Frodiths Foto-challenge: Gul

Dagen i dag er GUL. Og hva passer bedre enn diktet jeg skrev 8. januar da?

 

 

Hvis jeg var en farge….

så ville jeg antagelig vært gul…

En klar gul farge, 

lik solen som popper fram… når himmelen er på det blåeste..

En sterk gul nyanse, som lyser opp litt…

..selv når natten er nær…

 

Jeg ville helt klart ikke vært  grå, brun eller beige… 

Uklar og vanskelig å få tak på…

eller svart…som nattens litt ensomme  fargeskjær… 

 

Nei, jeg ville helt klart vært GUL-

…en tydelig farge, lett å gripe…

…lett å se… 

…en farge som lett går sammen med andre…

….og kan blandes og mikses med NESTEN hvilken som helst annen farger i paletten…

uten at det gir noen katastrofale utslag 😉

 

 

 

Ha en strålende lys og fin lørdag , jeg skal ut å jakte på GRØNN 😉

 

 

#fotochallenge #foto #fotoutfordring #gul

51 kommentarer

Siste innlegg