Skrytepaven in action ;-)

Mulig at jeg er litt rar… eller heldig..For jeg er vokst opp i et hjem blottet for Jantelov. Heller motsatt. Vi fikk alltid høre hvor mye vi var verdt, og at vi skulle LIKE de vi var.  Derfor har jeg egentlig IKKE noe problem med å si noe pent om meg selv.

Å si noe fint om seg selv, like den man er, ha god selvtillit og tenke at det er fint å se de gode sidene hos seg selv, betyr ikke at man tror man er BEDRE enn andre…  Man bare setter pris på den man SELV er.

Så her 2 dag

i Miss Mommys “utgjøre-en -forskjell-challenge”:

 

 

1. Jeg er snill og omsorgsfull mot både folk jeg kjenner og ikke kjenner

2. Jeg positiv og opitimistisk

3. Jeg er engasjert og kreativ

 

Og der ble det faktisk mer enn 3 😉

 

Er du flink til å skryte av deg selv?

 

#missmommy #skryt #rosesegselv #challenge 

 

 

52 kommentarer
    1. Det var 3 egenskaper som jeg har fått inntrykk av etter å ha blitt kjent med deg her inne! Du er en flott dame Frodith, med en fantastisk utstråling! Herlig å høre at du er en skrytepave, det er noe vi alle burde være! 🙂

    2. Synst ikke du er rar i det hele tatt jeg 🙂
      synst det er en bra egenskap bare det at at du har det så fint i deg! 🙂
      Alle burde vært flinke til og rose seg selv, og ikke synst det var så uhorvelig vanskelig.
      Så det er en bra ting det også! 🙂
      Alle tingene satt som perfekt på deg!! 😀
      håper du har en fin kveld snuppings <3

    3. Tattavkvinnene: Ja, jeg synes også det, men mange har kjempeproblem med å si pene ting om seg selv, derfor jeg kanskje er litt rar 😉

    4. Synes det er en god egenskap å kunne rose seg selv og være stolt av den man selv er. Det er en stor forskjell å være fornøyd med seg selv og å tro man er bedre enn andre 🙂

    5. Hanne Beate: Kos deg masse på hyttetur da 🙂 Ja, synd med at mange blir fortalt hvor lite verdt de er. Og foreldre prøver nok å veie opp, og det hjelper vel litt. Men jammen må vi alle ta et tak 🙂 Jeg forteller det bare til andre når det passer sånn, at vi sitter og prater om SÅNT 🙂 Men inni meg vet jeg om dem alltid 😀

    6. spisogspar: Ja, jeg synes det er viktig å kunne se sine gode sider, og er ikke redd for å fortelle om dem. Liker den jeg er 🙂 Dumt med den janteloven. Den gir jeg blaffen i 🙂 KLemmer <3

    7. karidansen: Det er det jeg mener, man trenger ikke tro man er bedre enn andre, selv om man ser at man er masse verdt og har god selttillit 🙂 Neida, skrytepaven er bare en tulleoversfkrift 🙂

    8. Vera Lynn: Du er helt klart masse å skryte av, det er vi alle sammen 🙂 Men jeg skjønner om noen har trykket deg ned, at det er vanskelig å være vant med å se det . Uff, at det finnes sånne lærere.. God klem <3

    9. Kjempeviktig med sånne foreldre, da takler man livet bedre og tåler mer motgang. Det er mange barn og ungdommer som opplever mobbing, men med foreldre som stadig sier hvor mye de er verdt så oppveier det mye av det negative. Jeg forteller ikke andre om mine positive sider, men det er viktig å si det til seg selv og høre det av andre. Ønsker deg en flott helg!💕 Her blir det hyttetur og pilking fra idag til imorgen😊, uten internett.

    10. Alle de tingene Jar jeg absolutt et inntrykk at du har! Du er veldig snill og engasjerende og ikke minst kreativ;) duber rett og slett god!! Vi må bli flinkere å skryte av oss selv rett og slett ! Jeg er ikke så flink, men skal så
      Absolutt bli flinkere til det 😉

    11. Jeg har kjent mye på janteloven, og er nok ikke så flink til å skryte av meg selv.Men det er fint og viktig å se verdien i seg selv 🙂 Klem <3

    12. Så flott at du syntes det er enkelt og. Det eg vil ungene skal kunne og. Prioriterer aleine tiden med dem til at vi kan tenke gjennom alt det gode og posetive om dem. Syntes det er så utrolig viktig <3
      Så flotte egenskaper du har :))
      Ha en fin kveld videre :))

    13. Ja, det er lov å skryte litt! Og det er flott at foreldrene dine var bevisste i forhold til dette. Det er forskjell på å være fornøyd med seg sjøl/se sine positive sider….og det å være en skikkelig “skrytepave”. En skrytepave tenker jeg på som en “blei” som er ute etter å imponere…….og da er man jo kanskje ikke så trygg på seg sjøl likevel? Slik sett opplever jeg slett ikke deg som en “Skrytepave”! 😀

    14. Jeg er ikke flink til å skryte av meg selv.. Blir jeg bedt om å si noe fint eller bra om megselv, ja da blir jeg stille. Syntes nemlig ikke jeg er noe å skryte. Mye enklere å komme på noe negativt. Tror dette kan tilbakedateres til mine 4 første år på skolen, hvor jeg hadde en lærerinne som gjorde alt for å trykke meg ned. Jeg var og er ord og tallblind, så du kan jo tenke deg hvor festelig det var på slutten av 60 tallet… :o((

    15. Flotte egenskaper! og jeg tviler ikke, for du virker som en veldig snill og god person!

    16. Det er en god egenskap å se gode ting i seg selv. Så der har du skutt en brennende pil mot janteloven. Og det har den bare godt av 🙂
      Jeg er dårlig på å skryte av meg selv i grunnen. Men skal forsøke å lære arvingene mine å bli litt flinkere 🙂
      Fredagklemmmm <3

    17. Kokosboller er digg, jeg fant føre jul slike fulle esker med de og jeg kjøpte 2 esker hahaha bare gjett at jeg spiste maaange 🙂 Kos deg søs og jeppsipeppsi <3

    18. Ja dette stemmer sånn som jeg kjenner deg 🙂 Og det er ikke skryt men ramme alvor 🙂 Det er viktig å se positivt på seg selv, for om man liker seg selv tror jeg det blir lettere å like andre også. Jeg skryter nok ikke så mye av meg selv, men litt senere skal jeg legge ut et lite skryteinnlegg av sitteunderlaget mitt. For Jeg klarte det jeg! Klemmer <3

    19. Nei, jeg er ikke flink til å skryte av meg selv og det er egentlig så dumt! Men etter kommentarer som sårer, blir man litt stille. Jeg jobber med saken. Janteloven burde avskaffes helt den! Du er en herlig, leken, kreativ og hjelpsom frøkenfreken med ben i nesa, gode smil og masse latter synes jeg! 🙂 Skryt på du, for alt er sant! Klemsiklem 🙂

    20. ladyaugust: Ikke sant, janteloven hadde dårlige levekår i vårt hus heldigvis 🙂 Ja en fin utfordring, og jeg er med. Moro med sånn utfordring 🙂 Nå har jeg veldig lyst på kokosboller 😮 klemmer søsklemmen <3

    21. Unni: Ja, god oppvekst er viktig for grunnlaget INNI en 🙂 Og jeg er så takknemlig for min oppvekst 🙂 Ååå, så koselig du sier det Unni <3 God klem <3

    22. Etdiktomdagen: Jeg er veldig takknemlig for den oppveksten jeg har hatt, den gjør også at jeg så positiv og optimistisk, og har det veldig fint her i livet for det meste 🙂

    23. Herlig å vokse opp på den måten! <3 Alle burde det, synes jeg! Alle burde lære verdien av seg selv, og å sette pris på den man er! <3 Du er en flott og herlig person Frodith! <3 FredagsKlem

    24. Helt topp!!!!
      Så flotte skryteting og egentlig slik vi alle burde være <3
      Men vi er jo alle litt av alt det du har der tenker jeg.
      Så herlig at dine foreldre har løftet dere frem og fortalt dere at dere er gode som dere er og at dere skal like den dere er <3
      Veldig flott altså.

    25. cuskima: Hi-hi, ja skrytepaven 🙂 Viktig å si litt pent om seg selv, og jeg ER jo disse tingene 😀 Og det er sikkert du også, eller noe annet fint <3 🙂 Klemmer i lassevis <3

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg