Når øynene snakker <3

Jeg har en jobb hvor jeg ikke bruker stort “tale” i løpet av en dag. Ordene er på en annen måte, når man bruker tegnspråk.. Øyenbrynene viser om det er et spørsmål og hvilket tonefall det er … Øynene kan vise følelsene…munnstiliingen hvilket tidpunkt det er snakk om  og fingrene danser med og lager ordene tydelige..

Etter å ha jobbet med tegnspråk i over 20 år, så er det ikke hva som SIES som er det viktigste for meg…

Ikke når jeg omgås bare hørende heller…

ORDENE som kommer ut, TALEN,  kan være vakkert det….og sikkert viktige å gjemme i hjertet sitt de også…

Alle: “jeg elsker deg”, “jeg er glad i deg” eller “du er den beste”… 

 

Men for meg er det kanskje viktigst alt som ikke sies… Blikk fylt av ømhet… Lune smilet på rette tidspunkt…Hånden som stryker i stillhet.. Øyne som søker sammen og skaper nærhet..

Det er det vakreste som er sagt til meg…Ikke EN gang, men mange mange ganger <3

 

Så det blir svaret på min siste oppgave hos Magiskeliv-Unni. Takk Unni, for at du satte i gang denne. Denne var veldig annerledes og man måtte tenke litt <3 

 

 

#magiskliv #magiskeord #magi #stemmeløst

 

18 kommentarer

Siste innlegg