Duggvåt morgen (reprise)


 

Duggvåte perler i gresset..

Snart skal de pryde håret hennes…

Nesen trykket mot ruten..

Dråper på nesen, dråper på vindusglasset..

Fine små veier mot vinduskarmen..

 

Lusekofte og pyjamas..

Bustete hår…

Kalde skritt  mot linoleumsgulvet…

Raggsokker og kaffekopp  i hånd..

Tar plass ved siden av nesen hennes…

 

To neser trykket mot ruten..

To dråper på vindusglasset..

Renner stille nedover hver sin vei …

Kommer sammen til EN dråpe..

Som en diamant i halsgropen hennes..

 

 

(Fikk bare lyst å vise deg dette diktet jeg skrev i otober..Det var litt samme følelsen da jeg sto opp i dag, selv om det er såkalt vinter 😉 )

 

#dikt #høst #dugg #kjærlighet 

24 kommentarer
    1. ladyaugust: Ja, vi skal gå i Italia, på tur. Det kommer innlegg om det snart her. Du må se på de bildene, stedet ser ut som godteri-by. Så fargerike hus at det ser ut som eventyr 🙂 Oi, bananer <3 Det er jo nesten like godt som sjokolade 😀 Må se på oppskriften 🙂

    2. Høres ut som en super dag 😀 Her har mesteparten av dagen gått med til å være dritsvimmel men så gikk det litt over og jeg fikk susa ihop friterte bananer etter egen oppskrift og nå er jeg bare skikkelig mett hahahaha Uff prolaps er vonde greier, så bra at hun er bedre. Hvor skal du på tur, bursdagstur? Kos det med fargen og bollene 😀 klæmmesidelengsklæmmen <3

    3. ladyaugust: Ååå takk for det søs 🙂 Jeg har hatt så fin dag. Jeg har møtt søsters, den andre du vet 😀 Og vi har vært på kafe. Jeg har ikke sett henne på en måned nesten, pga hun har hatt prolaps i ryggen og bare ligget en måned… Og nå var hun bedre og vi koste oss. OG snakket om bursdagen min i mai, og turen vår 🙂 Nå spiser jeg kokosbolle og HAR farget håret igjen 🙂 Klemmer med begge armer 🙂

    4. Etdiktomdagen: Så koselig at du husket det. Jeg liker jo å skrive, når jeg har tid, og det er noe spesielt som trigger meg 🙂 Ja, mye fint i våren også , gleder meg <3 Kos deg du også <3

    5. Karina Larsen: Her nytes det 🙂 Møtt søsters i dag, vært på kafe og sett på klær. Har farget håret her nå. Og spiser kokosbolle 🙂 Håper du koser deg også 🙂 Jeg er på vei inn snart til deg <3 klemmer <3

    6. annebe: Ja, det var litt sånn her i dag også, litt snø, litt vått i hår, dråper på glass, sludd og sladd…Men kosetreff med søsters 🙂 Og farget håret her nå 🙂 Kos deg med god mat, jeg spiser koskosbolle 🙂 Klemmer <3

    7. Vera Lynn: Ja, det kan tolkes sånn 🙂 Man kan legge det man vil i det. Jeg hadde bare en sånn spresiell stemning når jeg skrev det 🙂 Det kan også være et par 🙂 Jeg tenkte ikke på noen spesiell når jeg skrev…Det er mer en følelse, og noe som vil ned på papiret 🙂 Rare greier 🙂

    8. Nydelig det der..lett å se for seg også :)) Vått her i dag …først snø…så slaps :)) Kos deg med kvelden.vi skal ha spagetti og kjøttsaus i dag..enkelt å godt :)) Klem <3

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg