Nå nærmer det seg…

Nå nærmer det seg de GULE dagene…. Ja.. eller de røde da…Og i den forbindelse så dukker det jo alltid opp noen “snø-gale” individer… Akkurat som vi ikke var ferdig med vinteren liksom!!….

Ut på tur skal de…med solbriller og hatter….og vesken full av appelsiner…

 

Noen skal tviholde på vinteraktivitetene, ski, slalom eller sparkstøtting…selv om snøen smelter i rekordfart… Og UNGA…ja de er jo glad for det da… Men når de voksne blir litt VEL ivrige…

 

Og overtar hele moroa….

 

Knuffer og bøller, sloss om plassen. og skal VISE seg…..i skibakken eller på sparkstøttingen…. ja…da kan det gå utover de minste.. og de faller omkull…

 

Og noen blir HELT GLEMT i all påskeferie-feiringa..

De blir nødt å rope av full hals, for å få det minste oppmerksomhet…

 

Hallloooo!!! Vent på oss!!! “

 

Skal du til fjells i påsken?

Eller tar du en stille by-påske?

Har du pyntet til påske?

 

 

#påske #fjellet #byen #sol #sparkstøtting #kyllinger

 

41 kommentarer
    1. Er litt gult og orange her, det som ikke pus har “tatt seg av”…:)
      Jeg skal jobbe,” joiner de gamle” og tjener poenger til sommeren…;)

    2. Så herlig innlegg og bilder da!
      Her blir det hjemme påske, med turer i skogen rundt oss. Man trenger ikke dra så langt for å ha det koselig sammen.. Barna venter på at jeg skal gjemme påskeeggene og lage skattekart… 🙂
      Håper du får en flott påske Frodith! Stor påskeklem til deg!

    3. Så fine bilder og historie! De knallgule kyllingene gjorde seg fint mot den hvite snøen, og så kul spark da. Vi skal ikke på fjellet, men muligens en tur på hytta i skogen og pilking. Det er koselig å ta fram påskepynten, og så har junior laget påskekylling på skolen. Ellers holder jeg på å lage et par av disse påskehønene: http://www.inped.no/public/openIndex?ARTICLE_ID=787
      Det å høre på Påskelabyrinten på P1 hører også med til påsken for meg + påskenøttene på NRK1. Ellers hender det at jeg får med meg litt påskekrim på TV, men har ikke funnet ut hva som går iår ennå.

    4. Litt påske er det da her oppe, men jeg pynter ikke på samme måte som til jul. Påsken er bare å glede seg over. Lyse og deilige farger, og vi går mot sommer tid. Da er det herlig med påskekyllinger.. Feirer på fjellet, og nyter det å komme seg ut::) Riktig god påske..)

    5. margarites: Jeg også tar en uke nå, og det trenger jeg 🙂 Vært sliten og matt i det siste 😮 Tar en tur på landet i dag 🙂 KLemmer <<3

    6. Unni: He-he, jeg måtte prøve med litt påskestemning, jeg er ikke helt der i år. Og da må man prøve å LAGE litt stemning selv. 🙂 Klemmer <3

    7. cuskima: Jeg tror ikke jeg skal ha nøtter likevel, jeg kjenner jeg har ikke noe energi i år, og da er det ikke noe poeng… Jeg får se, kanskje det blir EN dag eller noe… Det krever en del, og jeg har lyst på FERIE 🙂 Klemmer <3

    8. eg skal jo feire!!!! påske – alene som vanlig :)) og løse påskenøtter..regner med du skal ha?
      hvis ikkje blir det bare påskeegg og krim og appelsin og sofa og hundejenter og jobb for meg 😀
      klemmetingene <3<3<3

    9. Hytta er nedsnødd, så det blir hjemmepåske med ski, slalåm, brettspill, påskekrim, forhåpentligvis sosialt, masse tid til kreative syssler og deilig mat. Gleder meg som en unge. Men jobber til og med onsdag, så ikke riktig ferie ennå. Frodith, denne påskefortellinga var flott. Likte kyllingene i snøen 🙂 Fine bilder. Ha en riktig fin påskeferie 🙂

    10. Så fin kyllingfamilie! Og de voksne ser ut til å kose seg mer i snøen enn ungene… Her blir det hjemmepåske i år, og jeg kjenner at det skal bli herlig. Jeg begynte ferien min i dag, så jeg har en hel uke igjen 🙂
      Så veldig mye påskepynt har jeg ikke i år, orker ikke leite den frem fra loftet. Så da er det kun to store kyllinger på peisen. For de sto i en pose rett innenfor loftsluken. Jeg tror jeg må kjøpe meg en buketten tulipaner eller noe, for å få litt mer påskestemning. Klemmer <3

    11. Det skal jeg sannelig gjøre! =D
      Står nå en 75L stor sekk vedsiden av meg som er ganske så full! haha
      Pus skal bli med – Han synst det er stor stas på fjellet og liker seg godt inne i hytten ved peisen.. så blir spennende på hvordan det blir å få han opp ( vi må gå oppover) med snø og ski! haha

    12. dvergpinschere i mitt hjerte: Skal ikke pynte noe særlig jeg, dette er fra jobben. Litt moro 🙂 Kos deg du også 🙂 med gult og rødt 🙂

    13. fruensvilje: De er fra jobben, har en kasse med sikkert 40 kyllnger, har tullet med elever tidligere. Så jeg benyttet sjansen i dag i spisepausen 😀

    14. Den rutete skjorta: He-he, ja jeg fikk ånden over meg i en pause i dag på jobben. Har mange kyllinger der oppe 😀 Nå har jeg fri, fikk jobbet effektivt og raskt i dag, og kan ta fri i morgen 🙂 Liker å lage bildeserier, eller tegninger til innleggene 🙂 Her blir det by og bygd 😉

    15. Du lager skikkelig kule bilderserier – måtte smile av denne 🙂 Og det er nok mye sant i den og 😉
      Her blir det nok ikke noe fjell-påske, men skal kose meg hjemme på “bydga” 🙂 Håper du har en fin kveld 🙂

    16. he he ,så koslige påskekyllinger,det er liv hos deg )
      Har pyntet bittelitt ,men bare med slike høner som er knusbare,alt annet ødela musa for et par år siden.
      Påsken tar vi en dag om gangen på,så får vi se hva som blir ) kanskje en biltur eller to

    17. Åååå så søte….:) Vi blir hjemme og finner på litt” småtteri “… Har pynta litt..men ikke så mye som til jul :)) Klem <3

    18. Haha så morro!! 🙂
      Håper å få sett mer til desse kule gule skapningene iløpete av påsken! 😀
      Her blir det en fin fjellpåske på hytter med snø, bål og pølsegrilling på bålet med små, store og 4beinte!:D

    19. Såååå herlig!! DET var påske morro!! Så kreativ du er! Flott fortalt..hihih. Jeg skal ikke på fjellet, og har ikke pyntet..tror all pynten er på fjellet, men skal se på loftet om det er noe her..hihi.. Kjøpt en påskelilje, og et egg..så får jeg se om det blir noe mer..Kos deg i de rød/gule dagene!

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg