God morgen verden <3

Stille kommer mandagen sigende…

Sniker seg innpå oss… 

Først litt stille… rolig start… 

Gjesper… gnir seg i øynenne..

Fjærene pusses…

Klokkene tikker…

T-banen tøffer oppover åsen…

 

Før tempoet skiftes..

Vingene flakser og kaver…

Trikkene tuter…

Mannen på vei til jobb..

Spoler bortover isen…

Rulletrappene hyler…

Inne på senteret…

Pengene klirrer i kassa-apparatene..

Og uka er i gang med et smell…

 

Men inntil da: 

God morgen verden..


 

Og nyt den stille mandag morgen

Som kommer sigende..

 

Liker du mandager?

Blir du lett stresset?

 

 

#dikt #foto #svane #hverdag #mandag

 

23 kommentarer
    1. Herlig dikt! <3 Det flkes litt ut som den tida jeg har på SFO om morgenen hvis jeg har morgenvakt på en mandag. Man er trøtt om morgenen, jeg kjører rolig til jobb, åpner SFO, gjør klart alt, sitter og nyter stillheten, og så braker det løs når barna kommer løpende inn døra. Haha! <3 Fantastisk fint dikt, likte det veldig godt! <3
      Elsker mandager, en hel uke på jobb! Nå skal jeg snart på håndbaltrening. Sliten i hue, er veldig trøtt, men jeg vet at håndballen gir meg så mye positiv energi at den tunge følelsen jeg har i kroppen nå vil forsvinne. -Når jeg kommer hjem er jeg skikkelig gira! 😛

    2. Jeg elsker mandager! Det er starten på en ny uke og på nye eventyr! Så jeg virkelig elsker mandager! 🙂 Men ja jeg blir veldig fort stresset, men jeg er en veldig stresset person! 🙂 Håper du får en knall fin mandag! 🙂

    3. Smiler.. dæsken i det poetiske hjørnet i morgenstunden. 🙂 Herlig.. jeg liker alle dager. Uten mandager så har det jo ikke vært helt, og heller ikke komme en ny en. Bare det i seg selv ville jo vært stusselig 🙂

    4. God morgen Frodith! Mandager er ikke så ille, det er jo egentlig bare en ny dag med nye muligheter! 🙂 Ønsker deg en fin fin mandag!

    5. Alltid et lite sukk inni meg når hverdagen kommer igjen, men det er en god følelese å komme tilbake til arbeidsoppgaver også da 🙂 Sto også tidlig opp idag, og det gjorde faktisk godt å få en stille rolig stund på morgenen før dagen begynner 🙂 Ha en god mandag! Og flott uke!

    6. Flotte ord, og nydelige bilder! Ja jeg blir fort stresset..og trener på å stresse ned..:-) Ha en god mandagmorgen du også!

    7. Så fint. En kunne kjenne tempoet øke og bli stressende, før du tok oss tilbake til den deilige rolige svanen… Det var rytme i det diktet! Herlig! Jeg har senvakt, og nyter en rolig mandagsmorgen, nja, jeg har jo vært en liten fjelltur med Bonnie da, så NÅ nyter vi en sløv mandag morgen:) klemmer<3

    8. God morgen fra Bergen. Ja jeg liker mandager, da er man liksom i gang igjen, selv om jeg også gleder meg til helgen igjen. Dagene går så utrolig fort. Her starter dagen rolig, men nå er jeg på vei til jobb om noen minutter. Deilig å ha tid å stikke innom noen blogger før jeg løper. Ha en fin dag. Klem <3

    9. God morgen 😀 !!
      Jeg er tidlig oppe selv om jeg ikke skal på jobb før kl. 15.00 🙂 Kveldsvakt på en mandag er jo greit 🙂
      Jeg liker mandager jeg og jeg blir lett stresset………… av lyder og ting som skal rekkes og…….. men vil helst IKKE bli stresset, så da prøver jeg å roe meg ned hehehe
      Ønsker deg en FLOTT dag, frodith!! klem

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg