Miss ferdigmat og restaurantbesøk ;-)

Hvis jeg skulle latt restauranten stå for “FORINGEN” av meg, så hadde jeg vært tynn som en strek…For det er ikke ofte jeg setter føttene innom restauranter.. Det kunne jo skyldtes at jeg var en enormt flink kokk, og derfor ikke trengte å besøke restauranter for å få god mat… Men alle har vel i løpet av denn challengen forstått at er det NOEN som trenger restaurantmat for å få noe særlig spiselig, så er det meg og Hr Frodith..

MEN…vi er rimelig fornøyde med hverdags-maten vår vi ser det ut til, som får oss til å bli mette, men ikke stort mer enn det heller.. 😉 Jeg er i det store og hele LITE interessert i mat, og det er tydelig på bildene mine..

For når jeg skulle finne et bilde til Søtmonsens Dag 5, i Real-Food-Challengen så fikk jeg digre problemer… Det fantes ETT bilde fra en middag i Barcelona…. for et par somre siden. Og jeg husker jeg måtte forklare litt ekstra til Kjerstisandnes, om det begredelige og bleke synet på tallerkenen, og forklare hvorfor jeg ikke bare hadde spist Paella, og kastanjetter…. (Det føltes som det trengtes en forklaring …Hun spurte ikke altså… ;-D )

Så her er altså mitt bidrag på Restaurant-besøk- dagen :

Blek kylling og pommes frites…

 

Og Creme Brule til dessert 😉

 

Spiser du ofte på restaurant?

 


#restaurantmat #middag #barcelona #mat #foto #cremebrule #kylling #søtmonsen #challenge
 

 

18 kommentarer
    1. Det et sjelden jeg spiser på restaurant, ihvertfall ikke på en sånn fin en. Når jeg er på farten blir det enten en hamburger på Burger King eller ei 10-kroners pølse på Statoil.

    2. Hihi…og fordi du ikke er så interessert i mat, så klarer du nok også lett å holde den liljeslanke figuren din. Heldig du altså <3
      Jeg liker godt å gå ut og spise, men det er fordi maten smaker bedre når andre har laget den, og fordi jeg ikke orker så mye aktivitet. Men det er kos å lage mat selv også synes jeg, når jeg har flere enn meg selv å lage til 🙂

    3. Jeg ler så jeg rister her jeg sitter… Huff da.. Så mye god mat i Spania og så endte du opp med kylling, og pommes frites.. JA ja.
      Jeg spiser ofte på restauranter i forhold til deg, og jeg tror nok at jeg med hånden på hjertet kan si at det blir i alle fall en gang pr måned..
      Handler om at en møter venner, kollegaer, og tar en tur ut med samboeren.
      Så er vi mye ute og reiser, og da spiser vi i alle fall ute..
      Jeg elsker å prøve forskjellige ting når vi er ute og reiser for å oppleve alt mulig.. Derav prøver jeg å herme hjemme.:)

    4. Egentlig ikke så ofte jeg spiser ute. Men imorgen skal jeg besøke Yaya og få meg god Thaimat. Yaya har veldig spesielle lokaler, lyder av fugler fra Thailand, palmer og vann i bakgrunnen. En opplevelse i seg selv og hære lyder fra Thailand mens du spiser god mat. Har alt hva jeg skal ha til dessert og det blir Banansplitt, like godt som mektig. Det er rimelig mat hos Yaya – har vært der 2 ganger før. Anbefales.

    5. Er ikke ofte jeg spiser ute, blir litt for sjelden . kanskje noe jeg må begynne med? For det finnes nok et lite mylder av restauranter her i byen.
      Tenk at du er så lite interessert i mat…Ka du går glipp av. kanskje det skulle være en ny utfordring til deg. Frodiths hjemmelagde…:)
      Mat er spennende, selv om jeg er langtfra så flink med matlaging som jeg skulle ønske…

    6. Kylling og pommes frites er da godt, men jeg ville gjerne hatt en fargerik grønnsak i tillegg 🙂 Det er ikke ofte jeg spiser ute, men så kommer det jo an på hva ofte er. For noen er det ukentlig, for andre hver måned og atter andre daglig… Jeg spiser ute 5-6 ganger i året kanskje…og så kommer ferier i tillegg. Jeg skal ut på fredag, for da skal jeg og mannen på show med Bjarte Hjelmeland (vi fikk billetter i julegave) og da skal vi spise litt også. Gleder meg! Når jeg bodde i Houston var vi stadig ute og spiste, enten lunsj eller middag. Det var en helt annen kultur for det der borte – og prisene helt annerledes selvsagt 🙂 Klemmer <3

    7. Er ikke ofte Pittbulljedda er ute å spiser middag heller… De gangene jeg har vært det i de siste årene har stort sett vært sammen med kollegene mine. At jeg ikke går ut å spiser er ikke for at jeg ikke har lyst, men det blir aldri til at jeg kommer meg ut.
      Er derimot flinkere til å gå ut og spise lunch, ofte sammen en god kompis og tidligere kollega.

    8. Det så jo godt ut det da! 🙂 Jeg spiser en del på restauranter, men liker best å spise hjemme og lage maten min selv 🙂 Men elsker også når folk lager mat til meg, men det skjer sjeldent! 🙂 Håper du har hatt en super dag idag <3

    9. Ja det så grått og kjedelig ut det på tallerkenen din..hihi. Men mat er mat! Jeg lager også bare mat fordi jeg må..ikke fordi jeg syns det er gøy.. så blir ofte hverdagsmat som går fra uke til uke. Jeg er veldig sjeldent ute å spiser..Litt lite penger i kassa, og en resturant her i Tofte..men pizza blir det innimellom..take away..

    10. no er dette god mat,men burde hatt en fargerik salat til ))
      vi går ikke på resturang,men vi spiser noen ganger på cafe )) det liker jeg ,når jeg trenger å bli servert uten å måtte lage maten selv

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg