Når livsløgnen nærmest slår brillene av nesen din… ;-)

Livet med briller kan ha sine positive og negative side..

Jeg har et synsproblem, men det er lite, så i alle år har det gått fint uten briller…. Hvertfall mente jeg det, da jeg som 15-åring var lei av å være “brilleslange” og bare sluttet..

 

 

Har ikke hatt store problemer før jeg fikk dette såkalte “gammelmannssynet”.. Hvor armene blir lenger og lenger, skal man klare å lese noe som helst uten briller..

 

 

Men det å bruke briller igjen i voksen alder satt “langt inne”….etter årene som “brilleslange”….og jammen hadde det noen fordeler å se dårlig også…

 

For der jeg før trodde at jeg fremdels så ung og fager ut  enda jeg var godt over 40 år…

 

 

…så er den bitre sannhet (med nye briller og riktig styrke) at jeg visstnok både har litt rynker og noen går hår…

Og det er vel DETTE du har sett i alle år, mens jeg har levd i fornektelse 😉

 

Bruker du briller?

Har du FÅTT mer rynker etter brillene kom på plass? 😉

 

#briller #syn #alder #fornektelse #endringer

 

 

27 kommentarer
    1. ladyaugust: Fin igjen nå, har spist to kokosboller så da ordnet det seg 😉 Skal ha fri i morgne og følge mamma. Og det er jammen bra, for nå er jeg så irritert på jobb at jeg trenger et par dager OFF 😀 Søsklemmen <3

    2. Og så koselig med å spise ute 🙂 Det skal vi i morgen eller overmorgen og jeg gleder meg alt 😀 Vi hadde kyllingspidd med salat og fullkonrsris og det var så digg at jeg måtte varme meg litt nå igjen 😀 Ha en suuuper kveld og håper magen din retter seg fort <3 godklæmme 🙂

    3. ladyaugust: Ja, jeg har anstrengt meg mye i mange år jeg også, nå vil jeg se maten jeg spiser tydelig og MÅ ha i forhold til lesing av blogg og tv og alt 😮 I dag har jeg og Hr Frodith vært ute og spist, det var kos 🙂 Indisk. Vondt i magen får jeg alltid av det, men godt er det 😀 klemmer <<3

    4. Rart med synet hvor fort det kan forandre seg, jeg trenger plutselig lesebriller..det oppdaga jeg når mamma kom med et par, for da så jeg plutselig bokstavene superskarpt hahaha Ha en fin ettermiddag søs, med eller uten briller <3 gooodklæmme 🙂

    5. Har faktisk nettopp fått meg nye briller, jeg er nærsynt så alt blir skikkelig blurry =/ Men, jeg bruker de omtrent bare hjemme, så blir mye mysing xD

    6. Jeg har brukt briller i 10 år nå 🙂 Å jeg stor trives med det, men må nok få tatt en syns test igjen snart for å se om synet har blitt dårligere! 🙂
      Syns du er kjempe fin med briller jeg 😀 <3

    7. Ha ha jeg har briller, og fordelen med å ha hatt dem siden jeg var 18 er at jeg ikke plutselig ser nye rynker. De kommer snikende sakte men sikkert. Og jeg er helt avhengig av dem…uten ser jeg ikke klart. 🙂

    8. Jeg har brukt briller (nærsynt) siden jeg var 12 år, men tok litt tid før jeg ville gå med de. Da jeg var 24 år begynte jeg med kontaktlinser, og det var mye bedre, – ingen dugging og vask av briller. Etter at jeg passerte 40 år måtte jeg begynne med lesebriller i tillegg, men klarer meg foreløpig med +1,5. Jeg kjøper bare sånne billige de selger rundt omkring.

    9. Hihi…Jeg er der jeg, at jeg nekter å gå til optiker riktig enda 😉 Jeg brukte også briller før, men tok laseroperasjon på synet for 19 år siden. Og det har vært helt perfekt, helt til for ca. et år siden. Da merket jeg at synet hadde endret seg litt.
      Jeg har faktisk kommet til at synet mitt ikke er likt hver dag. Og det tror jeg kommer av resten av helsetilstanden. Derfor avventer jeg å gå til optiker. For synet mitt kan være ganske dårlig en dag, men mye bedre dagen etter.
      Gammelsynet har jeg ikke fått enda. Noe er i endring, så det kommer nok. Men likevel ser jeg skarpt på normalt hold 🙂
      Og rynkene, de har jeg begynt å legge merke til på alle selfiene jeg strør om meg med 😛 Så de kommer ubønnhørlig de også gitt 😉
      En herlig kveld til deg 🙂 Klem <3

    10. Hihihi… vist det er sånn det er, nekter eg å skaffe meg briller… Liker å ha lite rynker og ingen grå hår… Sånn vil eg ha det forsatt :p
      Nei uffda… vet eg må komme meg til optiker å få meg briller… Har utsatt det i flere år no… Ikke får at eg ikke liker briller, men tiltak og penge utlegg:p
      Ha en fin dag videre, artig innlegg:)

    11. Jeg har briller og liker å bruke briller jeg men mange ganger som nå må jeg ta av brillene for å kunne se og taste litt på tastaturet. Av og til når jeg spiser så må de av…. men ellers må jeg ha dem ellers så ser jeg ikke god på avstand. Rynker viser at en har levd, nei jeg har ikke så mange av dem heller men jeg har fått naturlige striper….

    12. Briller siden eg var 12….linser siden eg var 18….eg trives best med linser siden eg er jo overlangsynt og ser hva som skjer i Sogn og Fjordane,men ikkje her….så uten fungerer eg ikkje. Eg bruker briller først og sent på dagen sånn at eg kan bruke linser til viktige ting…for eg klarer ikkje gå ute med pluss 7 eg snubler og sliter med dybdesyn…men med linser klarer eg meg bedre 🙂
      Eg har null rynker men kvite hår kom da eg var 18 kanskje sammen med linsene????
      ellers har du veldig lite rynker og grå hår og er bare nydelig vakker inside out med og uten brills
      klemmetingene <3<3

    13. Hehe , jeg har brukt briller helt siden jeg var 15 (hvis jeg husker riktig) nærsynt. Er ikke så flink til å ta vare på dem, og kjøper nye nesten hvert år(veldig dyrt).
      Etter at jeg ble eldre og fikk førekort har jeg blitt flink med brillebruk, for jeg har ikke lov til å kjøre uten briller, siden jeg ikke ser på lange avstand.,. Og ja ting bli mye klarere med briller på, prøver stort sett å overse det meste 🙂
      Ha en fin dag fine du, velkommen til brille-klubben 🙂

    14. Ja, det ble litt flere rynker da jeg begynte med progressive briller…..(både på meg sjøl og andre) men så lenge vi ikke har større bekymringer enn det, så får vi være fornøyde med at vi er som vi er! 😉

    15. Jeg har ikke briller, men min mann har nettopp begynt med…. Likte han bedre da han ikke hadde briller da han ser “litt for mye” nå, ha ha 😛

    16. Jeg er litt rar jeg.. :-p Da jeg var tenåring, ønsket jeg meg briller (selv om synet er bra). Jeg synes briller er SÅ utrolig fint! Jeg digger briller: 😀
      SÅ da jeg ble gammel nok, hadde egne penger til å kjøpe det jeg ville, kjøpte jeg meg briller, uten styrke, bare fordi jeg synes det er så kuuuult! 😉 Tihi..
      Du er fin akkurat slik er Frodith! <3 Klem

    17. Rynker og grått hår så jeg uten å se med briller, så her var det nok verre enn hos deg. Jeg bruker briller når jeg leser og det er ikke noe problem. Jeg synes briller er veldig stilig jeg, så jeg ønsket meg det veldig fra jeg var ganske liten. Men jeg trengte det ikke i det daglige! Jeg skjønte jo etterhvert at det ikke alltid er lett med briller som dugget, som man ble svett på nesen av og som ble fulle av regn og snø, iskalde om vinteren og så videre. Men fine er alle med briller fortsatt synes jeg. Finn deg noe morsomt og sett dem på nesen!!!! 🙂

    18. Jeg bruker biller, men begynte i voksen alder. Når jeg begynte å studere, så fikk jeg så mye hodepine..så da måtte briller til. Nå gikk jeg over til progresive for første gang..og det går veldig fint! var et slit med to par briller..et å gå med, et å lese med…Styr…Nå finnes det så mange flotte briller!!Så du må nok bare hive deg i det! hihih..prøvd linser, men øynene mine klarer ikke venne seg til de..:-)

    19. Hehe, jeg bruker ikke briller. Men når synet blir dårligere en gang så kommer jeg til å skaffe meg det, selv om jeg flår flere rynker:-D Ønsker deg en super dag<3

    20. Synes du er en veldig flott dame eg,ikke ser eg mange rynker på deg nei.
      Jeg bruker briller ja,tror ikke jeg har mange rynker,men som du hvet er jeg 100% grå nå og det har jeg bestemt meg for att skal være helt greit ))

    21. Hihi er d sånn som du har så må jeg vel strengt tatt se å begynne mine briller oftere hehe jeg har skjeive hornhinner og prisme og litt snev nærsynthet hihi

    22. Jeg må få meg briller. Har tenkt på det lenge, men nå ble jeg litt usikker. Er jo også over 40, og det frister ikke å møte seg selv i speilet med briller. Nå som jeg vet hva som da vil skje! 😀

    23. Hihi! Du ser flott ut uansett! 🙂 jeg bruker lese og data briller – og ja huden er ikke like stram i ansiktet som før- men om det er alder eller briller vites ikke:) ha en strålende dag:)

    24. Jeg bruker sånne billig briller når jeg er mye på pc og leser. Har blitt for mye faktisk. for jeg klarer å lese avisa uten briller. Men blir lett en vane med briller. Rynker.. ka farsken.. det må jeg Google 😛

    25. Brukte briller før men sli pper det nå etter 2 operasjoner for sjeling. Livet med briller kan være lurt. Viktig er det og huske hvor man legger brillene. Og ha de rundt halsen i ei snor er lurt, kontaktlinser bruker mange. Men det aller enklest er og slippe og bruke briller men det er veldig mange som bruker briller. Det er viktig og ha rett syn på verden og da kan briller være lurt. Ha en fin dag.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg