Også store folk kan føle seg små…

Selv om man har vært over middels høy hele livet…og i mange sammenhenger har vært den høyeste…Både når man var 9 år….Og når man er 49 år….

 

….så er det jo mange ganger her i livet noen som har bestemt seg for å gjøre livet surt for en…. Og de puffer seg opp og tøffer seg…. Og hvis man lider litt for mye av “snill-pike”syndromet…og ennå ikke har sluppet ut Oksen i seg… så kan man føle seg ganske så liten, tross høyden……

 

…faktisk så liten at tårene spruter…både av sinne og av tristhet….Akkurat som da man virkelig VAR liten…

Men jeg skal nok bli på høyden igjen…Min egen høyde….og vel så det….

Bare jeg får sluppet løs en oske-Frodith eller to….

 

Og da kan de stå der med de ekle stemmene sine…og de urettferdige bestemmelsene sine…alle som en…. For da skal jeg bare smile…og le litt av dem…For når oksen er ute og har gjort jobben sin…så blir det en smilende og DIGER Frodith som tar fatt…. Og det skjer på snart…for det har JEG bestemt…Og da BLIR det sånn.. 😉

 

(Dette var en liten reprise fra i fjor, omtrent AKKURAT for et år siden… Og de to siste ukene har vært ganske like som over her.. Men jeg jobber med oksen, og snart er den på frislepp…Så kan dustene bare vente seg…Og bli bittesmå… 😉 )

 

#liten #følelser #tristhet #sinne #flinkpike #stor 

21 kommentarer
    1. maiken: Det er NOEN mennesker som kan få fram disse følelsene i en, selv om de ikke sier stort. Det er noe med blikkbruk og holdning i kroppen… Men jeg har begynt å ta igjen 🙂

    2. Støtter og følger helt det Hanne Beate her sier….
      Men du HAR faktisk et fortrinn i å være høy. Det kan jeg som “pygme” fortelle deg, for du BLIR sett, og det er litt lettere når noe tuller seg til.
      jeg er svært mye alene på jobb, har ikke andre å kommunisere med så lenge om gangen, og bare det alene gjør at det ikke tilspisser seg på den ene eller andre måten…

    3. Jeg føler det også sånn iblant, og har mest lyst til å slippe ut “oksen” med en gang, men da er den litt vel sinna. Bedre å vente til den har roet seg litt for å bevare vennskaps/kollegaforhold, men si ifra MÅ man! Det er IKKE greit å gå og føle seg liten og tråkket på! Stå på Frodith!👍

    4. Veldig godt forklart, og illustrert med flotte tegninger (som vanlig)! <3 Og ja, jeg også føler det slik, ganske ofte egentlig. Noen skal liksom "heve seg over", og se ned på meg, tråkke på meg, og liksom være så mye bedre...
      Herlig at du nå tar tilbake kontrollen! <3
      Ønsker deg en nydelig lørdag flotte deg! <3 Stor klem

    5. det er aldri noe gøy å føle seg liten, uansett alder og størrelse. Etter det lille vi har skrevet, vet jeg at du er en flott person 🙂 Sender deg mange gode klemmer 🙂 Og du, så fine tegninger du har, sånn generelt sett på bloggen 🙂

    6. annebe: Ja, men det er ikke lett å stole på seg selv, når folk driver og ser NED på en…Selv om jeg er flere hoder høyere…for å si det sånn 😀 DU skulle sagt det, på sykehuset. LITT GODT 🙂 KLemmer til deg også <3

    7. karidansen: Rart at det er litt sånn på samme tidspunkt også…Et år siden på datoen nesten…Ja, jeg fikk frest ut litt her forrige uka…har begynt å okse meg opp litt nå. For folk skal ikke få slippe unna.. Jeg skal ikke trenge å føle meg sånn nemlig… 🙂

    8. Du har en så fin måte å fortelle på…herlig! ja slipp oksen løs! Det er vår! 🙂

    9. Hender man opplever slike ting…og da gjelds det å stole på seg selv ..og stå i det 🙂 Jeg har jo akkurat opplevd at lege/sykepleiere ikke tok mine bekymringer for feilbehandling av mamma på alvor…så sa spesialisten på sykehuset det samme som jeg hadde sagt…Fikk litt lyst til å si …Hva var det jeg sa..men får vel holde munn :))) Lykke til med dine ting 🙂 Klem og fin kveld videre <3

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg