“And i solnedgang”..

Det var jo en tid, da jeg vokste opp da “Elg i solnedgang” var et hett tema for bilder. Det var “Elg i solnedgang”-bilder i alle hjem , ELLER “Gråtende barn”-malerier…. Litt harry, men mange som hadde dem like fullt ..

Men har du noen gang hørt om “And i solnedgang”? Kanskje ikke like mye SVUNG over den tittelen…Ikke like masjestetisk dyr, som den gedigne, staselige elgen?? 
Vel.. Men like fullt vakkert, kanskje litt “romantisk”, om et andepar kan være det … Men hvertfall utstråler de en viss RO disse bildene… Og DET var litt av poenget

For Charlotte79.blogg.no ga meg nemlig i oppdrag å finne et bilde med RO, og så for seg at deg var mildt sagt UMULIG midt i sentrum. Og ikke skal jeg si hvordan lydene var rundt meg på dette bildet, men at det visuelt utstråler RO, det tror jeg.

Så da sier jeg bare igjen: Oppdrag utført!!

Håper jeg får godkjent 😉

 

 

Husker du “Elg i solnedgangbildene” og “Gråtende barn”?

Hadde du de i huset der du vokste opp?

#ro #fotooppdrag #bilder #foto #andisolnedgang #elgisolnedgang #oppvekst

37 kommentarer
    1. Jeg husker godt Elg i solnedgang, vi hadde nemlig en lampe med det motivet. Min tante hadde en reproduksjon av Gråtende barn på veggen, og jeg husker godt tapen på veggen som var svart med fargerike blomster :o))
      And i solnedgang fungerer helt fint det også :o))

    2. charlotte79: Så godt å få godkjent 😉 Ja, spesielle bilder, og nå er de jo skikkelig retro og moderne om man klarer å få fatt i et 🙂 Fin kveld til deg også 🙂

    3. Virkelig godkjent!!! <3 <3 Minsten lagt seg... tv av... helt stille... så såg eg på bilde... <3 <3 Akkurat sånn eg såg det for meg og tenkte på. Tusen hjertelig takk :))
      Ja, husker de bildene... Lurer på hva folk tenkte på..??. De med gråtene barn,, var jo fin, men triste... <3
      Ønsker deg en super søndag kveld:)

    4. Gråtende barn har jeg helt klart vært borti, både bestemor, oldemor og mamma har/har hatt et sånt bilde hengende oppe. Vet de alle er redde for å ta bildet ned av veggen, for hvis man gjør det brenner visst huset ned! Haha, morsomt at de faktisk tror på det xD
      Synes and i solnedgang er finere da, og jeg renger med at et sånt bilde ikke kommer med en sånn trolldom! 🙂

    5. Måtte le litt nå, det bilde av “Gråtende barn” har jeg nok et forhold til ja. Vi hadde flere slike bilder hjemme da jeg vokste opp! Bestefaren min hadde faktisk brodert et slikt bilde, som vi hadde hengende i stuen hjemme. 😉
      Og du, jeg må si at and i solnedgang er MYE bedre enn elg i solnedgang! 😉
      <3 Klem.

    6. Ja husker de bildene, haha 😀 Flott med and i solnedgang, liker det bedre en bildet med gråtende barn! Flott bilde og fin effekt med solskinn i vannet bak endene 🙂 God søndag! Klem <3

    7. Husker de bildene. Det var vel sånn 70-talls da alt var litt “Harry”. Det hadde sin sjarm, men hjemme hadde vi knapt et bilde eller et maleri på veggen, for sånne ting ble ikke prioritert. Det var “Unødvendig luksus”. Mor ville nok heller ikke ha sånne masseproduserte bilder på veggen. Vi hadde vel noen broderte pynteputer i sofaen, veggbroderier og en klokkestreng. Ellers var det smått med veggpynt.
      Jeg foretrekker også så absolutt dine “Ender i Solnedgang” framfor masseproduserte allemannseier. 😀

    8. Flott utført! og jeg syns ender er nydelige!! flotte farger på hannen, og de gakker avsted! Ehhh..gråtende barn?? Det henger på soverommet det!! hihihi.. ELSKER det! <3

    9. Vakkert ble det da! Jeg har vokst opp med elgebildet i stua hjemme og de gråtende barna hadde jeg selv en stund på veggen. Festlig å tenke på gitt. Ha en fin kveld. Klem 🙂

    10. Da er jeg hjemme fra ødemarken og null internett, men over 30 abbor og en ørret rikere, – flesteparten pilket av mannen. Flott bilde av ender i solnedgang og det å sitte og se utover vann gir ro i sjelen, så det må da være godkjent.😊👍 Jeg var fjøsavløser i ungdommen, og på ett av stedene hadde de maleriet “Gråtende barn” i stua, men elgen har jeg ikke sett. Rart at noen synes det er så fint med et barn som gråter, hm. Ha en flott søndagskveld!😊

    11. Maren: Det var bra 😀 Jeg begynner å kjenne igjen deg Maren, på besøk her, lurer på om jeg har deg som venn…Sjekke nå :- )Klem <3

    12. Husker de bildene der ja…vi hadde ingen av dem..men ei dame med en slags frukthatt på hodet..var typisk for tiden den også tror jeg 🙂 And i solnedgang var veldig vakkert 🙂 Klem <3

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg