De grusomme valgene!! ;-)

Nå er det nok noen som piler avgårde med halen mellom beina….for det VET hva som skal skje… Jeg kan være riktig så OND innimellom, og da gjør jeg “slemme” ting…He-he..

 

For dette er leken som vi hadde som barn, hvor man ble stilt overfor all verdens EKLE valg, og man MÅTTE velge en ting. Her er det ikke love å si : “Jeg ville ikke tatt noen av delene”! For skal man følge barndommens slemme regler, så MÅ man velge en av tingene.. Sånn er det bare!… Det er nemlig DE reglene som gjelder i denne leken. Og jeg regner med du overlever det hele uansett … 😉 Det er bare TO SETT med valg …Ett svar på spørsmål 1 og et svar på spørsmål 2:-)

Så da er spørsmålene altså:


(Her er bildet fra MIN dag på Operaen som ballet-danser 😉 )

 

Og NESTE spørsmål:



Så da var dagens spørsmål klare altså ??

 

Og nå stiller jeg meg her og venter på svarene… Så får vi se hva vi får ut av det 😀

 

Ha en fin dag med utrolig mange vanskelige og ekle valg 😉 

 

#valg #ekkelt #lek

 

30 kommentarer
    1. gåååd for en krise!
      Jeg må bare svare…:)
      1. Jeg danser..
      2. Kom med edderkoppen.
      Kommer vel til å få mareritt når jeg legger meg snart…:)

    2. Jeg ser du har rukket å publisere svarene allerede, men disse er så morsomme at jeg svarer nå likevel 😀 (har ikke lest “fasiten” enda)
      1) Åh herre, ingen av delene hadde blitt noen suksess! Men jeg tror, selv med min ikke-tilstedeværende kroppsbeherskelse, at dansen hadde blitt finest. Jeg ser det nesten for meg! Haha
      2) Denne var skikkelig ekkel, jeg kan ikke fordra edderkopper, men er jo livredd disse store slangene xD Tror likevel jeg hadde valgt slangen. WÆ, håper ikke den er giftig!?

    3. Den første er pest eller kolera… Men her er mine valg.
      1. Det må definitivt bli å synge med min ikke så altfor vakre og rustne stemme. Da ville publikum etter noen strofer stormet ut, og jeg kunne stå der å synge til en tom sal.
      Dansen er utenkelig, for jeg er en stor og romselig dame. Publikum hadde definitivt fått latterkrampe av å se meg danse, og det hadde ikke vært noe morsomt for meg.
      2. Denne er enkel… Jeg ville helt klart ha valgt edderkoppen, for jeg bare elsker dem. Kunne ha gått rundt med den, helst en tarantella, hele dagen.
      Slangen kan man bare glemme, for jeg bare hater dem…., grøss!!

    4. Hei!
      Las dette nå 🙂
      Jeg ville sunget i en opera så godt jeg kunne :-S !!!!!! oh solemio!!!!!!!!!
      Og jeg ville holdt en slange i ett minutt og håpt jeg ikke svimte av eller ble bitt…… edderkopp hadde jeg ikke taklet da jeg har fobi for alt som hetter vevakjerring eller edderkopp. Alt heter edderkopp for meg, selv hvor bitteliten de er hehehehehehe 🙂
      Joda……. kanskje jeg hadde overlevd en operaforstilling uten at salen ble tømt…… og holdt en slange 🙂

    5. egentlig burde eg bare latt være å svare for dette var helt grusomt….men danse ballett for synge er eg helt ubrukelig i selvom eg er flink å nynne…..forresten du sa jo ikkje vi måtte ta solo….så eg kunne gjort som vi gjorde i kirken når vi lot som vi sang med sånn munn opp og ned..ja det vil eg.og slange……EG HATER EDDERKOPPER og sjekker sengen hverk kveld

    6. Ja, takk til alle forslag! Trengte ikke å gjøre valg her, he-he 🙂 1) Jeg har ikke sceneskrekk og elsker å synge og å danse 2) Jeg er overhodet ikke redd for krypdyr eller insekter
      Så da kunne jeg gjort alle disse ting, dog ikke så grasiøst som en riktig ballerina, he-he 🙂

    7. Hehe, du da! Men altså, jeg kunne godt sunget i operaen jeg, ikke at folk hadde gått av hengslene, men det kunne blitt en morsom forestilling da. Og siden slanger er mer rolige enn edderkopper, tar jeg helt klart å holder en slange et minutt, men heller ikke et minutt lengre:) Ha en strålende kveld, her blåser det sånn at jeg er redd taket skal fly avgårde:) klemmer<3

    8. Nå er jeg glad i både og danse og synge……..tror jeg ville valgt dans, men da måtte det være en komisk rolle. Hadde valgt slangen framfor edderkoppen, for slangen kan jeg få godt tak på! Edderkoppen bare spinner seg vekk i full fart, og da har jeg ingen kontroll OVER HODET! 😛

    9. God kveld i stuen! Det var nå litt av noen valg som kommer her, men valgene er rimelig lette selv om jeg helst ikke ville valgt noe.
      Jeg ville danset i balletten ( måtte bare lært meg ballett først), og så ville jeg holdt en slange! En edderkopp kryper jo av gårde, vet ikke hvor lett det er å holde den i ro. En slange derimot kunne jeg holdt rundt hodet og under kroppen en plass – sånn at JEG hadde hatt litt kontroll med hvordan den kunne beveget seg.
      Når yngste datteren var ca 5 år og tvillingene 7, så var vi i Borås og ungene fikk holde en slange. Når minsten fikk slangen begynte halen dens å finne veien mot hodet hennes og hun sa “hjelp meg mamma”. Hvorpå jeg svarte “nehei” og trakk meg unna. Han som passet slangene fikk heller ta den. Men han tok den og kom mot meg og lurte på om ikke jeg også ville holde den…. Nei takk sa jeg og stormet ut. Mannen måtte ta ungene med seg 🙂 men i dag hadde jeg helt sikkert vært mye tøffere… Kremt.. Klemmer <3

    10. Hjelpes. Her var de noe hyggelige valg ja! Haha
      Om jeg mååå velge blir det nok dans, latt denne potetkroppen svinga seg rundt! Hadde blitt litt av et syn, garantert mange likes på YouTube grunnet kløning og urytmisk og stiv som en stokk , men heller de en og knust alle ruter og vinduet i bygget med sandpapirstemmen her! Hahha
      Nummer 2:)
      Den var enklere:) hahah

    11. Vet ikke helt jeg men kanskje snust litt på begge delene tenker jeg.
      Man må prøve det man kan her i livet så alt er jo moro. Ha en fin kveld.

    12. haha, nå er du jammen ikke særlig grei:) Jeg ville danset, selv om jeg ikke kan danse ballet:) Og jeg tror jeg ville holdt i en slange, da jeg tror at den kanskje holder seg mer i ro en edderkoppen:) Ønsker deg en flott dag:)

    13. Du altså…..men må man, så må man…
      Jeg har nok gått for…eller danset for operaforestillinga.
      Slange eller edderkopp….kommer an på størrelsen. Ene datteren min ble så opphengt av at hun ville holde i en slange da vi var i LA, så en kveld i Hollywood sto hun med en stor, gul slange rundt halsen….så jeg får være like tøff som henne og velge slangen. Uææææ….

    14. Dette var lett! 😉 Tihi..
      Jeg elsker å danse, og har vært på mange oppvisninger! 😉 Jeg kan ikke ballett.. Men det hadde jeg bare måtte lært da! 😉
      Slange har jeg holdt i, allerede, og det var kjempe gøy! 🙂 (men edderkopper er jeg nok ikke så glad i nei..)
      Dette var moro Frodith! 😉
      Ønsker deg en fin dag! <3

    15. Hehe, bra vi ikke skal gjøre det i virkeligheten, men det ene alternativet er mye bedre enn det andre:
      1. Jeg er helt håpløs til å synge, og en gang jeg skulle synge litt for junior fikk jeg beskjed om å la være (han hater synging da, både å høre på og gjøre det selv). Derfor blir det ballettdansing, selv om jeg er litt usikker på mine evner til tåspissdans.
      2. Jeg hater slanger og grøsser bare ved tanken, og de gangene jeg har sett en i skogen, har jeg hoppet høyt og løpt langt avgårde. Edderkopper derimot er helt greie dyr, ihvertfall om de ikke er altfor store.
      Ønsker deg en flott dag, nå har det blitt mildere også!🌞

    16. God morgen 🙂
      Jeg hadde nok valgt balletten da altså. Selvom jeg neppe hadde egnet meg som ballerina :p
      Det andre valget er verre. Og det kommer litt an på strl på både slangen og edderkoppen. Men jeg trooor jeg hadde gått for slangen. Ikke noe glad i noen av de, men ikke hysterisk heller 😉

    17. God morn frodith!
      Vel, æ trur æ ville valgt å danse æ.. Like å synge men ikke opera…
      åså vil æ helst holdt en slange, enn en ederkopp.. Å holde en slange e faktisk noe æ håper å oppleve en dag!
      Du va flott på bilde btw!

    18. Litt av noen alternativer. Jeg liker så godt å se ballet, men danse i operaen? Jeg velger å synge jeg. Aååååååååååaaaa!!!!! Edderkopp? Nei, jeg holder heller en slange. Ha en fin dag selv om du utfordrer oss sånn!!!!!

    19. Ja nå var du ekkel! hihih.. Men tar utfordringen, som jeg også ofte gjorde som ung..Jeg ville ha danset..Der kan man improvisere litt..og evt gjøre litt morsomt ut av det..;-) også ville jeg holdt en slange..Den føler jeg at jeg kan holde munnen litt unna meg… En edderkopp kravler og er nære huden min..Så jeg ville ha Danset, og holdt edderkopp! (tenkte ikke veldig lenge engang…) Ha en god dag!

    20. God morgen!grøss og gru!
      Jeg ville nok sunget i operaen tenker jeg:)
      Og det måtte blitt en edderkopp ! Men det er mulig jeg hadde besvimt eller noe! Men slanger er utelukket totalt! 🙂 ha en super dag gode du:)

    21. Morn morn. Ja denne leken husker jeg fra barndommen. :-)) Den var fæl.
      Så var det å velge i dine alternativ.
      1. Må nok velge balletten. Ikke det at jeg har ballettkropp, men føler jeg behersker dans mer enn sang. :-))
      2. Her er det som å velge mellom to skrekkscenarier. Men velger å holde en slange. Den frykten har jeg overkommet litt, for jeg har prøvd å holde en slange.(stolt) Men edderkopper greier jeg ikke riktig ennå. Men det er et mål.
      En fin dag til deg.

    22. God morgen 🙂
      Første spørsmål ville jeg helst ikke svart men må da velger jeg danse prøver hvertfall.
      Andre spørsmål definitivt holde edderkoppen i hånden for slanger er jeg livredd for. 🙂

    23. Æsj….. sånne MÅ – VALG altså, hehe…… men jeg resonnerer slik:
      1. Jeg måtte sunget, for jeg har IKKE en ballett-danse-kropp…….
      2. Ååååå jeg hater begge deler……. men slanger mest. Så jeg måtte holdt en edderkopp og satsa på at den satt heeeelt stille!
      Klem 😉

    24. skal vi si GOD morgen til dette ? uff jeg vil jo si ingen av delene til alle spørsmåla eg da,men må mann så må mann
      Da går jeg for å synge i operaen hi hi,har da hals til å skrike eg ))
      Så ville eg nok tatt en edderkopp framfor en slange,slange bare makter jeg ikke

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg