Hjææælp meg!!! Bloggproblem, anonyme kommentarer og innfyllings-tull!!!

I 3 -4 dager nå har det vært noe TULL et eller annet sted… Når man er rundt og kommenterer blir man super-frustrert. Jeg kan gå inn til en blogger, lese og kose meg, og skal til å kommentere…og så ser utfyllingsfeltet for kommentarer SÅNN ut:


Ja, altså hvis du vil se nærmere….SÅNN da: 


Null og niks er automatisk innfylt, (Det pleier det å være) , og så må man i gang å fylle inn selv… Det spiller ingen rolle om jeg bruker Eksplorer eller Chrome eller uansett nettleser… Nettbrett eller maskin. Samme dritten… 

 

Neste gang jeg går inn for å besøke SAMME bloggeren, (jeg måtte teste ut det) så ser det SÅNN ut: 


Altså fylt inn og fint…


Så det er ikke hos en spesiell blogger som har en feil i designet… 

Samme problemet dukker opp  hos UANSETT hvem jeg besøker. 

1 av 3 ganger fylles det inn automatisk, og resten må jeg fylle inn selv!!! 

Jeg ser at det er flere med samme problemet, for det dukker opp MAAAANGE annoyme hos meg om dagen, og det er for at folk ikke har sett at det mangler innfylt i kommentarfeltet. 

 

Jeg HAR mast på blogg.no, og de sier det ikke er noe DE kan gjøre. Fikk forklart at det er enten et nettleser -problem… eller en spesiell blogger jeg besøker sitt problem…i designet.. 

Denne teorien passer ikke. For det er hos alle jeg besøker til ulike tider. Ikke en spesiell blogg. OG det er ikke en spesiell nettleser, for jeg bytter,og samme skjer… I tillegg, hvis nettleseren tillater innfylling 1 av 3 ganger er det jo ikke en sperre hos DEM heller?? 

Tenkte det var greit å gjøre flere oppmerksomme på at de flyr rundt og er anonyme på bloggene, og HVORFOR de er det…

 

ER det noen som leser dette,  som skjønner noe av dette og kan hjelpe å  LØSE det?? 🙂 

 

#bloggsupport #bloggtull 

88 kommentarer
    1. Hei hei!
      Jaggu har det begynt å funke igjen. Jeg har ikke forandret på noen innstillinger på min nettleser. Kanskje har blogg.no innsett at feilen lå hos dem. :-))
      Ha en fin kveld. 🙂

    2. Vera Lynn: Ja, jeg tror også det er DE, men de sier selv NEI. Dette har vart siden tirsdag minst. Og det er noen blogger, som blogg.no også sier, som har det som et fast problem pga designet de har, så når vi kommer dit , til dem, vil det alltid være tomt i feltet. Men dette her gjelder ALLE jeg besøker, og ikke bare de spesielle.. Nei, irriterende hvertfall. Vet flere prøver å si fra nå, håper det hjelper om de får litt flere beskjeder,om samme problem..

    3. fruensvilje: Ja, det er bare tull, kan ikke være nettleseren, for det virker jo av og til , og av og til IKKE , hos en og samme blogger 😛 Ja-ja, får håpe det går over..

    4. Jeg vet ikke hva som er årsaken til dette, men det ser ut til å komme å gå. Fra tid til annen så må jeg fylle ut alt selv, også nå hvor jeg skulle kommentere hos deg. Så er det bra veldig lenge, før det dukker opp igjen… De andre gangene dette har skjedd har det bedret seg ganske fort, men nå har det jammen holdt på en stund.
      Det MÅ jo være hos blogg.no problemet ligger, for jeg tviler sterk på at det kan være nettleseren.. Har forsøkt flere uten at det har noen betydning. Kanskje de har vært inne å gjort noen oppdatering, og så har man ikke tenkt på at det vil påvirke andre funksjoner. Jeg har ikke noe belegg for den påstanden i dette tilfelle, men jeg vet at sånne ting kan skje hvis man ikke har sånt i tankene.

    5. akbhandy: Det var det samme svaret jeg fikk 🙁 Det kan da ikke plutselig bli sånn at nettlesere som har funket helt perfekt før plutselig har bestemt seg for å tulle annenhver gang man går inn! For det er jo ikke konsekvent. Blæh! Blir så irritert 🙁 og det med NOEN blogger som har lagt inn kode som kan hindre… Det gjelder jo ALLE bloggene jeg har som bloggvenner 🙁 grrr. Ja, ikke vet jeg hvem som skal gjøre noe med det, men det er ikke logiske svar man får hvertfall…

    6. Fikk dette som svar fra blogg.no :
      Dette ligger mest sannsynlig i din nettleser, du kan be den om å huske ting og
      automatisk fylle det ut.
      Noen blogger har lagt inn kode som kan hindre dette.
      Gir meg ikke med dette svaret, så har send ny mail.

    7. jeg har hatt det samme problemet noen dager ,merkelig om alle fra nord til sør skal ha samme nettleser feil i flere dager.Men dette innlegget oppførte seg normalt no da hi hi

    8. Søtmonsen ): De sier NEI, når jeg spør dem. At de ikke kan gjøre noe..Men nå har flere sagt fra…For alle har jo problemer… Så får de kanskje se på det igjen 🙂

    9. Jeg fikk også samme problem for ett par dager siden ;o blogger jeg har kommentert på før og sånt, så sto plutselig ikke navnet og sånt der lenger. Gjør ikke det nå heller. Kanskje det er blogg.no som har noen problemer?

    10. missmommy.blogg.no: Ja der ser du, det er noe tull hos deg også 😛 Nei, hvis du BARE må fylle inn url-feltet så er det kanskje en egen problematikk. Vi andre må fylle inn ALT nå om dagen.. 😛

    11. missmommy.blogg.no: Hvis du leser i kommentarfeltet mitt, så ser du det gjelder maaange. Jeg har f eks vært inne hos deg mange ganger nå for å sjekke, og jeg må fylle inn HVER gang hos deg…I dag… i går kunne det være 2-av 4 ganger hvor det dukket opp av seg selv og resten måtte jeg fylle inn selv…

    12. men da eg hadde det problemet hadde flere enn meg det -de som leser din side leser jo ikkje min,men flere kommenterte hos meg at de opplevde samme -så eg tror blogg.no har en glitch
      pluss nå er det mercur retrograd da skjer alltid dritt og møkk med tekniske duppeditter..

    13. natheless: Tror hvertffall det hjelper om flere sier fra. Akbhandy har også sagt fra. Det er maaaange som har sagt til meg nå at de har problemer, og da er det fint om blogg.no får vite det kanskje, så må de lete med lys og lykter for om det KAN være de som må finne ut av det likevel…? 😀

    14. Moffeliten: Det har aldri vært nødvendig å trykke på den før, det ligger noe systematikk et annet sted. Men jeg HAR prøvd det også faktisk, for jeg var helt rabiat tidligere i uka 😀 Hjalp ikke det heller.. Ja, jeg skriver det bare om igjen jeg også, men det er litt irriterende om man skal besøke og kommentere hos mange…

    15. Det har vært sånn her også 🙂 Jeg trodde det var fordi jeg hadde slettet all historikk nå nettopp men da er det ikke det. Når mange nok har klagd , da må de prøve å finne ut av det. Slik har det vært før også når man har klagd på noe.

    16. Jeg har opplevd det samme, men skriver bare inn opplysningene som trengs. Av og til faller dette ut, men da er det bare å skrive det igjen.
      Har du husket å trykke “Husk Meg”?

    17. Det varierer litt, før idag kom det ikke opp men akkurat nå gjorde det det. Et annet problem er at det er vanskelig å få lagt inn kommentaren. Jeg har opplevd flere ganger at det står at kommentarfeltet inneholder en ugyldig kommentar-id og at jeg må ta kontakt med bloggeren. Hvis jeg da trykker på tilbake-pila og prøver på nytt, pleier det å gå bra. Noen ganger må jeg gjøre det flere ganger før jeg får det igjennom. Har du opplevd det?

    18. karidansen: Jepp, me too. Godt å høre det er alle som har samme problem, noe må bli gjort, men hvem skal vi si fra til, hvis ikke blogg.no kan..?

    19. Jeg har samme problem om dagen, men tror at jeg stort sett har husket å fylle ut så jeg ikke fremstår som anonym. Akkurat nå står det ferdig utfylt, men jeg har måttet skrive det en del ganger de siste to dagene! 🙂

    20. Nå var jeg kjapp med å viske ut hva jeg sa her først.. da hadde jeg sikkert blitt utestengt fra blogg.no.. takk for at du sa i fra,, jeg fulgte med på dette i starten.. men det er en stund siden. sukk..

    21. eg må fylle i alt hos deg når eg skriver hos deg i dag,men det har eg jo måtte hele uken og nå er det hver gang eg kommer hit
      anyway ha en vakker lørdag eg skal kravle meg på posten
      klemmerier <3

    22. eg hadde det jo sånn da du mente eg ikkje hadde fyllt i skikkelig -alt var rett og alikevel fikk eg ikkje kommentarer fordi det plutselig ikkje sto Cuskima hos folk selvom eg fyllte i og klikket du på Lin kom du jo til meg,men,men svar på kommentarene kom ikkje frem til meg
      så logget eg meg inn og ut av blogg.no….restartet maskinen….skrev det inn igjen og da virket det..men er jo ikkje sikkert det samme som skjer her….

    23. Ja! Utrolig frustrerende! Ingenting utfylt her nå, men nå visste jeg heldigvis om det. Sikkert kommentert anonymt i øst og vest uten å tenke over det i dag jeg 🙂

    24. Ritamarita: Det er det som er problemet, det TULLER!! Ikke noe systematisk feil…Er helt på bærtur hele systemet… Og jeg driver og diskuterer fremdeles med han på blogg.no. Håper flere sier fra..

    25. cuskima: Problemet har vært ille siste uken ja. Og det hjelper ikke fylle ut EN gang skjønner du, like ille når jeg kommer inn neste gang her… Det dukker opp utfylt 1 av 3 ganger…hos samme bloggeren, resten er det tomt… Jeg gikk inn og ut hos fasjiondoll/karinals blogg 4 ganger, og det var faktisk annenhver gang… 😛 Blæh. Men ingen som kan hjelpe…

    26. MOONBEAMSCORNER: Ja, jeg lurer veldig hvem som kan gjøre noe med problemet, når ikke blogg.no kan…men håper det dukker opp noen med en lur ide 😀 Klemmer tilbake <3

    27. natheless: Var egentlig veldig greit å finne ut at det var noe de fleste sliter med om dagen…For da er det ikke MIN blogg, og heller ikke er det EN spesiell blogg, med et bloggdesign sitt problem… Men det er noe STØRRE, som jeg håper “noen” finner ut av ….Har du sagt fra til blogg.no, eller er det bare meg som har sagt fra? 😀 Ha en fin lørdag du også 🙂 Klemmer <3

    28. dette skjer hos meg hele tiden og spesielt siste uken har eg merket det
      nå har eg kommetert hos deg så da er det fyllt ut når eg er tilbake..men må fylle ut på hver blogg hver eneste dag denne uken

    29. Tattavkvinnene: Prøv å legg merke til det nå, det dukker nok opp hos deg også… Se om du kommer opp innfylt om du går inn neste gang… Skikkelig irriterende… Og ingen som kan gjøre noe liksom..

    30. Ritamarita:Hos meg er det fra gang til gang når jeg går inn… Og flere som har kommentert nå her sier de måtte fylle inn hos meg…men ikke du altså …? Skikkelig irriterende 🙁

    31. birdbay: Nei, ikke noe spes galt hos deg, eller hos meg,for mange jeg har snakket med nå (les kommentarfeltet) har det likt… Det må være et mer generelt problem.. en eller annen plass..

    32. akbhandy: Har du snakket med blogg.no? Jeg lurer på om flere har snakket med dem, eller bare meg. Jeg sa i fra for 3 dager siden, og har hatt en “diskusjon” med en derifra. Jeg sendte nylig en ny melding om at det er maaaaange her som nå opplever det samme.

    33. Det er akkurat det samme her ganske frustrerende, må være oppmerksom hele tiden da jo:) Men det går seg forhåpentligvis til:) Tro egentlig det var m det var noe galt hos jeg, mea er det da alts ikke det) Ønsker deg en fortsatt flott lørdag:)

    34. Oi, dette har jeg ikke lagt merke til. Jeg vet noen blogger jeg går inn på for første gang har dette problemet, men ellers har jeg ikke sett at det har vært sånn før. Men nå var det faktisk tomt hos deg! Jeg trengte ikke fylle inn da, trykket bare i feltet og valgte piltast ned, for maskinen husker det jeg har skrevet tidlige, men da må man jo være litt mer obs. Merkelig at blogg.no ikke kan gjøre noe med det, dette er jo helt klart et problem som ligger hos de når så mange opplever dette :S

    35. Du er slett ikke alene om problemet, det er hos meg også. Mange kan jeg ikke skrive kommentar til heller, for det tar mange sekunder mellom hver bokstav kan man si. Men som oftest går jeg ut og inn igjen, og så er alt greit. Umulig at det er nettleserene, for jeg bruker også flere for å se om det blir bedre. Hos meg er det også anonyme nå, og det har jeg aldri hatt før. De får jo neppe svaret mitt heller, så dette er kjedelig som fy! Vi får håpe blogg.no skjerper seg og skjønner at det er noe rart! Ha en fin lørdag da vennen. Klemmer i fleng! 🙂

    36. Erfarer akkurat det samme om dagen, og jepp uansett hvilken blogger jeg er innom. Fort gjort å bli anonym, for en er jo så vant til at alle disse tingene ligger pent og pyntelig på plass utfylt i boksene sine… Håper noen vet hvordan det kan rettes opp da ??? Lørdagsklem fra Månestråle 🙂 <3

    37. Ingvild: Ja, det er det jeg ser nå at MAAANGE har samme problemet. Og mange blir anonyme hos meg også, så jeg vet ikke bare jeg sliter nå. Heldigvis holdt jeg på å si.. Jeg tenkte et innlegg var greit , for da blir andre oppmerksomme også, OG kanskje noen vet en løsning.. 🙂

    38. Nå kommenterte jeg nettopp et annet innlegg hos deg, måtte skrive inn navn og nummer….skulle jeg til å si (og skreiv det :p).
      Nå måtte jeg skrive inn igjen hos deg, sjøl om jeg nettopp hadde vært inne. Ser det er tilfellet hos flere jeg har vært innom…..men noe råd har jeg ikke. Men det er irriterende at det er slik.
      Håper noen finner ut snart…..

    39. margarites: Denne gangen er det litt annerledes. Jeg har også vært borti at noen bloggere har noe tull i SITT design, og da blir det problem når jeg skal kommentere hos dem. Da ligger feilen hos dem. MEn denne gangen gjelder det ALLE bloggvennene jeg har . Jeg kan gå inn og ut hos samme blogger med 2 minutters mellomrom, og noen ganger innfylt og andre ganger ikke.. Når man er rundt og skal kommentere hos mange er det faktisk utrolig irriterende at dette ikke løses… Vet ikke hvem som kan hjelpe meg jeg nå…for blogg.no sier det IKKE er dem..

    40. Elin Slåen: Ja, nei, etter to klager dit og de sa det ikke var dem, så vet jeg ikke hva jeg skal gjøre… Det er hos ALLE jeg besøker, så det er ikke bloggerene denne gangen. Jeg vet noen har det trøbbelet i designet sitt, men det er noe ANNET denne gangen, for det er hos ALLE jeg besøker, og ca 1 av 3 ganger fylles det inn og resten ikke… Helt tullete 🙂 irriterende. Gidder nesten ikke blogge pga det..

    41. Det der er irriterende! Jeg ser oftest at dette skjer hos meg når jeg bruker nettbrett og legger igjen kommentarer. Her får jeg heller ikke opp alle bildene som er hos de forskjellige, ser kun en liten firkant der hvor bildet skulle være. Jeg har vært anonym en del ganger av denne grunnen, men da har innehaveren (du bla) vært flink å gi beskjed, sånn at nå prøver jeg å være veldig våken og se at navnet mitt faktisk står der. Men det er rart at det bare er noen ganger det blir sånn. Jeg er ikke teknisk nok til å skjønne hvorfor…

    42. Jeg har hatt samme problemet i lenger tid på ulike blogger. Veldig tilfeldig hvem det er og ene dagen kan det være den ene mens den andre kan det være den andre og så omvendt.
      Men nå er det leneg siden sist jeg hadde det problemet, så jeg veit i grunn ikke. Men jeg også har mange “anonyme” på bloggen min plutselig, så jeg skjønner jo at det er mange med dette problemet fra tid til annen. Litt irriterende, for jeg har ikke alltid oppdaget det selv heller og har dermed kommentert “anonymt” på innlegg jeg helst ikke skulle vært anonym på 😛 Men når jeg har oppdaget det har jeg bare lagt inn en ekstra kommentar om at den og den anonyme er meg.
      Litt rart at blogg.no ikke veit hva som er den egentlige grunnen :/

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg