Dette burde vi gjøre HVER dag… :-)

“Send en koselig SMS til en du setter pris på”

Det burde man strengt tatt gjøre hver dag. Man er alt for lite raus med gode ord, komplimenter, hyggelig oppmerksomhet.. Og det er ganske rart egentlig, for vi vet jo hva det gjør med oss selv når VI får gode ord. Det kan jo faktisk løfte dagen min hvertfall, om noen har satt litt ekstra pris på meg..

Så hva skal til da, for at vi begynner å bli litt mer raus med GOD-ordene??

Vel, av og til er det en som Miss Mommy som må til…for å minne oss litt på det… Så gjennomfører vi, og gir fra oss noen god-ord, hvertfall DEN dagen 🙂 

 

 

 

I dag sendte jeg en SMS til søsteren min,( som betyr enormt mye for meg) for å ønske henne lykke til med oppstart på jobb igjen. Etter måneder med skiveprolaps, er hun LITT bedre, og skal ha en liten prosent på jobb igjen.

Jeg ønsket henne lykke til, sa hun ikke skulle strekke seg for langt og minnet henne om vår koselige tur som skal gå til Cinque Terre i mai. På bildet over er vi i Aurlandsdalen.

 

Gir du ofte ros til folk i hverdagen?

Sier du til folk hva de betyr for deg?

 

 

mommys liste nr 3

#sms #ros #oppmuntring 

18 kommentarer
    1. Veldig sant det der,, og dumt jeg ikke ble med på den utfordringen. Men regner med det ikke er lenge før neste kommer. 🙂 Jeg prøver å være hyggelig og oppmerksom,, og tror jeg er over gjennomsnittet flink 😛 Ha en nydelig dag.. 🙂 Gode tanker 🙂

    2. Ja,jeg prøver å være flink med det der. Noen ganger, som i dag, føler man seg litt tom, da kan det hjelpe meg også å sende godord til andre! Så klem og gode tanker til deg. 🙂

    3. Sendte en sms til en kompis som hadde bursdag igår, en anna kompis har bursdag seinere i mars. Blir samme slags sms til han. Det er en fin ting og et bevis på at jeg husker på folk jeg setter pris på.

    4. Åh dere har vært i Aurlandsdalen 🙂 Gjekk dere langt?? Flott bilde av dere <3
      Jeg prøver å gi positive tilbakemeldinger men det er ikke alltid lett å huske på 🙂 Er enig i at vi burde fokusere mere på ros.
      Vi hadde samtale om dette på jobben også. Fokusere på det positive og snu det negative til noe bra, og ikke dvele ved negative ting.
      🙂 Snart god natt nå!

    5. Åh! Så rørende ! Det var et fint bilde av dere:) det er alltid koselig å både sende og motta koselige meldinger og tilbakemeldinger 🙂 denne var fin godeste Frodith 🙂 heldige dere som skal til Italia sammen 🙂

    6. Jeg føler jeg er flink til å si god ord til de som står meg nær! Både jeg og mannen sier at vi elsker den andre flere ganger pr dag.. <3 Man vet aldri var morgendagen bringer..:-) Jeg tror også jeg er flink til å rose andre, særlig på hundesamlinger..vi skryter av hverandre når vi får til ting..Så tror jeg er ganske flink altså.. Så koselig tur med søster..Håper ryggen hennes tåler oppstart på jobb da..

    7. Jeg må nok dessverre svare nei på spørsmålene dine, jeg er ikke flink nok til å rose folk eller fortelle dem hva de betyr for meg. Bortsett fra til mann og barn – men det blir liksom noe annet. Jeg er vel heller ikke så flink til å ta imot ros, blir liksom litt brydd av det. Men hvorfor skal jeg egentlig bli det? Fikk masse ros på fredag når jeg laget kake til en kollega som hadde bursdag, og det vet jeg jo at jeg kan, men det føles så feil å få skryt for noe man kan. Jeg skal prøve å bli flinkere å både gi og ta imot ros. Klem <3

    8. Eg gjør det ganske ofte ja :)) Ikke hver dag, men innimellom :)) Tenker det er viktig å både vise og si til folk at vi setter pris på dem <3
      Ønsker deg en flott kveld videre 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg