Miss ferdigmat og den skumle KNIVEN… :-o

Vel…med denne teite kniven…halvt smeltet… halvt sløv… og nesten litt HALT om du spør den…Ja…da er det ikke noe rart at jeg ER Miss Ferdigmat..

Så med Dag 3 i Søtmonsens Real food -challenge  fikk jeg et lite problem…

Jeg har virkelig ingen kniv å vise fram. Jeg har kun EN kniv til kjøtt. Og en til brød. Og ellers er det mye smørkniver… Men med frysen full av ferdigretter, og Bunnpris i underetasjen…. er det jo ikke store kniv-parken som trengs. Eller hva mener du? 😉

 

Har du en favoritt-kniv?

Eller har du som meg, ganske knivløs mat… ? 😉

 

#matogkakeoppskrifterbloggno #søtmonsen #kniv #realfoodchallenge #ferdigmat

 

15 kommentarer
    1. her hos meg er en liten skarp victorinokskniv helt uunverlig,må ha til å kutte grønnsaker,salater og frukt ) og da er en liten kniv best.Om din kniv er sløv kunne du jo fått den slipt )) for en god kniv som er skarp i tillegg er godt å ha for alle ))

    2. Tror det er en god investering det der…For jeg leste en gang at å skjære brødet opp i butikken er en stor bakteriebombe. For knivene der blir ikke rengjort så ofte visstnok. Men kan jo hende det har kommet seg litt med årene. Uansett, bruker du egen kniv, så vet du i alle fall hva du får 🙂
      Her i huset skjærer vi brødet vårt selv, til stor ergrelse for (de late) ungene 😉
      Klemmer <3

    3. dvergpinschere i mitt hjerte: Den er ikke noe særlig god, men er vel bare å slipe den litt 😀 Nei, må være noe mer enn kniven det står på , men litt gjelder nok kniven også 🙂

    4. Helge: Ja, blir mest brød-skjæring her også 😀 Ja, skjærer opp av og til i butikken, men liker best å skjære brød selv 🙂 Ha en fin kveld 🙂

    5. talitasverden: Jeg har blitt tagget av 4 andre også, og jeg må bare si at jeg ikke har tid til å følge opp dette, med spørsmål, svar osv. Jeg har det veldig travelt på jobb om dagen, er sent hjemme osv… Så jeg kan ikke delta på dette 😮 Beklager .

    6. En god brødkniv må man ha. Den tror jeg er den mest brukte kniven på kjøkkenet. Man kan jo få skjært opp brødet i butikkene også men det er liksom ikke det samme.Ha en fin kveld.

    7. Den så da god ut den..jeg hadde en finere kniv å vise frem jeg også, men det er ikke den jeg bruker! og jeg likte den navnløse billigvarianten..Så det var den som kom på foto..Det er helt sikkert ikke kniven det kommer an på!

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg