Missmommy og snill-listen

Dag 5:

Tenk…at noen faktisk lager en liste hvor det gjelder å være SNILL…Enten mot seg selv, eller mot noen andre.. Jeg er overbevist om at verden blir en bedre plass, hvis vi er mer snill mot andre OG mot oss selv.

Nå har jeg vært gjennomm NOEN være- snill- mot-andre- dager, og i dag var jeg kommet til : Være-snill-mot-seg-selv-dagen… Og når jeg skal gjøre noe : Bare for meg selv... da blir det foto- TUR og FOTO. Jeg kan ikke tenke meg noe mer pleie av egen psyke og fysikk, og det kan jo faktisk bli noen andre til glede senere…..Om jeg får noen fine bilder 🙂 

Så i dag satte jeg snuten ut, mot Andeby så klart. Favoritt-plassen for foto. Og det ar en sann glede, som det alltid er. Mange av fuglene var på ferie….. eller på fødestuen… for det var nesten tomt der oppe.. men moro var det lell. Jeg og Oslopadda fikk 5 km unnagjort, og i tillegg både knipset bilder OG matet noen frosne stakkarer. Stor bedre kan det ikke bli 🙂

Litt uklart, siden det ble zoomet en del, men likte det litt likevel…. 

 

Hva liker du å gjøre BARE for deg selv?

Liker du å ta bilder av fugler?

Mater du de STORE fuglene?

 

mommys liste nr 3

#fugler #foto #missmommychalllenge #tur #fotosafari 

29 kommentarer
    1. natheless: Foto er det beste rekreasjon 🙂 Takk skal du ha 🙂 Jeg føler samme, ikke god teknisk jeg, men det er motivene jeg jakter, så ikke så nøye 🙂 Klemmer i vei <3

    2. Herlig bilde med fart og liv! Ja, det er vel noe jeg unner meg selv også, ut på fototur! Herlighet så godt det er når det klaffer med lys og motiv. Men det behøver slett ikke være et teknisk superbilde for at jeg er fornøyd, jeg fanger et øyeblikk og det er du også god på! Klem til deg 🙂

    3. En fototur med dyrene er helt klart noe jeg liker å gjøre for meg selv 🙂 Det er ikke så ofte fugler der jeg er, men kommer jeg over en svane eller fem så knipser jeg for harde livet 😀
      En fin dag for dere og en fin dag for fuglene som fikk mat i magen <3

    4. Jeg syntes det er veldig gøy å ta bilder av fugler, og jeg kan sitte i evigheter for å få det perfekte bildet. Ikke sikkert at jeg får det, men da får jeg iallefall en fin naturopplevelse :o)) Jeg får ikke mate fuglene der jeg bor, men er jeg nede ved Østensjøvannet pleier jeg å ha med en pose med noe godt til fuglene :o))
      Hvis jeg skal gjøre noe for meg selv, så må det være å tenne litt røkelse og slå av det meste av lyset mens jeg hører på behagelig meditasjonsmusikk. Da kobler jeg virkelig av å nyter :o))

    5. Så utrolig fint bilde! Likte at du fikk med at fuglen var i aksjon! Det blei utrolig bra! 🙂 Jeg også er veldig glad i å ta bilder, men jeg liker veldig godt å ta bilder av hunder og mat jeg da, jeg er livredd fugler så da holder jeg meg et stykke unna! 😀

    6. Eva: Jeg tok bildet langt i fra, zoomet litt, og klippet det ut så det blir “nærmere”, så blir litt grovt ja… Mange ble sånn i dag. Litt dårlig lys akkurat da, og mye snø,og langt vekk osv.. Men bilder ble det uansett 🙂 Klemmer <3

    7. Lydia: Jeg liker meg alene i sofaen 😀 men jeg GJØR gjerne noe da også. Spiser, spiller, tegner, ordner med bildene mine, blogger, hekler. Det med å bare sitte å se ut i lufta synes jeg er kjedelig. Men å være hjemme kontra jobbe, HJEMME helt klart deilig 😀 Så jeg klarer vel å slappe av alene, liker mitt eget hode og egne tanker, men kjeder meg med å bare SITTE 😀

    8. Veldig stilig bilde, og gjorde ikke noe at det var litt “grovt” i strukturen. Jeg trodde først du hadde brukt ett eller annet filter 😉
      Foto er godt for sjelen, det er helt sant 🙂 Jeg knipset et par bilder selv jeg i dag, og et par av dem havnet i en collage på instagram 😉
      Ha en fin fin kveld <3
      Klem <3

    9. Ikke sant.. <3 Jeg klarer ikke å slappe av alene. Blir helt rastløs! Sole meg alene? Dream on!!! Da må jeg sovne i sola 😛 -Men å sole meg sammen med en venn så jeg kan ligge å snakke, det kan funke. Sitte rett opp og ned i sofaen hjemme? Funker heller ikke.. Da må jeg i hvertfall ha en å snakke med! -Jeg liker å snakke, haha! Ellers må jeg abre ha noe å gjøre. Når det er helg blir jeg skikkelig rastløs, for da er ikke SFO oppe, jeg kan ikke jobbe, og jeg blir gående hjemme. Kjeeedelig, så jeg gleder meg masse til mandager! <3

    10. Lydia: Jeg er nok litt som deg jeg 🙂 Har ikke det helt store behovet for å bare sitte rett opp og ned i en stol og glo ut i lufta 😀 Koser meg med å spille noe, wordfeud f eks. , blogge, eller ha en liten prat med folk. Eller å tasle rundt å ta bilder 🙂

    11. Herlig <3 Jeg elsker også å gå turer, på beina eller på ski 😉 Det er god terapi! Liker også å trene, og være på jobb.. Jeg liker å ha noe å gjøre, så når jeg har noe å drive med, da trives jeg. Alene eller sammen med andre.. 😉 <3 Jeg har det fantastisk så lenge jeg har noe å henge fingrene i. Kan gjerne slappe av, men slapper best av sammen med en venn eller en kollega hvis vi gjør noe avslappende sammen som å snakke. <3

    12. dvergpinschere i mitt hjerte: Nei,man kommer ikke nær nok…Hvis jeg lister meg litt innpå, så er de borte vekk på et øyeblikk…Så må prøve zoomen, men blir ikke bra nok det. jeg vil ha nytt kamera 😉

    13. Så herlig at du kom deg ut på tur! Var herlig det bildet da!! jeg fikk også et sånt med en fugl i fart..men det ble ikke så bra.. Så det var flott det der! Blir gjerne uklart med zoomen..men sånn er det..man kan ikke alltid komme nær nok! hihi. og JA jeg liker å ta bilder av fulger!! Har kjøpt masse meiseboller og hengt opp brødskalker rundt huset..så håper de kommer hit også.. (var en måke som prøvde seg i dag..så blir nok fort borte da…)

    14. annebe: Vi mater dem MEST fordi da får vi dem nærme oss 😀 He-he…ganske ego egentlig 😀 ha-ha Må jo få noen fine bilder 😀 Håper du har hatt en kos dag 🙂 Klemmer <3

    15. missmommy.blogg.no: Du også 🙂 Ja, kos å gjøre noe en liker godt. Jeg gjør ofte ting jeg liker, og som er for meg selv jeg, selv om det kommer andre til gode også 🙂

    16. Bra å gjøre noe fint for seg selv også..og mange som har glede av bildene dine ja..likte dette veldig godt..skjedde liksom mye i det..:) Liker veldig godt å ta bilder …av fugler også..mater dem ikke ..men gjorde vel det da guttene var små :)) Klem <3

    17. synes dette er kjempeflott å kose seg med om en skal gjøre noe for seg selv,bare det å rusle for så å stoppe hvor og hvor ofte en vil for å knipse bilder,)) flott bilde og slettes ikke uklart

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg