Med fare for å bli fengslet…. ;-)

Frodith sniker seg varsomt omkring…Titter litt hit og titter litt dit… På snike-føtter beveger hun seg nærmest umerkelig rundt i byen, og foreviger de merkligste øyeblikk…Man skal aldri være for trygg…

Av og til må det snikes på de merkligste plasser…Som i gamle “arresthus” og rådhus…..

Pittbulljedda ga meg i oppdrag å finne det eldste arresthus/rådhus i Oslo…Og det er DETTE.

Det er faktisk et av de eldste bygningene i Oslo i det stor og hele…


 

Den eldste delen av byggningen ble bygget i 1625-1630, og bygningen har altså huset både “arresthus”/fengsel og det edste rådhuset. I kjelleren befinner deg seg et fangehull til og med…Og DET ville jeg jo gjerne finne…

Så her ble det sniking INN i gården… for å se hvor langt jeg kunne komme…før jeg ble arrestert 😉


 

Jeg fant ingen fangehull og ble heldigvis IKKE arrestert… Slik sniking på fremmed område KUNNE nok ha ført til noen spørsmål som kunne være vanskelig å vri seg unna….

Men…ingen så meg…

 

Så da sier jeg: Oppdrag utført, eller hva synes du??

 

#arresthus #rådhus #gammelt #oppdrag #foto #fotooppdrag

39 kommentarer

Siste innlegg