Jeg lurer nå på….

 

#valentines #forretningside #gaver #kjærlighet 

52 kommentarer
    1. Tattavkvinnene: Jeg synes det er koselig at folk setter pris på hverandre, uansett hvilken dag jeg 🙂 Jeg fikk bare litt lyst å sette fokus på dette da jeg følte det tok litt av reklamemessig. OG fordi jeg har lagt merke til at en del folk blir litt ensomme og gruer seg fordi de er single.Men bare kos deg du , det er deg vel unt <3 🙂

    2. Jeg synes denne dagen er veldig koselig, og det er fint med en påminnelse om å spre litt ekstra kjærlighet, MEN jeg mener ikke at ting trenger å koste så mye. Å bare være sammen og gjøre noe koselig er selvfølgelig mer enn bra nok, også må de som har midler til det og lyst kjøpe disse sydenturene og diamantringene.
      I fjor fikk vi ikke feiert så mye for da var i vi bursdag, men året før stakk jeg ut brødskiver i hjerteform og serverte noe ekstea godt til middag. Noe mer hokus pokus trenger det ikke være ^^

    3. Vera Lynn: ikke sant! Derfor jeg setter dette litt på spissen 😉 Vi kan være glade i folk når som helst og ikke bare når andre vil tjene penger på det 🙂 Jeg har kjæresten min, men vi feirer ikke denne dagen. Men vi koser oss sammen, både den dagen og andre 🙂

    4. Det gjorde det nok… Denne trenden med Valentine Day og Halloween har kommet snikende fra over kjølen, og mange har tatt i mot dem begge med åpne armer. Nå har ikke jeg noen kar som jeg kan overøse med Valentine kort og andre komersielle garver, eller bli oppvaktet etter alle kunstens regler.
      Det er jo ikke gavene og alt det der som gjør at man er glad i noen.. Jeg tenker at det å være sammen er langt mer viktig :o))

    5. Ja jeg er enig med deg. Jeg synes ikke man skal kjøpe gaver i dyre dommer. Jeg vet i hvert fall at jeg ville sette mer pris på en uventet handling ( ferdig frokost eller middag feks) enn en dyr gave. Jeg har det jeg trenger, og omtanke er mye mer verdt…synes jeg da. Men jeg synes det er koselig med røde hjerteballonger rundt om i butikkene. Min kjære får ingen gave på søndag, men en god frokost sånn som han pleier 🙂

    6. margarites: Andre får gjerne feire, jeg bryr meg ikke 😀 Men jeg kjente bare at i år ville jeg sette litt fokus på dette for det tar så overhånd. Det mases og selges og alt skal være dyrt.. Og jeg har sett mange nesten grue seg til den dagen fordi de er single.Så derfor fikk jeg denne lille tegningen i hodet, og den ville bare ut 😀 klemmer <3

    7. JA det kan vi lure på 🙂 Jeg har aldri feiret Valentinsdagen, jeg ser jo at butikkene fylles opp, men det er greit for meg. Kanskje jeg ble litt miljøskadet det ene året jeg hadde i Texas? For der begynte butikkene å fylles opp midt i januar! Jeg synes det er litt hysterisk her, men samtidig tenker jeg at man selv bestemmer…i alle fall vi som er godt voksne. Jeg vet ikke om de unge føler dette som et større press. Det er jo morsdag også på samme dag i år, og det er heller ikke en dag som feires. Jeg kjøper blomster til mammaen min, men det blir ikke noe ut over det. Kanskje jeg får hinte til egne unger at det kunne vært koselig med blomster 🙂 Nei jeg tror jeg kjøper meg en bukett selv…fordi jeg har lys til det – uavhengig av dag og tid på året. Klemmer <3

    8. Helge: Ja, mange handler mye da også. Jeg har morsdag hver gang jeg besøker mamma 🙂 Har ofte med blomster 🙂 Men uten at det er noe spesielt.

    9. Folk har vært glade i hverandre til alle tider og butikkene vet og sette pris på det. Så det blir bare mere og mere av det her i landet, det meste impotert fra USA. Skulle ikke forundre meg om skikken med fars- og morsdag er derfra også. Mange handler jo litt til de dagene også.

    10. Eg vet du ikkje har det 😉 og eg ser jo egentlig at det ikkje bare er du som føler det slik….og det er jo lov.eg bare syns det trenger jo ikkje å være ene eller andre -eg tvinger jo ingen til å feire noe de ikkje ønsker…eg bare syns det er trist at de som vil hele tiden skal høre at de omtrent er forledet av handelstanden og det fryktelige USA 😀
      handle er frivillig og USA har ikkje funnet opp alle de feiringene vi påstår -det er bare at de som ikkje har så mye helligdager feirer ofte andre dager 🙂
      Men samme gjelder mange andre land…… I brazil har de en superspesiell dag ingen syter over…:D
      I Tyskland har de oktoberfest..aldri hørt noen føle seg tvunget til å drikke øl selvom den også feires i andre land :D:D:D

    11. cuskima: Jeg har heller ingen pistol 😉 Så det er bare å feire i vei, uten fare for liv og helse .. Jeg bare tar det opp fordi jeg synes det er for mye fokus på TING og penger og dyrere og mer og mer… Men jeg tvinger ingen til å la være, jeg er bare en bitteliten blogg, så sikkert ingen som merker at jeg snakker en gang 😀

    12. Unni: Ja, jeg synes det er litt for mye mas om det, og det skal helst være dyrere og dyrere.. Man kan være glad i hverandre uansett hvilken dag. og personer 🙂

    13. sku ønske folk kunne slutte å klage sånn over at vi feirer kjærligheten
      Selvsagt kan vi feire hele året for vi nordmenn er jo så viden kjent for å være så utpreget romantiske at vi trenger jo aldri et lite push i baken for å faktisk gidde å gjøre det lille ekstra.
      Det som er så fint med alle som alltid feirer er at dere kan velge å la være…..men de som ikkje alltid feirer eller kanskje ikkje er så flink…kan ta mot til seg….eller de kan bli inspirert….eller kanskje de for engang skyld kan være litt hyggelig og søt mot sin kjære..denne ene dagen.som IKKJE er oppfunnet av av Amerikanerer eller handelstanden..men er flere tusen år gammel hendelser…
      Eg syns det er veldig trist at romerske soldater var mye mer romantisk enn dagens menn og kvinner tydeligvis..jammen ikkje rart eg ikkje finner noen som passer for meg 🙂
      Eg trenger ikkje blomster og sjokolade….men litt ekstra oppmerksomhet og noe kjekt for bare meg…hadde vært midt i blinken <3<3<3
      Eg vet det er endel som er allergisk mot all slags feiringer...men hvorfor må det likssom trakkes på de som vil?
      Er jo ikkje en eneste pistol innen rekkevidde som sier noen må gjøre noen ting i dette landet når det gjelder feiring -man må hverken feire bursdag, brullupsdager,Valentines, Jul,Påske eller noen som helst dag..fritt valg 🙂
      Eg skal feire megselv OG kjærlighetn <3<3

    14. Godt spørsmål! Det lurer jeg også på.. Og jeg kjenner, at jeg blir litt, bittelitt, provosert også. Det kommer nok et innlegg om dette fra meg, snart, kjenner jeg! :-p 😉
      Håper du har en nydelig dag! <3

    15. Vi har ikke pleid å kjøpe noe til hverandre den dagen, har ikke gjort noe ut av denne dagen egentlig….. Det er jo enda en feiring vi har lånt av amerikanerne…..og sikkert et kjøpepress i noen miljøer… 😉

    16. Hanne Beate: Ja, jeg er enig. Men for det meste går det meg hus forbi…Men i år ville jeg sette litt fokus på det DUMME ved dette 😀

    17. Eva: Helt enig , FOR mye fokus på disse dagene og alt man skal kjøpe. Man kan være glad i folk hele året, venner , kjærester og samboere, og man kan vise det når som helst, med blomster eller en klem eller gode ord. Det kjøpegreiene er bare dumt, og trist at det skal være bare NOEN som skal føle seg sånn eller sånn.. Jeg har f eks aldri morsdag, er ikke veldig lei meg for det, men jeg vet noen som er, som ikke fikk barn. Viktig å huske på alle tenker jeg, så folk ikke blir så utafor på sånne dager ..

    18. tepausen.blogg.no: Neida, jeg er ikke så veldig provosert jeg heller, det var bare en tanke som slo meg da jeg sto og ventet på t-banen en dag, at det er mye mas om dette, og jeg har faktisk sett at det er noen som gruer litt fordi de er single. Jeg er samboer, vi har aldri feiret denne dagen. Er ikke vokst opp med det. Morsdag er jo også en sånn spesiell merkedag. Jeg pleier noen ganger å ta med roser til mamma på en HELT vanlig søndag, og så sier jeg: Gratulerer med morsdagen 🙂 Og da sier hun alltid, at det er jo ikke i dag.Og da sier jeg at HVER dag kan være morsdag 😀 Og glad blir hun uansett 🙂

    19. Jeg synes det er litt slitsomt med sånne dager, hvor mange forventer at man skal gjøre sånn og sånn. Det er mye viktigere at man viser at man er glad i hverandre litt sånn innimellom og ikke bare én gang i året. Halloween synes jeg nesten er enda verre, for jeg forbinder den tiden med Allehelgensdag hvor man minnes de som har gått bort. Da synes jeg det blir helt feil å kle seg ut som stygge monstre og skremme folk. Morsdag og farsdag er koselig synes jeg, men kanskje litt også fordi det har eksistert så lenge at det har blitt en tradisjon.

    20. Ja, man kan undres over alt man skal “lære” av amerikanerene. Det er jo en koselig tradisjon, men den er dum fordi den lett kan gjøre ensomme mennesker, enda mere ensomme. Som julen f.eks. Dem som er ensomme, kjenner ekstra på det når det kommer merkedager.
      Handelsstanden koser seg jo….som alltid. De har klart å innføre Halloween, Valentines, og fra før av har de jo påske og jul også. Og hva blir det neste? St. Patricks Day kanskje, eller 4th of July? Jeg synes noe er unødvendig, mens noe er koselig. Men liker ikke at det skal være sånt et fokus på å kjøpe ditt og datt.

    21. Jeg forstår hva du mener. Jeg har valgt å ikke bli provosert av slike reklamer. Men om noen hadde ønsket å dra på tur allikevel så hvorfor ikke overraske med en tur som en Valentines/morsdagsgave? Men jeg ønsker slettes ikke diamanter, sydentur eller ny bil på Valentines/morsdagen. Blomster holder og ja jeg hadde blitt glad for en hage eller fuglebok…. Tenker på hva slags bok jeg skal kjøpe til mannen min. Han har blitt hekta på krim

    22. tepausen.blogg.no: Hvis det ikke hadde vært SÅ mye fokus på det hadde det vært greit. Når det meste handler om salg og dyre gaver, synes jeg det blir feil. En syden-tur skal visstnok være den perfekte gaven.(reklame selvsagt for salg av turer…) Da fikk jeg hakeslipp….og synes det blir litt drøyt.. Jeg vet mange single som gruer seg.. Jeg feirer både samoberen og andre jeg kjenner andre dager i året, og ikke nødvendigvis med dyre gaver. :-DJeg setter det så klart litt på spissen 😉

    23. fruensvilje: Ikke sant, for mye fokus på gaver og penger og handesltanden synes jeg.. Noen gruer seg fordi de er single.. Hadde ikke ting tatt så VELDIG av, hadde det vært greit liksom. Jeg så nettopp reklame for tur til syden som den perfekte valentines-gaven…. fysj 😀

    24. natheless: Ikke sant? For mye mas nå om ting og tang og diamanter og turer til syden.. Man kan si på hvilken som helst dag at man er glad i noen 🙂 uten at det koster penger, og det kan være til alle rundt seg.

    25. dvergpinschere i mitt hjerte: Det er akkurat derfor jeg tar den opp. Jeg vet mange gruer seg nesten, og det er høye priser og store gaver som er det viktigste i det man ser rundt seg hos handelstanden så klart. Jeg tenker at vi kan være glad i folk HELE året, og vise det hver dag, uten å kjøpe ting nødvendigvis 🙂

    26. Anonym: Ja, det er det jeg synes også. Det er mas om den dagen i ukesvis i forkant, og folk som er single gruer for dagen nesten. Vi feirer ikke den dagen, men det hender seg jeg gir kjæresten mi,n eller noen andre jeg liker, en oppmerksomhet ellers i året 😉

    27. Ja de gjorde nok det. Jeg synes slike dager er helt ok. Frokost på sengen er en fin ting å gi til dem som liker det. Du kan gi et kort med gode ord og det er ikke grenser for hva du kan gjøre for å vise at du er glad i noen. Valentines dag er flott for da blir en minnet på å si noe til dem en er glad i. Alle er ikke flinke til å huske på det i hverdagen >3
      En kan jo ringe dem en er glad i eller sende en melding <3
      Selvfølgelig var folk glad ihverandre før Valentinsdagen kom men nå er den her og bra er det <3

    28. Ja det tror jeg )) men da ble dei elsket for den dei var og ikke som i dag da det meste handler om gaver ) vi har ingen tradisjoner med feiring av valentinsdag,så her blir det en vanlig dag,skal vi gjøre noe spesielt den dagen må det bli en fjelltur sammen ))

    29. Å ja da, vær trygg. I gamle dager kunne de ha en kjærlighetsdag når som helst. Mannen plukket kanskje en bukett med markblomster til sin utkårende, og jenta bakte lekre kaker de kunne kose seg med. Hun strikket nye strømper til gutten, og han skar ut noe fint i tre. Ingen dag måtte fortelle dem at det var nødvendig å bry seg om hverandre på en uvilkårlig dag i året.Vi feirer ikke så veldig den dagen vi, men en kake med hjerte på kan jeg da bake! 🙂

    30. Joda..det gjorde det..og ikke alle er like glade i denne dagen! Jeg mener at man skal gi små oppmerksomheter ellers i året. Ikke bare på en sånn dag! Men tror mange trenger en påminnelse! og ja, da får de ha det da.. Jeg mener det er kjøpepress, og tull.. Men det er mine tanker! 😉

    31. Ja det kan du godt lure på! Akkurat som man må ha en valentines day for å vise noen at man elsker dem?! Haha! Handelstanden gnir seg i hendene og rosene går opp 50 % i pris! Det er helt latterlig!

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg