Stokkendenes revansje ;-)

I mitt hode har liksom stokkendene vært et KJEDELIG foto-objekt de siste årene.. De kan komme av det er hundrevis av dem langs elva her, og i jakten på noe SJELDENT er disse Donaldene liksom nesten “i veien” for eventuelle andre fugler… De trasker i vei, og er ikke noe spektakulære hverken i bevegelser eller utseende…

Svaner er liksom VAKRE, MAJESTETISKE, ELEGANTE og bittelitt SKUMLE… Men stokkender er liksom bare akkurat det: ENDER!! Dørgende kjedelige…  

VEL….det var inntil i helga!! Plutselig dukket det opp noen ender som oppførte seg nærmest som HUNDER 😀 Nå skal det sies at vi hadde med brød, og at det var nok noe av årsaken til denne litt sirkus-aktige oppførselen. Vi kunne nesten dressert dem hadde vi hatt bedre tid… 😉

Han kom rett mot meg , og så RETT inn i linsa. Skikkelig linselus, fotoshoot-sugen. Det var ikke jeg som holdt brødet, men den kom likevel rett i mot meg og stirret intenst inn i linsa…Ikke det minste kjedelig spør du meg. Og dette bildet er ikke zoomet altså, han VAR helt i øyet på meg …

Et øyeblikk trodde jeg den ville BAK kameraet…

Og han og kompisen hadde en spenstig dans for oss…og sto “på to” (vel det gjør de jo alltid…men du skjønner) og strakte hals… Som to hunder ute etter noe godis 🙂 

Ja, jeg må virkelig si at stokkendene fikk sin revansje på meg 😉 Jeg skal hvert fall IKKE beskylde dem for å være kjedelig flere ganger 😉

 

Synes du ender er kjedelige? 😉

 

#fugler #ender #foto

43 kommentarer
    1. Synes og har alltid synes at ender er ganske fascinerende der de går og vagger og gakker.. haha. Liksom de fuglene jeg ikke synes er skummel. De er bare søte.

    2. Therese Bråthen: He-he, jeg er mest redd svaner, ikke ender 😀 Og denne her skal jeg klappe om jeg kjenner den senere en gang 😀 He-he klemmer <3

    3. margarites: Ja, neste gang har jeg planer om å klappe en 😀 Lurer på om den hakker meg da?? 😀 Ble fine og morsomme bilder av nysgjerrigheten hvertfall 🙂 Klemmer <3

    4. natheless: Ja, og jeg er ikke redd for endene hvertfall 🙂 Så de kan jeg få nærbilde av, neste gang skal jeg klappe den litt tror jeg 😀 Svaner er skumle 😀 Ha en fin kveld Natheless <3 klemmer <3

    5. Så utrolig fine ender, å kjempe fine bilder 🙂 Du fikk virkelig tatt blinkskudd av de. Jeg syns ikke de er kjedelige, jeg syns de er drit skumle 🙂 hehe Men de er kjempe fine på bilder da 🙂 klemmer <3

    6. Haha litt sånn tenker jeg og. Ender er bare ender, og de er der jo hele tiden. Jeg fikk et litt annet syn på dem i høst. Jeg hadde litt god tid før jeg skulle inn i Grieghallen på IA-konferansen. Da fikk jeg se to hanender som sloss om samme dame (tror jeg da). Det endte med at den ene anden skubbet den andre ut i vannet. Litt action altså, de lå ikke bare i ro og solte seg eller tigger mat. Men så nært dem som du var her har jeg ikke vært tror jeg, så jeg tror jeg får tøffe meg litt en annen dag. Klemmer <3

    7. Superbilder! Jeg synes de er stilige. Jeg har også møtt dem på denne måten. Fine farger de har og så mye mer rolige enn svaner som kommer etter deg!! For det er ekkelt det.

    8. Søtmonsen ): Ja, det var den samme ene anda som er på de andre bildene, som var nærgående og som strakte hals 😀 Skikkelig morsom kar 😀 Ha en super dag du også 🙂

    9. dedicat: Ikke sant, jeg er jo en av fugle-arten selv 😀 Sjef for svaneklubben og alt 😀 Vet ikke om du har lest innlegget om meg som sjef for svaneklubben, men jeg er altså sjef over den 😀 Ha-ha

    10. Karina Larsen: Ikke sant, ikke det minste kjedelig han her hvertfall 😀 Han danset også så fint 🙂 Og mye skyldtes nok brødet. Men jeg hadde ikke noe brød, men han gikk rett i linsa på meg 🙂

    11. Unni: Ja, denne hadde en veldig spesiell personlighet også 😀 Og VI folk ser vel rimelig kjedelige og like ut i flokk vi også, hvis vi skulle se sånn på det 😀 he-he Ha en super dag 🙂

    12. morsmiddag: Nei, det var ikke en kjedelig and det her hvertfall 😀 Vanngalleriet gikk bra, det ligger i kategorien : Galleri Frodith på høyresiden av siden min 🙂 Hvis du vil se 🙂

    13. Hanne Beate: Ja, han var helt villmann , han ene 😀 Og ville nesten opp på fanget 😀 he-he morsomt 🙂 Ha en super dag du også .-) Klem <3

    14. dvergpinschere i mitt hjerte: Ja, den var skikkelig morsom 😀 Han kunne jeg virkelig tatt mer bilder av om det ikke var så kaldt 😀 Koste meg med å knipse han ivrigste 🙂

    15. etdiktomdagen: Det er en og samme anda som var riktig så nærgående 😀 Hi-hi, og han er en av de på det nederste også 🙂 Ha en super tirsdag selv 🙂

    16. Artige bilder, dyr er alltid seg selv på bilder. Lurer på hva de tenkte da de så deg? Ha en fin kveld.

    17. Altså ender ja… ja det vrimler jo ikke akkurat av de på disse kanter. Men det er jo ikke rart at de oppfører seg sånn ovenfor deg.. de har sikkert adoptert deg og ser på deg som en av sine 😀

    18. Alle har vi vår egen sjarm, ikke sant!? Personlighet. Tror dette gjelder ender også jeg! Forskjellige individ der også! Og disse her var fotogene, nysgjerrige og litt frempå. Likte litt ekstra oppmerksomhet. Og sikkert sugne på noe godt! 😉
      Fine bilder ble det iallefall, helt sikkert! 😉 Og sikkert en morsom opplevelse for DEG! <3 Som du nå deler med oss.. Tihi.. Takk! Og en fin dag ønskes deg!

    19. Inge ting i naturen er kjedelig, noe er mer fascinerende en andre ting, noe er vakrere en andre, men dog ikke kjedelig mere jeg 😉
      Hvordan gikk det med vann galeriet ditt?

    20. Så flotte farger på de endene, og absolutt ikke kjedelige. Her pleier vi ikke å komme så nære innpå ender, så har ikke fått studert de så nøye, – da er det ekstra fint med bilder fra deg. Ønsker deg en strålende dag!😊

    21. Endelig kom bilder av disse endene da..;-) Kjempe fine bilder! Jeg syns ikke de er kjedelige..Flotte farger, og herlig blikk på den ene du ble godvenn med… 😉

    22. haha… De er jo bare fantastiske:) Bildene er helt herlige:) Og det er farlig å beskylde noen for å være kjedelig:) Ønsker deg en morsom og begivenhetsrik dag:)

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg