Magi…

Så hva ER egentlig magi?

For noen er det kanskje HOKUS POKUS eller ånder som manes fram.. Hekser som danser i måneskinn, eller helt uskyldig “messing” av bestemte mantra mens røkelsen ligger tykk i rommet.. Det er “uforståelige” hendelser, eller opplevelser av noe utenomjordisk..

 

Vel… de om det…Alle har SIN oppfattelse, og det er det som er flott!

Jeg er en veldig nøktern sjel… Av og til så nøktern at jeg lurer på om det er noe FEIL med meg…. eller at jeg i det minste må være veldig veldig kjedelig… Derfor blir også oppfattelsen av magi på et veldig fattbart nivå…

For meg er magi

-når jeg får litt ekstra klump i halsen

-når håret reiser seg på armen min fordi noe er vakkert av en eller annen grunn

-når jeg kjenner at verden og øyeblikket “stopper opp litt”

-når noe kjennes litt ekstra godt og flott og gir meg “sommerfugl-følelsen”

– de små hverdagsøyeblikkene av glede <3

 

 

Hva er magi for deg?

 

 

Vil du være med på challengen? Gå inn til Magiskliv.blogg.no, der finner du den 😉

#magi  

22 kommentarer
    1. så fint forklart hva du tenker med magi, og herlige tegninger….
      Jeg følger deg…,men jeg tenker også på det man ikke kan forklare, det som ikke er fysisk og håndgripelig…
      Og når noe er så fint at man bare “mister pusten”…:)

    2. Så fine eksempler 🙂 For meg er det litt klisjé, men magi er hverdags øyeblikk som får meg til å sette mer pris på ting. Som alt ifra at kjæresten tar litt ekstra vare på meg når jeg trenger det til at han setter pris på alt jeg gjør osv. Magi er også når jeg kan drømme meg helt bort når jeg sitter å tegner, bare skape noe ut ifra hodet mitt 🙂

    3. I love your definition of magics! 🙂 Den er passe uskyldig. Det er helt feil at disse trollmennene skal ha enerett på ordet magi. Unni har her gått i bresjen for en helt annen forståelse, og det er gøy.
      MAGI
      Er det bare veldig tragisk
      er det ikke nettopp magisk.
      Magisk er det om det tenner
      undringen som barnet kjenner!
      Ordet er forresten godt beskrevet i Oxford School Dictionary of Word Origins. Der står det:
      magic is, fittingly, a word with deep roots, which can be traced back to ancient Persian magus. This meant ‘a priest’, but in the hands of the Greeks, who were great enemies of the Persians and thought their priests were mixed up in black magic, it became (as magos) ‘a scorcerer’. Latin took it over as magus, which we know best today in its plural form Magi, referring to the three ‘wise men’ who came from the east to visit the infant Jesus. In Greek, meanwhile, an adjective magicos had been formed from magos. Its use in the expression magike techne meaning ‘the scorcerer’s art, magic’ led to magike being used on its own in that sense – which is where we get the word magic from.

    4. Er nok ganske lik deg der …helt vanlige ,”jordiske”ting som er magi for meg..fine ting mellom mennesker eller i naturen f.eks :)) Kos deg med lørdagskvelden 🙂 Klem <3

    5. Enig med deg, magi finnes i hver dag. Man må bare være litt mer i dagen for å se den. Pleier å finne noe magisk i hver dag og det er herlig.
      Forige helg var magi for meg, alt musikken og ikke minst da det ene bandet sang en sang der 60,000 mennesker holdt oppe mobilen sin med lommelykt og lyste i mørke..DET var magisk.

    6. Magi, er en veldig personlig ting, og for meg er det noen av de tingene du nevner selv. I tillegg er det også de uforståelige hendelsene, som ikke kan forklares. Jeg har opplevd mye som ikke kan forklares, men jeg snakker ikke noe særlig om det for da ser folk bare rart på meg 😝

    7. Jeg er enig med deg i de fleste.
      Magi er når det skjer noe som rører meg ekstra. Noe som får kroppen til å regaere.
      Emma fremkaller ofte en slik magi hos meg 🙂 og svømmebarna mine..
      Håper du får en magisk dag!
      Mange klemmer

    8. Ja magi er vel det en gjør det til selv, det en velger å tro på. Livet er uendelig magisk om man bare vil. Jeg lever et magisk liv, og jeg elsker det 🙂 Kos deg i lørdagen med gulv og shopping, jeg skal på jobb 13,30, men koser meg både på jobb og her hjemme. Har vært på fjellet med Bonnie, og nå slapper jeg i sofa med kaffe og god mat 🙂 klemmer

    9. Ja, “magisk” kan være så veldig mye. Jeg tror det kommer helt an på hvem du spør…
      Men her, er jeg veldig enig med deg! Det er de små øyeblikkene, “pirringen” i kroppen og gleden av noe stort, eller lite! <3
      Håper dagen din blir fin! <3 Klem

    10. Jeg går for det enkle og lett forståelige jeg også 🙂
      Fin forklaring dette….Lurer på om jeg burde henvise til denne i mitt eget innlegg 😉
      Hehe…neida…skal ikke gjøre det 🙂
      Klem <3

    11. Magi kan være mange ting, en magisk aften tur eller en magisk konsert. Men ordet forbindes først og fremst med trylling. Det er kanskje ikke så ofte man bruker ordet men kan være innimellom.
      Ha en fin lørdag.

    12. Ja der er vi like…Jeg tenkt først magi som hokkuspokkus.. Men det er jo ikke bare det! Magi er når noe magisk skjer..og det kan som du sier..være helt hverdagslig magi.. som når noe flott blir sagt, noe fantastisk skjer..! Men jeg skal jo også skrive et innlegg om dette..hihih. så får spar meg litt..

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg