennende å se hva dagen bringer for deg da, trippende ute i den rosa jakken din:) Jeg skal i bursdagsselskap og har i grunnen ingen andre planer enn det. Er heldigvis litt mildere her i dag, så da kan man kanskje klare å bevege seg ut døra for en gangs skyld:) Ønsker deg en nydelig lørdag koselige frodith:) Klem fra meg:)

    21. God morgen og gratulerer med ny deilig varm vinterjakke )) jeg har faktisk aldrig sett på dunjakke som en sovepose hi hi men det satt langt inne å kjøpe en ,grunnen min var frykten for å vaske dun,og fortsatt har jeg ikke prøvd) men no har både jeg og mannen dun så jeg må nok ta steget og teste vaskemaskina på en ) min tykke er også rosa,uten feminin snitt,men jente farge hi hi.
      Hvet aldrig hva dagen bringer når mannen er hjemme ) vi får se,en tur må jeg iallefall ha

    22. Min matgale verden: Jeg tenkte plutselig at du kjørte snøscooter, men DET er det jo ikke 😀 Ja, det viktigste er jo å være varm, og i mange år har jeg bare kjøpt sånne posete…og kastet dem når jeg ble FOR lei av å likne en mann…. Men NÅ har jeg forhåpentlig en jeg slipper å kaste med det første 🙂 Hi-hi.. God morgen her, kaffe, mat, skrevet litt, og klar for utelivet 🙂 Klemmer min venn <3

    23. Ritamarita: Ja, deilig med myk start her, jeg koser meg og har skrevet litt og er klar for frokost og tur ut 🙂 Stor klem til deg også 🙂 <3

    24. Margrethe: Ja vi MÅ ut litt også 🙂 Og mye bedre med god jakke 🙂 Da blir fotoopplevelsen enda hyggeligere 🙂 Kos deg du også <3

    25. Eva: Ja, jeg trøster meg litt og ser de andre traske rundt i soveposer også, men PLUTSELIG får jeg øye på sånne som deg, med FINE feminine jakker, og da skjønner jeg at det GÅR an..Og NÅ er jeg fornøyd også 🙂 Så spennende for datteren din, sikkert både moro og spennende 🙂 Gleder meg til å lese om det 🙂 Her er jeg heller ikke veldig vant med så mye kuldegrader som siste uken, men det er helt greit om man har varm jakke. God tur hvis du får en tur til mamman din da 🙂 Klemmer lørdagsklemmer <3

    26. Jeg har to dunjakker, begge damete i modellen, og en kåpe. Men er usikker på om den er dun. Men den gir litt sånn følelsen av å kle på seg en dyne 😉 Også den innsvingt og feminin i formen. Trøsten er at alle andre også må kle seg i store uformelige klær 😉
      Jeg har for en time siden levert datteren min til hennes store ildprøve, Camp Refugee. Og jeg kan love at som den hønemoren jeg er, kommer jeg ikke til å få fred i hverken hode eller kropp før hun er vel hjemme sent i morgen ettermiddag. Men skal blogge litt om det senere i dag 🙂
      Ellers så håper jeg å gå en tur, og å besøke mamma 🙂 Det er -6 grader her nå. Sikkert kaldere hos deg. Men her er vi ikke så vant til så mange minusgrader 😉
      Ha en strålende fin fotodag. Kos deg masse 🙂 Og bra med ny jakke 🙂
      Goood lørdagsklem fra meg <3

    27. Det blir liv idag i løyper, bkker og blant trær. Har lyst selv men har besøk så derfor blir det ingen skitur. Det blir vel litt smårydding, småinnkjøp og kanskje en kafe vi besøker. Ha en fin dag.

    28. Så deilig med ny jakke, for i 20 minus behøver du litt mer ja. Ikke så kaldt her, men faktisk minus 6 i dag tidlig, snø har vi og fått, helt uvant 🙂 Og sånn innsvinget variant er jeg og fan av, blir så feminin og fin i innsving. Jeg har “arvet” jakke fra en av guttene som jeg bruker til scooterjakke, den er hverken innsvinget eller feminin, med tett og deilig varm å kjøre scooter i. Ikke det at jeg kan det i denne snøen da, nå må jeg gå 🙂 Ha en varm og god dag langs elva. Her skal vi ut og bære litt ved, hele familien 🙂 klemmer<3

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg